Όπως έχουμε αναφέρει αμέτρητες φορές, το horror genre αποτελεί ιδανικό είδος για το VR λόγω της ατμόσφαιρας και της αμεσότητας της εμπειρίας που μπορεί να προσφέρει στον παίκτη. Θεωρούμε, λοιπόν, λογική και αναμενόμενη την κυκλοφορία τόσων πολλών τίτλων στο συγκεκριμένο genre. Το OVRDARK: A Do Not Open Story αποτελεί ακόμα έναν first person horror τίτλο, που εστιάζει στην ατμόσφαιρα και στην λύση puzzle.
Στο OVRDARK συναντούμε όλα τα κλασσικά στοιχεία του είδους. Με background ένα virus outbreak, αναλαμβάνουμε τον ρόλο του George Foster, ο οποίος μεταβαίνει στο σπίτι ενός φίλου του για να δει τι έχει συμβεί. Χωρίς να μπούμε σε περισσότερες λεπτομέρειες θα αναφέρουμε ότι η ιστορία δεν είναι κάτι το πρωτότυπο ή τρομερό, και εξυπηρετεί απλά και λιτά τον σκοπό του παιχνιδιού.
Το σπίτι που καλούμαστε να εξερευνήσουμε θα λέγαμε ότι ξεπήδησε από κάποιο Resident Evil, με τις επιρροές – έως και αντιγραφές θα μπορούσε να γράψει κάποιος με πολύ κριτική διάθεση – των developers να είναι ξεκάθαρες. Τα δωμάτια του οικ΄ληματος έχουν puzzles, διακόπτες κ.λπ. που απαιτούν από τον παίκτη να εξερευνήσει προσεκτικά τους χώρους για να μην χάσει σημαντικά στοιχεία ή αντικείμενα.
Και εδώ συναντούμε το πρώτο ζήτημα του τίτλου, αφού κάποια αντικείμενα είναι μικρά ή πολύ εύκολο να τα προσπεράσουμε, χάνοντας χρόνο, με αποτέλεσμα να κουράζεται ο παίκτης και να βγαίνει από το mood που έχει δημιουργήσει. Επίσης, θα θέλαμε μεγαλύτερη ελευθερία και αλληλεπίδραση με το περιβάλλον και τα αντικείμενά του, αφού τα πράγματα που μπορούμε να αγγίξουμε-πιάσουμε είναι περιορισμένα.
Το σύστημα save ακολουθεί το παραδοσιακό των Resident Evil, αφού υπάρχουν κασετόφωνα σε προκαθορισμένα σημεία. Στη διάθεσή μας δεν έχουμε όπλα, με το μοναδικό αντικείμενο που χρησιμοποιούμε καθ’ όλη τη διάρκεια της ιστορίας να είναι ένας φακός για να μπορούμε να κυκλοφορούμε στο – ομολογουμένως – σκοτεινό και μουχλιασμένο σπίτι. Αυτή η έλλειψη όπλων και η σκοτεινή ατμόσφαιρα του περιβάλλοντος, σε συνδυασμό με τα scripted events, δημιουργεί στον παίκτη ένα αίσθημα αδυναμίας να προστατεύσει τον εαυτό του.
Η παρουσίαση του τίτλου, όπως καταλαβαίνετε, κινείται σε καλό επίπεδο, αν και δεν φτάνει το αντίστοιχο του MADiSON VR. Το art direction του σπιτιού είναι εξαιρετικό, δεν θα μπορούσε εξάλλου να συμβαίνει κάτι διαφορετικό, αφού είναι βασισμένο πάνω στα Resident Evil. Δεν θα συναντήσετε κάτι πρωτότυπο, αλλά αυτό το οικείο αίσθημα προσθέτει στο τελικό αποτέλεσμα. Στα αδύναμα σημεία του τομέα πρέπει να συμπεριλάβουμε την καθαρότητα της εικόνας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αποτελεί πρόβλημα, καθώς και τα μέτρια character models.
Η ηχητική παραγωγή επίσης κινείται σε μέτρια επίπεδα, με μεγαλύτερο αγκάθι τα voice overs, τα οποία είναι αρκούντως ικανοποιητικά. Πρόβλημα συναντήσαμε και στον χειρισμό, αφού είχαμε δυσκολία στο να πιάνουμε αντικείμενα, γεγονός το οποίο δυστυχώς αφαιρεί πόντους από την εμπειρία. Επιπλέον, ο τίτλος διαθέτει τα τυπικά comfort settings με ομαλή κίνηση ή στροφή τεταρτημορίων, ενώ η αργή κίνησή του το καθιστά κατάλληλο και για νέους παίκτες VR.
Αναλογιζόμενοι ότι οι τίτλοι τέλους πέφτουν μετά από μόλις 2-3 ώρες ενασχόλησης, και λαμβάνοντας υπόψη τα 30 ευρώ που κοστίζει, θα λέγαμε ότι το OVRDARK: A Do Not Open Story αποτελεί ένα καλό “σφηνάκι” για τους λάτρεις του puzzle horror VR είδους, το οποίο έχει νόημα για αγορά σε μια περίοδο που θα διατίθεται σε προσφορά.
Το OVRDARK: A Do Not Open Story κυκλοφορεί από τις 31/7/24 για PSVR2 και PC. To review μας βασίστηκε στην έκδοσή του για το PSVR2, με review code που λάβαμε από την Enarxis Dynamic Media.