Φαντάζει παράξενο ότι ένας νέος τίτλος The Legend of Zelda, το Echoes of Wisdom εν προκειμένω, κυκλοφορεί λίγο παραπάνω από έναν χρόνο έπειτα από την κυκλοφορία του Tears of the Kingdom – ξέρετε, αυτόν τον Zelda τίτλο που ήρθε να μας διδάξει ξανά πως ένας τίτλος της σειράς μπορεί να πετάξει στο ίδιο καζάνι τα στοιχεία που μας έχουν κάνει να λατρέψουμε διαχρονικά τη σειρά, με τη συνταγή που λατρεύει φανατικά το κοινό του Minecraft, προκαλώντας περίεργα συναισθήματα και αντιδράσεις.
Είναι γεγονός πως, αν η σειρά The Legend of Zelda απέκτησε ένα νέο κοινό με το Breath of the Wild, αυτό το κοινό διευρύνθηκε ακόμα περισσότερο με το Tears, με το YouTube και το Tiktok να βρίθουν παραδειγμάτων για το πώς η φαντασία και η δημιουργικότητα των παικτών μπορούν να μετατρέψουν το παιχνίδι σε μια απέραντη παιδική χαρά, όπου όλα είναι δυνατά και όπου ακόμα και το πιο μεγάλο κακό δεν έχει ελπίδες απέναντι σε ένα…γιγαντιαίο κανόνι laser με 50 κάνες και 500 μπαταρίες για να το τροφοδοτήσουν.
Δημιουργικότητα και εντυπωσιασμός, λοιπόν. Δεν είναι, όμως, αυτό που μας έκανε να αγαπήσουμε τη σειρά από τα γεννοφάσκια της. Είναι το πώς το παιχνίδι μάς τοποθετεί απέναντι σε προκλήσεις και αντιπάλους, δίνοντάς μας σταδιακά τα όπλα που χρειαζόμαστε, έτσι ώστε να επικρατήσουμε ενάντια στο κακό και να σώσουμε τη Hyrule, ή την πριγκίπισσα Zelda, ανάλογα με το τι επιτάσσει κάθε φορά το ταξίδι μας. Είναι όλα τα dungeons, όλα τα μυστικά, όλες οι εκπλήξεις που κρύβονται στον κόσμο, περιμένοντας από τον παίκτη να τα ανακαλύψει ένα προς ένα, ακόμα και αν χρειαστεί να στύψει λίγο το μυαλό του και να σκεφτεί τι πρέπει να κάνει με το κάθε εμπόδιο που θα βρει μπροστά του.
Είναι και αυτή η ιστορία που έρχεται να αφηγηθεί κάθε φορά. Μια ιστορία σκέτο παραμύθι, με όλα αυτά τα στοιχεία που έχουν τα παραμύθια που μας αφηγούνταν οι γιαγιάδες μας δίπλα στο τζάκι τον χειμώνα για το καλό και το κακό, για τέρατα και δράκους και έναν γενναίο ιππότη που, ενάντια σε εμπόδια και δυσκολίες, καταφέρνει να σώσει την πριγκίπισσα και φέρνει την ειρήνη στον κόσμο.
Ακριβώς αυτό έρχεται να προσφέρει το Echoes of Wisdom, το νέο παιχνίδι της σειράς The Legend of Zelda, που ακολουθεί την παραδοσιακή 2D, top-down προσέγγιση… αλλά με μια μεγάλη διαφορά. Το Echoes of Wisdom είναι το παιχνίδι αυτό που έρχεται να αποδώσει στην πραγματικότητα την αξία του ονόματος The Legend of Zelda. Είναι μια περιπέτεια που αφορά αποκλειστικά στην ίδια την Zelda, γιατί αυτή τη φορά πρωταγωνιστεί η ίδια η πριγκίπισσα. Αυτή τη φορά η Zelda είναι εκείνη που θα κληθεί να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά – και η αλήθεια είναι πως τα καταφέρνει με τρόπο πραγματικά υπέροχο και απόλυτα αρμόζον στον χαρακτήρα της.
