Το Sand Land αποδίδει τα γεγονότα του ομώνυμου Manga που δημιούργησε ο Akira Toriyama. Στο παιχνίδι βέβαια υπάρχει εμπλουτισμός, τουτέστιν, παρουσιάζονται καινούργιοι χαρακτήρες, πράγμα που αλλάζει τη ροή και διατηρεί το ενδιαφέρον.
Ο τεχνικός τομέας αποδίδει εξαιρετικά τα παραπάνω χαρακτηριστικά, ενώ ακόμη ένα από τα θετικά χαρακτηριστικά του τίτλου είναι τα οχήματα με τα οποία ταξιδεύουμε στον κόσμο της Sand Land. Από την άλλη πλευρά, το Sand Land, ως Action Anime, δεν καταφέρνει να ξεφύγει από τα προβλήματα που έχουν οι τίτλοι του είδους. Διαθέτει ρηχό σύστημα μάχης, ανύπαρκτη πρόκληση, αδιάφορα side quests, επαναλαμβανόμενους διαλόγους και ελάχιστη ποικιλία εχθρών. Κάτι που κάνει τον τίτλο να απευθύνεται αυστηρώς στους φίλους που ακολουθούν χρόνια το έργο του αείμνηστου Akira Toriyama.
Η αλήθεια είναι πως η πρόσφατη ιαπωνική Manga σκηνή έχει κλονιστεί από απώλειες σπουδαίων δημιουργών, οι οποίοι δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν το έργο τους, ή δεν θα δουν πού μπορεί να φτάσει αυτό το οποίο δημιούργησαν. Συγκεκριμένα, στις 6 Μαΐου του 2021 ήταν που το δημοφιλές Dark Fantasy Manga, Berserk έμεινε “ορφανό”, αφού απεβίωσε ο δημιουργός του, Kentaro Miura.
Μετέπειτα, στις 4 Ιουλίου του 2022, είχαμε το δυστύχημα όπου χάθηκε και ο Kazuki Takahashi, δημιουργός της δημοφιλούς, ιαπωνικής Manga σειράς Yu-Gi-Oh! Το έργου μπήκε στο βιβλίο παγκόσμιου ρεκόρ Γκίνες, ως το καλύτερο σε πωλήσεις παιχνίδι καρτών όλων των εποχών.
Βέβαια, οι προαναφερθείσες προσωπικότητες, όπως και (σχεδόν) όλοι οι Manga δημιουργοί επηρεάστηκαν και συνεχίζουν να εμπνέονται από αυτόν που άνοιξε τον δρόμο και δημιούργησε αντίκτυπο στη Manga σκηνή, τον Akira Toriyama. Την 1η Μαρτίου του 2024 ήταν που κλονίστηκε η ιαπωνική Manga σκηνή περισσότερο, αφού χάθηκε αυτός ο εξαιρετικός δημιουργός, ο οποίος μέσα από το έργο του απέκτησε τόση αναγνωρισιμότητα, που έφτασε στο σημείο να επηρεάσει μέχρι και τον δυτικό κόσμο.
Σε αυτό το σημείο θα μπορούσαμε να κάνουμε αφιέρωση στο έργο του Akira Toriyama, όμως το κείμενο θα έπαιρνε τη μορφή μιας Βικιπαιδείας. Ωστόσο, για αυτούς που δεν γνωρίζουν, θα αναφέρουμε περιληπτικά, πως η πρώτη δουλειά του Toriyama, το Dr. Slump, ήταν μια απλή αφετηρία-εναρκτήριο λάκτισμα, που του έδωσε βραβείο.
