Το MULLET MADJACK είναι ένα FPS παιχνίδι που συνδυάζει την αισθητική των anime με τη σάτιρα για τα social media, προσφέροντας μια σύγχρονη προσέγγιση στα boomer shooters. Στον κόσμο του 2090, όπου κυριαρχούν δισεκατομμυριούχα ρομπότ και οι άνθρωποι ζουν μέσα από το internet, αναλαμβάνουμε το ρόλο του σκληροτράχηλου Madjack. Στόχος του είναι να σώσει την Πριγκίπισσα, μια δημοφιλή διαδικτυακή περσόνα, μέσα από μια σειρά από livestreamed μάχες.
Το παιχνίδι απαιτεί γρήγορα αντανακλαστικά, καθώς ο Madjack πρέπει να εξοντώνει εχθρούς κάθε 10 δευτερόλεπτα για να επιβιώσει. Κάθε κεφάλαιο περιλαμβάνει δέκα ορόφους γεμάτους εχθρούς και περιβαλλοντικούς κινδύνους, με το παιχνίδι να δίνει έμφαση στα roguelike στοιχεία. Αν και η δράση είναι φρενήρης και διασκεδαστική, το παιχνίδι στερείται ποικιλίας και replayability. Ωστόσο, η μοναδική αισθητική και η καταιγιστική δράση προσφέρουν μια αξέχαστη εμπειρία διάρκειας 3-4 ωρών.
Το MULLET MADJACK έρχεται ως μία μίξη των (ξεχασμένων) ταινιών Crank, anime αισθητικής και καυστικής κριτικής στη σημερινή πραγματικότητα των social media, προσφέροντας μία εναλλακτική FPS πρόταση στο είδος των boomer shooters (όπως επέλεξε το internet να βαφτιστούν). Μεταφερόμαστε στο μακρινό 2090, όπου κυριαρχούν πλέον δισεκατομμυριούχα ρομπότ, τα λεγόμενα robilionaires. Οι άνθρωποι, όπως μας εξηγεί το λιτό εισαγωγικό βίντεο, έχουν γίνει ένα με το internet και πλέον χρειάζονται συνεχή ντοπαμίνη προκειμένου να επιβιώσουν.
Εμείς παίρνουμε τον ρόλο του Mullet Madjack, ενός σιωπηλού, “σκληρού” τύπου, που άνετα θα τα έβαζε με τον Duke Nukem. Σκοπός του είναι να σώσει την Πριγκίπισσα, μία ιντερνετική περσόνα με 2 δις followers. Αναμενόμενα, η σόλο επιχείρηση διάσωσης μεταδίδεται μέσω livestream κατευθείαν από τα μάτια του Madjack. Οι ορδές των ρομπότ που θα αντιμετωπίσει δεν θα είναι καν ο βασικός κίνδυνος, καθώς στον ασταμάτητο ρυθμό του internet ο Madjack θα έχει μόλις δέκα δευτερόλεπτα ζωής έως ότου εξοντώσει το επόμενο ρομπότ.
Βλέπετε, σε αυτό το μέλλον το κοινό των social media έχει τόσο λίγη υπομονή, που εάν δεν συμβεί η παραμικρή ένταση για 10 δευτερόλεπτα, τότε πολύ απλά θα εγκαταλείψουν το stream για να πάρουν από κάπου αλλού τη δόση αδρεναλίνης τους. Αυτή η κατάσταση είναι τόσο σοβαρή, ώστε ο Madjack να πρέπει να κρατάει στο ένα χέρι το όπλο και στο άλλο πάντα το κινητό του προκειμένου να βλέπει τα στατιστικά του stream αλλά και τα δευτερόλεπτα που του απομένουν μέχρι το επόμενο kill.
Το δίχως άλλο, το Mullet Madjack προσφέρει μία απλή αλλά καυστική και πετυχημένη σάτιρα για τη σημερινή πραγματικότητα του internet, τουλάχιστον όσον αφορά στο θέμα των streams και του οπτικοακουστικού υλικού γενικότερα. Είναι μία κριτική στην οποία ναι μεν διατηρείται σε επιφανειακό επίπεδο (και δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω για τα δεδομένα της εμπειρίας είναι η αλήθεια), αλλά τη χρησιμοποιεί ιδανικά και σε σύμπνοια με τις ιδιαιτερότητες του gameplay.