Ας ξεκινήσουμε, όμως, από την αρχή. Σε μια αναμέτρηση με τον Ganon, ο Link παγιδεύεται σε ένα σκοτεινό ρήγμα, μέσα και στο οποίο χάνεται, ανήμπορος να ξεφύγει από την έλξη του. Με μια τελευταία προσπάθεια καταφέρνει να απελευθερώσει τη Zelda από τη φυλακή της, δίνοντάς της μια τελευταία ευκαιρία να ξεφύγει από το ρήγμα που απειλεί να αφανίσει ολόκληρο το κάστρο-φυλακή του Ganon.
Η Zelda καταφέρνει να αποδράσει, καθώς έρχεται αντιμέτωπη με μια νέα πραγματικότητα: η Hyrule αρχίζει να απειλείται από την εμφάνιση πολλαπλών ρηγμάτων, τα οποία καταβροχθίζουν αδιάκριτα περιοχές, σπίτια, ζώα και ανθρώπους, χωρίς να γνωρίζει κανείς από που προέρχονται και τι συμβαίνει σε όλα όσα εξαφανίζονται στα βάθη τους. Από αυτό το σημείο και ύστερα ξεκινά ένα γαϊτανάκι γεγονότων, για τα οποία θα αποφύγουμε να μιλήσουμε με λεπτομέρειες προς αποφυγή οποιονδήποτε spoilers.
Θα αναφέρουμε, ωστόσο, πως σε αυτό το ταξίδι η Zelda δεν είναι αβοήθητη. Ένα φωτεινό πνεύμα, γνωστό και ως Tri, θα τη συντροφεύσει στο ταξίδι ανακάλυψης της αλήθειας για τα ρήγματα, αλλά και στην προσπάθεια να απαλλάξει τη Hyrule από την απειλή τους μια και καλή. Το πνεύμα αυτό θα είναι ο οδηγός και ο σύντροφος της Zelda, όσο εκείνη σταδιακά ολοκληρώνει την αποστολή της και αποκτά τα μέσα που θα χρησιμοποιήσει για να αντιμετωπίσει μια αρχέγονη απειλή, ένα κακό αρχαίο όσο και ο χρόνος, και πολύ πιο μοχθηρό από ό,τι θα μπορούσε να είναι ο Demise, ο Ganon(dorf) και όλοι οι άλλοι εχθροί που έχουν εμφανιστεί στα χρονικά της σειράς.
Το Tri θα δυναμώνει περισσότερο μετά από κάθε Rift και μετά από κάθε μπουντρούμι, δίνοντας στη Zelda ακόμα περισσότερη ελευθερία να αξιοποιήσει τον κεντρικό μηχανισμό του gameplay, για το οποίο θα μιλήσουμε στη συνέχεια. Το ταξίδι της Zelda αναμένεται να είναι μεγάλο. Αν και περιορισμένος στις δύο διαστάσεις, έχουμε να κάνουμε με έναν χάρτη που είναι από τους πιο μεγάλους σε 2D παιχνίδι της σειράς, αν όχι ο μεγαλύτερος. Από τις πρώτες στιγμές έναρξης του τίτλου ο παίκτης μπορεί να αποκτήσει την αίσθηση του πόσο μεγάλη είναι η έκταση αυτής της έκδοσης της Hyrule.
Πρόκειται για έναν χάρτη που φιλοξενεί σχεδόν όλες τις μορφές ζωής και φυλές που έχουμε συναντήσει στα προηγούμενα ταξίδια μας στη Hyrule – τους Hylians που κατοικούν κυρίως στην περιοχή της Castle Town και στις γύρω περιοχές, τις πολεμίστριες της φυλής των Gerudo, ακόμα και τους Zora του ποταμού και της θάλασσας. Δεν θα μπορούσαμε, επίσης, να ξεχάσουμε τους συμπαθέστατους Goron, ακόμα και τον μοναχικό γίγαντα στο όρος Lanayru που θυμίζει αρκετά τους Anouki.