Αυτό που του έδωσε την αναγνωρισιμότητα και κατά συνέπεια τον μεγάλο αντίκτυπο, ήταν η σειρά-φαινόμενο Dragon Ball, η οποία βοήθησε να διαδοθούν τα Manga περισσότερο την περίοδο από τα 80’s έως τα 90’s, ενώ η τηλεοπτική Anime μεταφορά της σειράς στη Δύση, έκανε τα Anime πολύ πιο αποδεκτά και αναγνωρίσιμα στον δυτικό κόσμο. Ως εκ τούτου, εκείνη την εποχή ο Toriyama είχε αναμειχθεί και ως δημιουργός χαρακτήρων σε παιχνίδια-θρύλους της εποχής, όπως τα Dragon Quest, Chrono Trigger και πολλά άλλα.
Τώρα ερχόμαστε στο Sand Land, το οποίο είναι ένα από τα τελευταία παιχνίδια που αναμείχθηκε αυτός ο σπουδαίος δημιουργός. Η ιστορία του Sand Land – για αυτούς που δεν γνωρίζουν το Manga και την Anime τηλεοπτική σειρά – μας βρίσκει σε έναν κόσμο, ο οποίος έχει αντέξει φυσικές καταστροφές και πολέμους, και τώρα βρίσκεται στη χειρότερη στιγμή, αφού υπάρχει τεράστια έλλειψη νερού, η οποία έχει μετατρέψει τον κόσμο σε άμμο.
Όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, υπάρχει ένας άπληστος βασιλιάς, ο οποίος διαχειρίζεται την τελευταία πηγή νερού. Οπότε, ο σερίφης Rao λαμβάνει την απόφαση πως είναι καλύτερα να συνεργαστεί με δαίμονες, παρά να αφήσει την απληστία του βασιλιά να συνεχίσει να πλήττει τις πόλεις με λειψυδρία. Έτσι λοιπόν, ο Rao ταξιδεύει στο χωριό των δαιμόνων, οι οποίοι τελικά δεν είναι τόσο κακοί όσο τους παρουσίαζε η ιστορία. Συνεργάζεται λοιπον με τον δαιμονικό πρίγκηπα-ήρωα Beelzebub, ώστε να ταξιδέψουν στην αφιλόξενη Sand Land με στόχο να βρουν μια θρυλική πηγή, ούτως ώστε να σώσουν τον κόσμο από το πρόβλημα της λειψυδρίας.
Ο Beelzebub, παρόλο που έχει ζήσει εκατοντάδες χρόνια, παραμένει μικρός και ανώριμος για τα δεδομένα δαιμόνων, για αυτό φέρνει σε αυτό το ταξίδι τον υπήκοο του, τον Thief, ο οποίος έχει ταλέντο στην κλοπή, αλλά και λόγω ηλικίας, αποτελεί πηγή πληροφορίας.
Με αυτόν τον τρόπο ξεκινάει η περιπέτεια του Sand Land, όμως δεν θα αναπτυχθούμε περαιτέρω, ώστε να μην σας επηρεάσουμε την εμπειρία με spoilers. Ωστόσο, περιληπτικά θα αναφέρουμε πως το σενάριο παρουσιάζει ενδιαφέρον, οι χαρακτήρες είναι καλογραμμένοι και το παιχνίδι – όπως είναι αναγκαίο – προσφέρει εμπλουτισμό στο πρωτογενές υλικό, με προσθήκη χαρακτήρων, οι οποίοι βελτιώνουν μάλιστα σε σημεία την υπάρχουσα ροή.
Επίσης, αξίζει να τονίσουμε πως υφίσταται κωμικό ύφος που θυμίζει πρώτης εποχής Dragon Ball, ενώ και το ίδιο το σενάριο δεν πάει ποτέ στα υπερβολικά shonen μονοπάτια του Dragon Ball Z. Από εκεί και πέρα, εμείς αναλαμβάνουμε τον έλεγχο του Beelzebub, με την κάμερα να ακολουθεί τον ήρωά μας με την παραδοσιακή κάμερα τρίτου προσώπου. Η Sand Land αποδίδεται σε μορφή open world, τουτέστιν, έχουμε μια τεράστια περιοχή ερήμου.