Μαζί με την ανάγκη του ήρωα για συνεχή ντοπαμίνη, έτσι κι εμείς βρισκόμαστε σε μία διαρκή ένταση, απαιτώντας γρήγορες κινήσεις και αντανακλαστικά για να ανταπεξέλθουμε στον αυστηρότατο χρονικό περιορισμό των 10 δευτερολέπτων. Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο δύσκολη όταν αντιληφθεί κανείς ότι δεν υπάρχει μπάρα ενέργειας για τον πρωταγωνιστή, αλλά, αντιθέτως, κάθε φορά που οι εχθροί τον πετυχαίνουν, απλά κόβονται δευτερόλεπτα από το χρονόμετρό του.
Δεν είναι διόλου απίθανο να έχετε δέκα δευτερόλεπτα και αφού μπείτε απρόσεκτα σε ένα δωμάτιο να δείτε το χρονόμετρό σας να μηδενίζεται σε μόλις 2-3 δευτερόλεπτα από τα εχθρικά πυρά.
Σε ένα τόσο φρενήρες παιχνίδι, τα roguelike στοιχεία δεν θα γινόταν παρά να του ταιριάζουν γάντι. Κάθε επιμέρους κεφάλαιο χωρίζεται σε δέκα ορόφους, προτού φτάσουμε σε ένα (απρόσμενα εύκολο) boss fight και εμμέσως πλην σαφώς πληροφορηθούμε το ανάλογο του “sorry, but the princess is in another castle”. Σε οποιονδήποτε από τους δέκα ορόφους χάσουμε, τότε θα πρέπει να αρχίσουμε ξανά από την αρχή, έχοντας απωλέσει παράλληλα όλον τον εξοπλισμό μας.
Από την άλλη πλευρά, όταν εξοντώσουμε το εκάστοτε boss, τότε αυτό το σημείο λειτουργεί ως checkpoint, μετριάζοντας έτσι τον πιθανό εκνευρισμό. Ακόμα όμως και το μηδένισμα όλης της διαδρομής δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, αν λάβουμε υπόψη ότι η διάρκεια κάθε ορόφου σπανίως ξεπερνάει το λεπτό. Η δράση άλλωστε πρέπει να παραμένει ταχύτατη, δίχως να υπάρχει ούτε δευτερόλεπτο για χάσιμο – στην κυριολεξία.
Προς αυτήν την ταχύτατη φιλοσοφία του παιχνιδιού, ο σχεδιασμός των επιπέδων είναι ιδανικός, ακολουθώντας μία αυστηρά στενή και σωληνωτή προσέγγιση. Δεν υπάρχουν εναλλακτικές διαδρομές ούτε και ανοικτά περιβάλλοντα. Ακόμα και σε περιπτώσεις που βγαίνουμε στις ταράτσες, το πλάτος της περιοχής είναι ελάχιστα μεγαλύτερο από τον διάδρομο μίας πολυκατοικίας, ενώ πάντα η πορεία μας είναι ευθεία μπροστά, με πολύ μικρές παρεκκλίσεις.
Κάθε ένας από τους ορόφους συνθέτει με τυχαίο τρόπο τα επιμέρους δωμάτια και διαδρόμους, ώστε να μην ξέρουμε ποτέ τι θα βρούμε μπροστά μας στο άνοιγμα (κλώτσημα) της επόμενης πόρτας.
Η συντριπτική πλειοψηφία των δωματίων περιέχει τουλάχιστον μία ευκαιρία για περιβαλλοντικό kill, από έλικες στους τοίχους, μέχρι αυτόματους πωλητές. Προς αυτόν τον τρόπο εξόντωσης λειτουργεί το τρέξιμο του Madjack, το οποίο μετατρέπεται αυτόματα σε κλωτσιά κατά την επαφή με κάποιον εχθρό, εκτοξεύοντάς τον προς τα πίσω. Αποτελεί μία ιδιαίτερα χρήσιμη ικανότητα, καθώς, εξοντώνοντας εχθρούς με αυτήν τη μέθοδο, κερδίζουμε μπόνους δευτερόλεπτα (πάντα όμως ο χρόνος φτάνει στο μάξιμουμ των 10 δευτερολέπτων ή 12 με ορισμένα perks και ποτέ παραπάνω).
Στην αρχή κάθε ορόφου μπορούμε να επιλέξουμε ένα μόνιμο βοήθημα, από την αλλαγή του όπλου μας μέχρι ειδικά buffs, όπως διπλό άλμα, εξτρά damage στην πρώτη σφαίρα έπειτα από reload κ.λπ. Υπάρχει μία αρκετά καλή ποικιλία αυτών των τυχαίων βοηθημάτων ώστε να μπορούμε να αλλάξουμε ελαφρώς την προσέγγισή μας σε κάθε επίπεδο.