Πολλές φορές αποκομίσαμε την αίσθηση πως θα μπορούσαμε να έχουμε έναν χάρτη από κάποιο 3D παιχνίδι της σειράς, μεταφρασμένο και απόλυτα προσαρμοσμένο στα δεδομένα ενός 2D παιχνιδιού, τόσο λόγω κάποιων κοινών στοιχείων που παρατηρήσαμε και στα δύο προηγούμενα παιχνίδια του Switch, όσο και λόγω του πιο βελτιωμένου -και ταχύτερου- fast travel μηχανισμού. Δεν κάνουν, όμως, αυτά τη διαφορά. Η Hyrule του Echoes of Wisdom είναι ένας κόσμος πλούσιος σε περιοχές και με πάρα πολλά κρυμμένα μυστικά, ή μυστικά που χρειάζονται τον κατάλληλο τρόπο να τα προσεγγίσει κανείς για να αποκαλυφθούν πλήρως στον παίκτη – και τη πριγκίπισσα Zelda, φυσικά.
Η ελευθερία και η έλλειψη γραμμικότητας είναι ένα ακόμα από εκείνα τα στοιχεία που ενισχύουν την αίσθηση που αναφέραμε προηγουμένως. Είναι γεγονός πως, στο A Link Between Worlds, το τελευταίο «γνήσιο» 2D single-player παιχνίδι της σειράς Zelda, οι δημιουργοί προσπάθησαν να προσφέρουν την ίδια ακριβώς αίσθηση ελευθερίας. Πράγματι, μπορούσαμε να πάμε όπου ακριβώς επιθυμούσαμε με τον Link, αν δεν είχαμε βέβαια παίξει ήδη το A Link to the Past και αν δεν είχαμε ήδη μέσα μας μια εικόνα του τι μπορούμε να περιμένουμε από κάθε νέα περιοχή.
Η Hyrule, ωστόσο, του Echoes of Wisdom είναι ένας νέος, ανεξερεύνητος κόσμος. Κάθε περιοχή θα προσφέρει στον παίκτη τα δικά της εργαλεία που θα τον βοηθήσουν στην ολοκλήρωση της εκάστοτε αποστολής που διαδραματίζεται στην εκάστοτε περιοχή. Τα Breath of the Wild και Tears of the Kingdom «δανείζουν» στο Echoes of Wisdom το ίδιο σύστημα κεντρικών και δευτερευουσών αποστολών, οι οποίες προσφέρουν ένα σύστημα ανταμοιβών αντίστοιχης σημασίας και ποιότητας.
Ωστόσο, το Echoes of Wisdom μπορεί να διαβεβαιώσει τον παίκτη πως, οποιαδήποτε σειρά και αν αποφασίσει πως θέλει να ακολουθήσει, έχει ακριβώς τις ίδιες πιθανότητες να τα καταφέρει. Θα μπορέσει να ανακαλύψει τα κατάλληλα εργαλεία και σταδιακά θα αποκτήσει πρόσβαση στο dungeon της εκάστοτε περιοχής και τις -πραγματικά ουσιαστικές- ανταμοιβές που θα επιφέρει η ολοκλήρωσή τους.
Ποια είναι, βέβαια, αυτά τα εργαλεία; Μα φυσικά, τα Echoes. Κάνοντας χρήση του Ραβδιού Tri (Tri Rod), η Zelda μπορεί να αντιγράψει ένα αντικείμενο που βρίσκεται στον πραγματικό κόσμο και να δημιουργήσει μια ακριβή ρεπλίκα, ένα πανομοιότυπο αντικείμενο με τις ίδιες ακριβώς ιδιότητες του αληθινού. Στο παρόν κείμενο δεν είναι εφικτό να σας πούμε τον ακριβή αριθμό των Echoes, καθώς η λίστα με όλα όσα έχουμε συλλέξει είναι αρκετά μεγάλη και επειδή η εξερεύνηση της Hyrule δεν έχει ολοκληρωθεί στο 100%. Τα Echoes, όμως, είναι πολλά. Πάρα πολλά.