Ο τεχνικός τομέας, είναι σε εξαιρετικά επίπεδα και παρουσιάζει πανέμορφα χαρακτήρες και κόσμο, όλα πιστά στο Anime ύφος, και παράλληλα δεν υπάρχει πρόβλημα στο frame rate. Μένοντας στα θετικά χαρακτηριστικά του τίτλου, αξίζει να τονίσουμε πως στον κόσμο του Sand Land πολύ ευχάριστη λειτουργία έχουν τα οχήματα, τα οποία βελτιώνουν το ταξίδι, αφού αφενός το κάνουν πιο γρήγορο και αφετέρου ορισμένα από αυτά (τα οποία θα ανακαλύψετε μόνοι σας) δίνουν πρόσβαση σε περιοχές που αλλιώς δεν μπορούμε να φτάσουμε.
Από την άλλη πλευρά, έχουμε τις αδυναμίες του τίτλου, οι οποίες είναι γνωστές για όσους ασχολούνται με παιχνίδια του είδους. Συγκεκριμένα, από τα πρώτα λεπτά που θα φύγουμε από το χωριό των δαιμόνων, το παιχνίδι παρουσιάζει πώς ταξιδεύουμε με το όχημα και πώς λειτουργούν τα εικονίδια στον χάρτη ώστε να ακολουθήσουμε το main quest.
Κατά τη διάρκεια του πρώτου προορισμού, μέσω των γεγονότων, κατεβαίνουμε από το όχημα και πραγματοποιούμε την πρώτη μάχη, η οποία είναι αρκετά ρηχή, αφού έχουμε ένα σύστημα light και heavy attacks, όπου δεν υφίσταται συνδυασμός μεταξύ αυτών των κινήσεων. Αυτό μας αφήνει με ένα button mashing παιχνίδι, όπου απλά παίζουμε με ένα πλήκτρο, αφού η δυνατή επίθεση αργεί να πραγματοποιηθεί.
Στη μάχη έχουμε τον έλεγχο μόνο του Beel, αφού οι άλλοι χαρακτήρες έχουν υποστηρικτικό ρόλο, όπου απλά με τα επίπεδα δίνουμε πόντους στο δέντρο δεξιοτήτων και ξεκλειδώνουμε ικανότητες που απλώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε με τη ροδέλα στη διάρκεια της μάχης. Μετέπειτα, στην πρώτη πόλη του Spino, έχουμε τη δυνατότητα να βελτιώσουμε τα οχήματα ούτως ώστε να προβαίνουμε σε μάχες και με αυτά.
Συγκεκριμένα, από τα υλικά που βρίσκουμε ή από θησαυρούς, μπορούμε να φτιάξουμε τροχούς, κινητήρες και οπλισμό τον οποίο θα χρησιμοποιήσουμε στη μάχη. Σε αυτό το σημείο αξίζει να τονίσουμε πως οι μάχες με τα οχήματα είναι ευχάριστες και θυμίζουν σκηνικά Mad Max, ή Metal Max Xeno, ωστόσο και αυτές στερούνται πρόκλησης, αφού με λίγα χτυπήματα θα νικήσουμε τις εχθρικές μονάδες.
Για όσους αναρωτιούνται, υπάρχει και η επιλογή πρόκλησης, η οποία το μόνο που αλλάζει είναι η ζημιά που πραγματοποιούμε και η ζημιά που δεχόμαστε, οπότε μην περιμένετε νέο μοτίβο στις εχθρικές επιθέσεις. Σε αυτό το τμήμα, γενικώς, καλό είναι να μη περιμένετε και τρομερή ποικιλία από εχθρούς, διότι χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: δεινόσαυροι, μονάδες πεζικού και διαφορά οχήματα.
