Στη σύγχρονη εποχή, στο αυστριακό χωριό Hinterberg, εμφανίζονται 25 πύλες που οδηγούν σε dungeons, μαζί με μαγεία. Το Hinterberg γίνεται διάσημος τουριστικός προορισμός, προσελκύοντας μαχητές και τουρίστες. Η ιστορία ακολουθεί τη Luisa, που επισκέπτεται το χωριό για να ξεφύγει από την πίεση της καριέρας δικηγόρου. Το παιχνίδι συνδυάζει εξερεύνηση και δράση, με τη Luisa να επισκέπτεται dungeons το πρωί και να αναπτύσσει φιλίες το απόγευμα. Αγγίζει θέματα όπως ο υπερτουρισμός και οι εργασιακές σχέσεις, χωρίς διδακτισμό. Με καλοσχεδιασμένα dungeons, όμορφο εικαστικό και έξυπνους γρίφους, προσφέρει μια ευχάριστη εμπειρία, παρά τα φτωχά animations.
Άραγε, για τις χειμερινές σας διακοπές, θα προτιμούσατε να επισκεφτείτε τις Άλπεις για να κάνετε σκι ή για να επισκεφτείτε ποικίλα dungeons και να εξοντώσετε δεκάδες τέρατα; Είναι ένα δίλημμα που μάλλον δεν σκεφτήκατε ποτέ, αλλά υποθέτουμε ότι τριβέλιζε το μυαλό της ολιγομελούς Microbird Games. Η ολοκλήρωση dungeons ως μία εναλλακτική χειμερινή δραστηριότητα τελικά αποδεικνύεται ως μία ευφάνταστη ιδέα, την οποία η αυστριακή ομάδα ανάπτυξης μεταφέρει με περίσσιο μεράκι, προσφέροντας μία ζεν και -κυρίως- απολύτως ευχάριστη εμπειρία.
Η ιστορία εξελίσσεται στη σύγχρονη εποχή, στο αυστριακό χωριό του Hinterberg, στις πανέμορφες Άλπεις. Αυτό το άσημο χωριό απέκτησε τεράστια αναγνωρισιμότητα όταν μία μέρα εμφανίστηκαν 25 πύλες που οδηγούσαν σε ισάριθμα dungeons, ενώ παράλληλα εμφανίστηκε και η μαγεία σε διάφορες μορφές της. Ως εκ τούτου, το Hinterberg ξαφνικά μετατράπηκε σε έναν διάσημο τουριστικό πόλο έλξης, δεχόμενο επισκέπτες από κάθε γωνιά της Ευρώπης και επίδοξους μαχητές που έχουν ως σκοπό να κατακτήσουν όλα τα dungeons.
Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι ότι όλη η φιλοσοφία γύρω από αυτά τα dungeons είναι ανάλογη με την ύπαρξη ενός χιονοδρομικού κέντρου. Τουτέστιν, οι τουρίστες έρχονται και για να δουν από κοντά τα τέρατα, αλλά και για να πάρουν μέρος στις εξορμήσεις στα διάφορα dungeons με εντελώς παρόμοιο τρόπο που θα μπορούσε κανείς να πάει από πίστα σε πίστα σκι.
Υπό μία έννοια υπάρχει μία ευχάριστη και γοητευτική αφέλεια, καθώς βλέπουμε καθημερινούς ανθρώπους να παίρνουν μέρος σε μάχες με τέρατα και να ολοκληρώνουν dungeons γεμάτα με παγίδες σαν να μην υπάρχει καμία επικινδυνότητα. Δίνεται εύλογα η εντύπωση ότι η ολοκλήρωση των dungeons αποτελεί απλά ένα ακόμα σπορ, εφάμιλλης επικινδυνότητας με αυτήν που έχει το σκι. Παρά αυτό το οξύμωρο στοιχείο, καταλήγει ως μία ευφάνταστη εναλλακτική ενός χιονοδρομικού κέντρου που λειτουργεί ιδανικά στα πλαίσια ενός βιντεοπαιχνιδιού.