Υπάρχουν Echoes που προέρχονται από αντικείμενα, ή Echoes που προέρχονται από τα τέρατα που λυμαίνονται τη Hyrule. Τα Echoes των τεράτων είναι, επί της ουσίας, το ξίφος και η ασπίδα της Zelda, μιας που εκείνα μπορούν να επιτεθούν σε αντίπαλα πλάσματα και να τα εξολοθρεύσουν. Ορισμένα από τα Echoes των τεράτων μπορούν να βοηθήσουν τη Zelda να μεταβεί σε συγκεκριμένα σημεία του χάρτη, αν και αυτό το χαρακτηριστικό είναι από τα στοιχεία του παιχνιδιού που σπάνια δουλεύουν ακριβώς όπως πρέπει και χρειάζεται επιμονή και υπομονή για να καταφέρουμε να τα κάνουμε να δουλέψουν όπως ακριβώς πρέπει.
Η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη όταν χρησιμοποιούμε τα Echoes των αντικειμένων, μιας που η μεγάλη ποικιλία αλλά και οι διαφορετικές λειτουργίες που επιτελούν μπορούν να βοηθήσουν τον παίκτη να φτάσει σε νέες περιοχές, να λύσει γρίφους, να ξεπεράσει διάφορα εμπόδια και παγίδες…ακόμα και να του επιτρέψουν να κάνει ένα μικρό διάλειμμα ξεκούρασης και ανάπαυλας ακόμα και μέσα σε ένα dungeon, όταν οι συνθήκες βέβαια το επιτρέπουν.
Έχοντας ήδη ασχοληθεί με το παιχνίδι για περισσότερο από 30 ώρες, μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι η εξερεύνηση και η ανεύρεση όσο το δυνατόν περισσότερων Echoes είναι κομβικής σημασίας για την εξέλιξη του παιχνιδιού. To Echoes of Wisdom δεν είναι ένα παιχνίδι δύσκολο και απαιτητικό. Δεν μπορούμε να πούμε πως οι αναμετρήσεις μας με τους αντιπάλους είναι κάτι που θα απασχολήσει ιδιαίτερα τους παίκτες. Δεν θα παραδεχτούμε ότι τα μπουντρούμια του παιχνιδιού, τα οποία κάνουν θριαμβευτική επάνοδο στο Echoes of Wisdom, θα δυσκολέψουν ιδιαίτερα τους παίκτες – με εξαίρεση, ίσως, ένα από τα τελευταία dungeons που συναντάμε στο παιχνίδι.
Για να είμαστε και απόλυτα ειλικρινείς, ούτε καν η τελική αναμέτρηση, στις τρεις φάσεις της, δεν στάθηκε αρκετή για να μας προβληματίσει ιδιαίτερα. Ωστόσο, το στοιχείο-κλειδί που μας κάνει να παραδεχόμαστε όλα όσα αναφέραμε ήταν η κατοχή των κατάλληλων Echoes – των Echoes που, ανάλογα με την περίσταση, κατάφεραν να μας βγάλουν ασπροπρόσωπους και να γλιτώσουν από απαιτητικές καταστάσεις. Θεωρούμε απαραίτητο, λοιπόν, να σημειώσουμε πως το Echoes of Wisdom ζητά από τον παίκτη να ασχοληθεί λίγο παραπάνω μαζί του. Απαιτεί από τον παίκτη να εξερευνήσει κάθε σπιθαμή του χάρτη.