Από εκεί και πέρα, τα side quests και το open world τμήμα δεν εφευρίσκουν τον τροχό, αφού τα side quests είναι του γνώριμου τύπου “εύρεση αντικείμενου, νίκησε το τέρας”, με μόνη ανταμοιβή το άνοιγμα ενός καταστήματος στην πρώτη πόλη του Spino. Εξάλλου, το ίδιο το παιχνίδι δεν κρύβει τις αδυναμίες του, αφού υπάρχουν και οι αποστολές επικήρυξης (bounties), όπου απλά πολεμάμε δυνατούς εχθρούς και μετά επανεμφανίζονται σε μεγαλύτερα επίπεδα.
Για το τμήμα του ανοιχτού κόσμου υπάρχουν οι γνώριμοι πύργοι, που ξεκλειδώνουν διάφορα εικονίδια ενδιαφέροντος, όπως σπηλιές και φρούρια. Βέβαια, δεν χρειάζεται να σκαρφαλώσετε σε αυτούς τους πύργους, απλά δίνετε ορισμένα υλικά, τα οποία βρίσκετε σε αφθονία είτε κατά τη διάρκεια του traversal είτε από μάχες που δίνουν loot.
Το ταξίδι με το όχημα, όπως προαναφέραμε, είναι ευχάριστο, ωστόσο και αυτό κρύβει αδυναμίες, όπως τους επαναλαμβανόμενους διαλόγους που θα ακούτε από τους συντρόφους, οι οποίοι ξεκινάνε από τις πρώτες ώρες. Στον κόσμο του Sand Land υπάρχουν πόλεις και καταυλισμοί, όπως και dungeons, τα οποία και για αυτά δεν χρειάζεται να αναφέρουμε πολλά, γιατί είναι μονότονα. Και λόγω των νέων χαρακτήρων στο σενάριο, θα γνωρίσετε με επισκέψεις αρκετά από αυτά.
Επιπροσθέτως, στα gameplay χαρακτηριστικά του τίτλου υπάρχουν και τμήματα (κυρίως σε dungeons) platforming, όπου η κάμερα αλλάζει πλάνο και παρουσιάζει το παιχνίδι σε 2D ύφος. Εκεί καλούμαστε να κάνουμε ορισμένα άλματα, αλλά και πάλι η πρόκληση βρίσκεται χαμηλά, αφού με το διπλό άλμα η κατάσταση είναι πολύ απλοϊκή και εύκολη.
Το Sand Land προσφέρει και μηχανισμούς stealth σε ορισμένες βασικές αποστολές, όπου όταν μας δει ο εχθρός, γυρνάμε σε προηγούμενο checkpoint, οπότε καταλαβαίνετε πως δεν υπάρχει και σε αυτό το σημείο πρόκληση ή κάτι το σημαντικό να αναφέρουμε.
Τέλος, η διάρκεια του τίτλου, αν ακολουθήσετε κατά κύριο λόγο τις βασικές αποστολές, αγγίζει περίπου τις 20 ώρες, ενώ σίγουρα θα χρειαστούν επιπλέον ώρες για όσους θέλουν να ψάξουν το σύνολο του χάρτη και να ανακαλύψουν όλα τα μυστικά.
Ολοκληρώνοντας, η άποψή μας είναι πως το Sand Land απευθύνεται μόνο σε εκείνους που αρέσκονται στις δουλειές του αείμνηστου Akira Toriyama. Ακόμα και εκείνοι όμως, καλό είναι να εξοπλιστούν με τις απαραίτητες αντοχές, αφού ο τίτλος δεν διστάζει να αποκαλύψει τα (αρκετά) ελαττώματά του από τις πρώτες κιόλας ώρες ενασχόλησης μαζί του.
Το Sand Land κυκλοφορεί από τις 26/4/24 για PS5, PS4, PC, Xbox Series και Xbox One. Το review μας βασίστηκε στην έκδοσή του για το PS5, με review code που λάβαμε από τη Bandai Namco Entertainment Greece.