Εμείς παίρνουμε τον ρόλο της Luisa. Πρόκειται για ένα νεαρό κορίτσι, που επιθυμεί διακαώς να ξεφύγει από την καθημερινότητά της αλλά και την επιλογή καριέρας, ως δικηγόρου, που φαίνεται ότι έγινε κατόπιν κοινωνικής πίεσης και όχι επειδή ήταν κάτι που πραγματικά ήθελε. Οι διακοπές διαρκείας στο Hinterberg θα κριθούν ιδανικές ώστε να καταφέρει να ξεκαθαρίσει κάποια πράγματα στο μυαλό της και να κατανοήσει τι πραγματικά θέλει από τη ζωή της.
Αυτή η εσωτερική αναζήτηση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του Dungeons of Hinterberg, χωρίζοντας την εμπειρία σε δύο σκέλη. Από τη μία πλευρά έχουμε το τμήμα της δράσης του παιχνιδιού, όπου επισκεπτόμαστε τα dungeons, και από την άλλη υπάρχει το κομμάτι της κοινωνικοποίησης στο χωριό, όπου η Luisa έρχεται σε επαφή με διαφόρους άλλους ανθρώπους, ντόπιους και τουρίστες, όπου, ο καθένας με τον τρόπο του, θα τη βοηθήσουν να δει τη ζωή από διαφορετικές πλευρές.
Το πόνημα της Microbird Games λειτουργεί για καταφέρνει να συνδυάσει αρμονικά αυτά τα δύο σκέλη, δίχως ποτέ η περιήγηση στο χωριό να έρχεται εις βάρος της δράσης ή το αντίθετο. Κάθε μέρα χωρίζεται σε δύο μέρη, όπου το πρωί μπορούμε να επισκεφτούμε ένα dungeon και έπειτα από την ολοκλήρωσή του επιστρέφουμε στο χωριό, όπου έχουμε την επιλογή να περάσουμε το απόγευμά μας με έναν από τους -περίπου- 10 NPCs με τους οποίους μπορούμε να αναπτύξουμε φιλίες.
Ανάμεσα σε αυτά τα άτομα θα βρούμε επίδοξους μαχητές, YouTubers που βρήκαν την ευκαιρία να αυξήσουν τους followers τους, αλλά και ντόπιους που είτε είδαν τη ζωή τους να καλυτερεύει από τον τουρισμό, είτε είδαν την καθημερινότητά τους και τον τόπο τους να αλλάζει άρδην – και όχι προς το καλύτερο.
Legacy of Kain: Soul Reaver 1 & 2 Remastered | Review
Μια απρόσμενα ευχάριστη επιστροφή στον κόσμο του Nosgoth….
Το Dungeons of Hinterberg καταπιάνεται με διάφορα θέματα, ευτυχώς δίχως να προσπαθεί κάποιον έντονο διδακτισμό. Μία βασική του πτυχή έχει να κάνει με τον υπερτουρισμό και τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσει σε έναν τόπο. Η αύξηση του τουρισμού μπορεί να φέρνει κάποια οφέλη στην τοπική κοινότητα, αλλά παράλληλα προκύπτουν και διάφορα ζητήματα, έμμεσα ή άμεσα, όπως η αλλοίωση του φυσικού τοπίου, ο παραγκωνισμός ντόπιων επιχειρήσεων από franchises κ.λπ., ο ξαφνικός υπερπληθυσμός που αλλάζει την καθημερινότητα του τοπικού πληθυσμού.
Το παιχνίδι επιχειρεί να προσφέρει τροφή για σκέψη σε αυτόν τον τομέα, δίχως να δαιμονοποιεί ποτέ τον τουρισμό αλλά ούτε εξιδανικεύοντάς τον, μεταφέροντας με αυτόν τον τρόπο τον προβληματισμό που μάλλον έχουν και οι ίδιοι οι δημιουργοί. Επιπλέον, μέσω των επαφών με τους υπόλοιπους χαρακτήρες, εμφανίζονται και άλλα θέματα όπως για τις εργασιακές σχέσεις και την κουλτούρα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μεταξύ διαφόρων άλλων.
Να τονίσουμε ότι δεν θα πρέπει να περιμένει κανείς την εις βάθος ανάλυση αυτών των θεμάτων, παρόλα αυτά όμως, έρχονται με φυσικότητα μέσα από τις καθημερινές συζητήσεις που προκύπτουν από τις απογευματινές βόλτες. Πέραν των παραπάνω, η ύπαρξη των dungeons παραμένει στο επίκεντρο του σεναρίου, καθώς διάφορα συμβάντα δείχνουν ότι το Hinterberg ίσως κινδυνεύει πολύ περισσότερο από όσο πιστεύουν ακόμα και οι πιο καχύποπτοι κάτοικοί του.