Κανείς δεν μπορεί να ξέρει πότε θα βρει μπροστά του ένα Echo που θα του φανεί αρκετά χρήσιμο παρακάτω – είτε μέσα σε ένα dungeon, είτε σε κάποια δυσπρόσιτη περιοχή του χάρτη. Θα πρέπει, επίσης, να αναφέρουμε πως κάποια από τα Echoes μπορούν να αναβαθμιστούν σε ισχυρότερες εκδοχές του εαυτού τους, οπότε το κομμάτι της εξερεύνησης αξίζει λίγης περισσότερης προσοχής από τον παίκτη.
Και ακόμα και αν δεν τέθηκε ουσιαστικό θέμα δυσκολίας επί τάπητος (είπαμε, χάρη στα Echoes που καταφέραμε να συλλέξουμε), εν τούτοις οφείλουμε να πούμε πως τα dungeons είναι σχεδιασμένα με αρκετά έξυπνο τρόπο και απαιτούν τόσο τα κατάλληλα Echoes, όσο και τη σωστή χρήση τους. Επιπλέον, τα fast-point travel σημεία εντός των dungeons αλλά και ο πιο εύχρηστος χάρτης που δημιουργήθηκε ποτέ για τα dungeons της σειράς να τα συντροφεύουν, μπορούμε να πούμε πως η περιπλάνηση μέσα τους ήταν το λιγότερο απολαυστική. Το ίδιο απολαυστική ήταν και η εξεύρεση ανταμοιβών που βρίσκονται κρυμμένες στον κόσμο και που απαιτούν μια πολύ έξυπνη και σωστή χρήση των Echoes για να επιτραπεί στη Zelda να τα αποκτήσει.
Έτσι, αν κάποιο σημείο φαίνεται απροσπέλαστο, καλό είναι από τον παίκτη να σημειώσει την περιοχή στο χάρτη (ακριβώς όπως θα έκανε στον χάρτη των 3D τίτλων του Switch) και να επιστρέψει αργότερα, όταν σίγουρα θα έχει ανακαλύψει τον τρόπο που θα του επιτρέψει να πάει παρακάτω. Τι συμβαίνει, ωστόσο, όταν η Zelda δεν κυνηγάει Echoes για τη συλλογή της και δεν ασχολείται με την εξαφάνιση των Rifts; Το Echoes of Wisdom έχει και εδώ την απάντηση, με διάφορους μηχανισμούς για να κρατούν απασχολημένη την πριγκίπισσα της Hyrule.
Εκτός από τις δευτερεύουσες αποστολές, οι οποίες προσφέρουν διάφορες ανταμοιβές, η Zelda καλείται συχνά να συμμετάσχει σε διάφορα in-game events με εξίσου (;) παρόμοιες ανταμοιβές. Το πρώτο event αφορά στην ανακάλυψη όλων των ταχυδρομικών στηλών εντός του χάρτη, στα οποία η Zelda μπορεί να βάλει μια σφραγίδα στο αντίστοιχο λεύκωμα.
Μηχανισμός που, εντελώς συμπωματικά, είχαμε συναντήσει ξανά στο Spirit Tracks και που η ολοκλήρωσή του απαιτεί, την ενδελεχή εξερεύνηση της Hyrule – οπότε, πολύ εύκολα ο παίκτης μπορεί να το θεωρήσει ως κίνητρο για να εξερευνήσει και, πιθανότατα, να ανακαλύψει νέα Echoes που μπορεί να προσθέσει στη φαρέτρα του. Ο έτερος μηχανισμός στον οποίο αναφερόμαστε και για τον οποίο διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας, είναι ο μηχανισμός των smoothies. Ναι, η Zelda μπορεί να χρησιμοποιήσει στα smoothie stores δύο υλικά που έχει συλλέξει για να δημιουργήσει ένα smoothie.
Τα smoothies τις περισσότερες φορές χρησιμοποιούνται για τη θεραπεία ενός μεγάλου τμήματος της ζωτικής της ενέργειας, ενώ οι σωστοί συνδυασμοί μπορούν να της επιστρέψουν να αποκτήσει δευτερεύουσες ικανότητες για ελάχιστο χρονικό διάστημα, όπως να αντέξει τις χαμηλές θερμοκρασίες, ή να κρατήσει την αναπνοή της μέσα στο νερό για περισσότερο χρονικό διάστημα. Θυμίζει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσαν τα γεύματα στο Breath of the Wild/Tears of the Kingdom; Ε, ουσιαστικά είναι ένας μηχανισμός με την ίδια λογική, αλλά πρακτικά αδιάφορος – για να μην πούμε άχρηστος.