Το ενδιαφερόν με αυτή τη φρενήρη φύση του Mullet Madjack είναι ότι ναι μεν χρειάζεται να τρέχουμε συνεχώς σαν να μην υπάρχει αύριο, αλλά ταυτόχρονα χρειάζεται και σύνεση στο πώς προσεγγίζουμε τους εχθρούς. Το παραπάνω οξύμωρο προκύπτει από την έντονη επιθετικότητα των εχθρών, κάτι που σημαίνει ότι αν μπούμε με πλήρη ταχύτητα σε ένα δωμάτιο, μπορεί να χάσουμε στο δευτερόλεπτο.
Διαρκώς χρειάζεται σε κλάσματα του δευτερολέπτου να επιλέγουμε στόχους και τρόπο προσέγγισης κάθε δωματίου. Η επιλογή μεταξύ κλωτσιάς σε έναν εχθρό προς ηλεκτροφόρα καλώδια, σφαίρας σε εκρηκτικό βαρέλι ή απλού τρεξίματος προς το επόμενο δωμάτιο (μεταξύ διαφόρων άλλων επιλογών), μπορεί να αυξήσει ή να μειώσει δραματικά τις πιθανότητες επιβίωσης.
Η παραπάνω αγχωτική κατάσταση υποστηρίζεται πλήρως από το level design και το gameplay ώστε το παιχνίδι να παραμένει δίκαιο και κάθε ήττα να είναι εμφανές ότι προκύπτει από δικό μας λάθος χειρισμό. Εάν κάπου σκοντάφτει η εμπειρία, είναι στη διάρκειά της και το περιεχόμενο που προσφέρει.
Συνολικά υπάρχουν 84 όροφοι έως τον τερματισμό, που μπορεί να φαντάζουν πολλοί, αλλά η διάρκεια του καθενός κυμαίνεται περίπου στο λεπτό. Επιπλέον, αν και ανά δέκα ορόφους έρχονται ορισμένοι εμπλουτισμοί (κάποιος νέος τύπος εχθρού, νέος περιβαλλοντικός κίνδυνος κ.λπ.) ουσιαστικά δεν υπάρχει κάποια μεγάλη διαφοροποίηση στο γενικότερο design και τους κινδύνους που θα βρούμε μπροστά μας.
Επομένως, μπορεί η πρόκληση σταδιακά να αυξάνεται, αλλά προσφέρει ελάχιστη εξέλιξη έως το φινάλε, οδηγώντας σε μία υπέρ του δέοντος ομοιομορφία από τα πρώτα λεπτά. Η εμπειρία παραμένει φρενήρης και άκρως διασκεδαστική, αλλά παράλληλα ιδιαίτερα συγκρατημένη στο περιεχόμενό της και όχι, θα λέγαμε, ικανή να πείσει κάποιον να επιστρέψει άπαξ και την ολοκληρώσει.
Ωστόσο, για να τελειώσουμε με θετικό πρόσημο, θα πρέπει να αναφέρουμε και τη δουλεμένη αισθητική του, που παραπέμπει σε φουτουριστικό anime. Η έντονη 80s αισθητική του είναι εμφανέστατη, από τη μοναδική χαίτη του πρωταγωνιστή και τα χαρακτηριστικά γυαλιά της εποχής, μέχρι το αυτοκίνητό του και τη διακόσμηση των δωματίων. Ως έξυπνη αναφορά σε ταινίες της εποχής, ένα από τα skills που μπορούμε να ξεκλειδώσουμε επιτρέπει στον πρωταγωνιστή μας να ρίχνει κάθε τόσο ποζεράδικες ατάκες.
Εν κατακλείδι, το Mullet Madjack προσφέρει μία εμπειρία με καταιγιστική δράση, που θα σας φέρει στα άκρα για 3-4 ώρες. Μπορεί να μην είναι σε θέση να πείσει για replayability, αλλά έστω αυτές οι λίγες ώρες θα καταφέρουν να ανεβάσουν την αδρεναλίνη όσο λίγα παιχνίδια του είδους και να δώσουν παράλληλα μία ενδιαφέρουσα μεταφορά κοινωνικής σάτιρας σε gameplay όρους.
Το Mullet Madjack κυκλοφορεί από τις 15/5/24 για PC. Το review μας βασίστηκε σε review code που λάβαμε από τη HAMMER95.
Assassin’s Creed: Shadows – Αναβάλλεται η κυκλοφορία του.
Εν μέσω αλλαγών και επαναπροσανατολισμού στη Ubisoft….
Όλα τα νέα και οι αποκαλύψεις από το State of Play Σεπτεμβρίου 2024
Πολλές ανακοινώσεις για το PlayStation 5 και το PS VR2….