Επιστρέφοντας στο έτερο σκέλος του παιχνιδιού, κάθε πρωί μπορούμε να επιλέξουμε ποιες από τις τέσσερις περιοχές της εξοχής του Hinterberg θα επισκεφτούμε. Σε κάθε μία από αυτές τις περιοχές, μπορούμε να περιφερθούμε ελεύθερα ώστε να εντοπίσουμε τα διάφορα dungeons. Αποτελούν ευχάριστα και συμμαζεμένα τμήματα open-world φιλοσοφίας, που λειτουργούν κατάλληλα για να μας πείσουν, με τη σειρά τους, ότι βρισκόμαστε σε έναν τουριστικό προορισμό, δίχως όμως να ξεχνάει ποτέ ότι συνυπάρχει και το fantasy στοιχείο.
Τα διάφορα σαλέ και τους περιπλανώμενους τουρίστες, διαδέχονται τέρατα που κάνουν περιπολίες και -βέβαια- οι πύλες που μας τηλεμεταφέρουν στα dungeons. Το παιχνίδι γενικά πείθει στο ότι βρισκόμαστε σε χαλαρωτικούς περιπάτους, όσο και αν αυτό έρχεται σε αντίθεση με την παρουσία τεράτων, καθιστώντας εν τέλει ευχάριστη την περιήγηση.
Κάπου εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε βέβαια ότι το παιχνίδι κερδίζει επάξια τον τίτλο του καθώς τα εν λόγω dungeons είναι πραγματικά καλοσχεδιασμένα. Έκπληξη προκαλεί η έμφαση που έχει δοθεί στους περιβαλλοντικούς γρίφους, με τη χρήση ειδικών δυνάμεων, παραπέμποντας άμεσα στα shrines από τα Breath of the Wild και Tears of the Kingdom.Υπάρχει μία αρκετά καλή ποικιλία από διαφορετικές θεματικές, όπου άλλοτε θα βρεθούμε σε σπηλιές και ορυχεία και άλλοτε σε πιο ανοιχτούς κόσμους, όπως χιονισμένες ορεινές περιοχές ενώ δεν λείπουν και πιο εξωτικές καταστάσεις, όπως ορισμένα dungeons που αντλούν εμφανέστατα έμπνευση από τους minion πλανήτες των Super Mario Galaxy.
Με έξυπνο τρόπο, το παιχνίδι δίνει στην Luisa δύο ειδικές μαγικές δυνάμεις σε κάθε μία από τις τέσσερις περιοχές, όπως η δυνατότητα να εμφανίζουμε μία σανίδα κάτω από τα πόδια της -εν είδει skateboard- να φτιάχνουμε κύβους που μας επιτρέπουν να σκαρφαλώνουμε σε ψηλότερα σημεία, να πετάμε σκοινιά για να τραβάμε αντικείμενα, να δημιουργούμε ανεμοστρόβιλους που μπορούν να μεταφέρουν την Luisa και διάφορα άλλα. Κάθε μία από αυτές τις δυάδες ειδικών ικανοτήτων αξιοποιούνται στο έπακρο σε πλειάδα γρίφων.
Τις περισσότερες φορές οι γρίφοι είναι αρκετά έξυπνοι, δίχως να ξεφεύγουν σε περιπλοκότητα. Συχνά πυκνά, όταν θα βρεθεί η λύση, η πρώτη σκέψη που θα έρθει στο μυαλό είναι “μα πώς δεν το σκέφτηκα νωρίτερα;” καθώς σχεδόν πάντα μπορούμε να αλληλοεπιδράσουμε με μετρημένα σημεία του περιβάλλοντος, σε περιορισμένους χώρους.
The Blood of Dawnwalker: πρώτο teaser trailer για τον τίτλο
Όταν ο κόσμος χρειάζεται αυτό που φοβάται….
CES 25: Η MSI παρουσιάζει τα πρώτα στον κόσμο monitors 27″ 4K 240Hz και 27″ QHD 500HzQD-OLED
Βασιζόμενα στην Τεχνητή Νοημοσύνη….