Γιατί αυτό; Κατ’ αρχήν, η χρήση του μηχανισμού κοστίζει. Αν και οι δέκα ρουπίες που πρέπει να δαπανήσουμε δεν είναι κάποιο δυσανάλογο κόστος για να χρησιμοποιήσουμε τον εν λόγω μηχανισμό, εν τούτοις αξίζει κανείς να κρατήσει τα χρήματά του για πιο σημαντικούς λόγους και όχι για να πειραματίζεται με smoothies.
Πιθανότατα, βέβαια, οι παίκτες που επιλέγουν να παίξουν σε Nighmare επίπεδο δυσκολίας είναι σίγουρο πως θα χρειαστούν να έχουν smoothies στην κατοχή τους, όπως και οι παίκτες που θα επιχειρήσουν να ολοκληρώσουν όλες τις δευτερεύουσες αποστολές, μία εκ των οποίων συνδέεται με την παραγωγή πολλών και διαφορετικών smoothies. Για εμάς όμως είναι ένας μηχανισμός που αναιρείται από την ίδια τη φύση του παιχνιδιού. Ποιος ο λόγος να έχει κάποιος smoothies, όταν τα μπουκαλάκια με τις νεράιδες εξακολουθούν να μας βγάζουν από τις δύσκολες στιγμές κατά τη διάρκεια της μάχης, ενώ η δημιουργία ενός κρεβατιού-Echo μπορεί να μας θεραπεύσει ανά πάσα στιγμή εκτός μάχης;
Γιατί να πρέπει να επενδύσει κάποιος σε smoothies με ειδικές ικανότητες, όταν η κατοχή συγκεκριμένων fashion items που μπορεί ο παίκτης να εξοπλίσει στη Zelda μπορούν να της παράσχουν τις ίδιες ικανότητες σε μόνιμη βάση;
Για τον παίκτη που θα επιλέξει την κανονική δυσκολία του παιχνιδιού, ο μηχανισμός αυτός αναμφίβολα θα ξεχαστεί από ένα σημείο και μετά, καθώς θα έχει όλα τα εργαλεία στα χέρια του για να διαχειριστεί το ταξίδι του όπως ακριβώς πρέπει. Οι παίκτες, πάλι, που θα επιλέξουν να ασχοληθούν με το παιχνίδι στην πιο απαιτητική του εκδοχή, θα έχουν μάλλον ένα ισχυρό κίνητρο να ασχοληθούν μαζί του όσο χρειάζεται.
Άλλωστε, αναφέραμε πως ο εξοπλισμός της Zelda είναι πιο σημαντικός στο παιχνίδι. Η ίδια η Zelda μπορεί να κάνει ένα βασικό άλμα και μια περιστροφή γύρω από τον εαυτό της για να κόψει τα χορτάρια, αντί να χρησιμοποιεί ξίφος (αν και αυτό γίνεται διαθέσιμο αργότερα, με έναν τρόπο μάλλον αναπάντεχο και έμμεσο). Όμως, μετά από ένα σημείο στο παιχνίδι, η Zelda θα μπορεί να αυξήσει τόσο τις επιλογές της γκαρνταρόμπας της, όσο και τις διαθέσιμες θέσεις στις στολές της όπου μπορεί να εξοπλίσει αξεσουάρ.