Η ποικιλία των ειδικών δυνάμεων επιτρέπει επίσης στους δημιουργούς να έχουν και ανάλογη ποικιλία σε γρίφους, επιτρέποντας σε κάθε ένα από τα 25 dungeons να περιέχει ξεχωριστούς γρίφους, αποφεύγοντας την αίσθηση της επανάληψης. Με αυτόν τον τρόπο διατηρεί από την αρχή έως το τέλος την αίσθηση της προσμονής για το τι θα βρούμε σε κάθε νέο dungeon που θα βρούμε μπροστά μας.
Εκτός από τους γρίφους υπάρχει και το σκέλος της μάχης. Η Luisa έχει στον εξοπλισμό της ένα σπαθί, με το οποίο εκτελεί απλοϊκά και τυπικά combos. Αν και αρχικά φαίνεται ότι η μάχη θα αποτελεί τροχοπέδη στην εμπειρία (λόγω της απλότητάς της), ευτυχώς σύντομα εμπλουτίζεται από διάφορες καλοφτιαγμένες ειδικές κινήσεις, οι οποίες, σε συνδυασμό με τις μαγικές ικανότητες, δίνουν την απαραίτητη ποικιλία στο επιθετικό ρεπερτόριο.
Επιπλέον, υπάρχει μια σχετικά καλή ποικιλία από διάφορα είδη τεράτων, με ξεχωριστές συμπεριφορές και είδη επιθέσεων. Η αλήθεια είναι ότι το σύστημά μάχης δεν περιέχει κάτι πραγματικά αξιομνημόνευτο. αλλά παραμένει διασκεδαστικό και -φυσικά- αναγκαίο συστατικό για να πείσει για τη βασική θεματική που διέπει το παιχνίδι, δηλαδή την ύπαρξη dungeons -με την αρχετυπική fantasy έννοια- και της μαγείας.
Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι οι δημιουργοί κατάφεραν να συμπεριλάβουν και -λιγοστά μεν αλλά καλοσχεδιασμένα δε- boss fights, που λειτουργούν με τη σειρά τους ως μίνι γρίφοι, απαιτώντας να κάνουμε την κατάλληλη χρήση των μαγικών ικανοτήτων μας για την εξόντωσή τους.
Οπτικά η cel-shaded τεχνοτροπία φαντάζει ως η ιδανική επιλογή για την ολιγομελή ομάδα ανάπτυξης. Ο σχεδιασμός του περιβάλλοντος και των χαρακτήρων μεταφέρεται με μία καλαίσθητη κόμικ αισθητική. Το ίδιο το Hinterberg πείθει ως ειδυλλιακός τουριστικός προορισμός και ο σχεδιασμός των τεσσάρων περιοχών αποδίδει ωραία την ομορφιά της φύσης σε διάφορες εκφάνσεις της (χιονισμένες βουνοκορφές, δασώδεις περιοχές, λίμνες με νησάκια κ.λπ.).
Εκεί όπου το Dungeons of Hinterberg δεν μπορεί να “κρύψει” ότι αναπτύχθηκε από μία ολιγομελή ομάδα είναι τα animations, τα οποία σίγουρα δεν διακρίνονται από ομαλότητα, φυσικότητα ή ομαλές μεταβάσεις από το ένα animation στο επόμενο. Δεν είναι κάτι που φτάνει στο σημείο να μειώσει σε μεγάλο βαθμό την εμπειρία, αλλά δεν παύει να αποτελεί ένα κομμάτι όπου το παιχνίδι υστερεί σε σχέση με το υπόλοιπο ποιοτικό σύνολο.
Ένα σύνολο που, παρά το παραπάνω παράπτωμα, τελικά πετυχαίνει στον στόχο του, προσφέροντας μία χαλαρωτική και ευχάριστη εμπειρία μέσα από μία αρκετά ευφάνταστη σεναριακή ιδέα. Το Hinterberg θα το επισκεφτείτε για την όμορφη cel-shaded αισθητική, αλλά θα μείνετε για τα καλοσχεδιασμένα dungeons και το δουλεμένο πάντρεμα μεταξύ δράσης και κοινωνικής ζωής.
To Dungeons of Hinterberg κυκλοφορεί από τις 18/7/24 για PC και Xbox Series. Το review μας βασίστηκε στην έκδοσή του για PC, με review code που λάβαμε από τη Microbird Games.