Τα περισσότερα από αυτά μπορεί να τα προμηθευτεί στα καταστήματα και μπορούν να προσθέσουν νέες ικανότητες. Με το σωστό αντικείμενο, η Zelda θα μπορεί να πηδήσει ψηλότερα, να κολυμπά πιο γρήγορα και για περισσότερο χρόνο, να βρίσκει περισσότερες καρδιές, ρουπίες ή συστατικά για smoothies και πολλά άλλα. Τόσο η αγορά των αξεσουάρ, όσο και η επέκταση των θέσεων είναι από τα πιο κοστοβόρα τμήματα του παιχνιδιού, οπότε χρειάζεται πολύ πιο σωστή χρήση των διαθέσιμων πόρων.
Τα αξεσουάρ έρχονται να αντικαταστήσουν τους θησαυρούς που κάποτε ανακαλύπταμε στα dungeons και στο gameplay χρησιμοποιούνται τόσο πολύ φυσικά και ομαλά που δεν μας λείπει η εναλλαγή τους στα διαθέσιμα πλήκτρα, όταν κάποτε παίζαμε με τον Link. Είναι ένα χαρακτηριστικό του gameplay που έχει τόσο πολύ όμορφα χτιστεί και διαμορφωθεί γύρω από την προσωπικότητα (και τη γυναικεία φιλαρέσκεια) της Zelda, χωρίς να διαταράσσεται στο ελάχιστο η αίσθηση και οι εντυπώσεις που έχουμε αποκομίσει όλα αυτά τα χρόνια από τα παιχνίδια της σειράς.
Επιπλέον, αξίζει να σημειώσουμε πως τα αξεσουάρ μπορούν να αναβαθμιστούν ως ανταμοιβή ολοκλήρωσης συγκεκριμένων δευτερευουσών αποστολών, οπότε είναι μάλλον απαραίτητο για τον παίκτη να ασχοληθεί μαζί τους λίγο περισσότερο. Και μετά από όλα όσα αναφέραμε, ας προσπαθήσουμε να αναλογιστούμε λίγο τι είναι πραγματικά το Echoes of Wisdom. Έπειτα από 30 και πλέον ώρες, σύμφωνα πάντα με τον μετρητή του Switch, εμείς θα πούμε τι δεν είναι και τι δεν κάνει αυτό το παιχνίδι.
Δεν είναι απλώς το πρώτο παιχνίδι της σειράς The Legend of Zelda, με πρωταγωνίστρια την ίδια τη Zelda. Δεν έχει την παραμικρή επαφή με το κακέκτυπο παιχνίδι της σειράς για το CD-i. Δεν μας στέρησε την αίσθηση ότι ασχολούμαστε με ένα αληθινό, γνήσιο και μοναδικό παιχνίδι της σειράς The Legend of Zelda, με άρωμα από τα παλιά. Τι και αν δεν έχουμε αναλάβει το ρόλο μιας ενσάρκωσης του Link;
Οι δημιουργοί του τίτλου απέδειξαν ξανά και ξανά πως ορισμένες αλλαγές στη φόρμουλα της σειράς μπορούν να ταιριάξουν γάντι με τη νέα πρωταγωνίστρια και να προσφέρουν την ίδια ικανοποίηση και την ίδια απόλαυση που προσέφεραν (και προσφέρουν) για τόσα χρόνια τα παιχνίδια της σειράς από το πρώτο The Legend of Zelda. Στη διάρκεια της ιστορίας της σειράς άνοιξαν πολλές παρενθέσεις και έγιναν πολλοί πειραματισμοί, άλλοτε με αίσια έκβαση και άλλοτε με μάλλον δυσάρεστη κατάληξη. Το Echoes of Wisdom, ευτυχώς, αποτελεί ένα φωτεινό παράδειγμα και μια σημαντική παρακαταθήκη για τη σειρά.
Η ομάδα εκεί στην Grezzo πρέπει να υπερηφανεύεται για αυτό που προσφέρει. Μετά από το remake του Link’s Awakening και κάνοντας χρήση ενός νέου στυλ απεικόνισης περιβαλλόντων και χαρακτήρων, φαίνεται ότι έμαθε πολλά από τότε και επανήλθε με τον καλύτερο τρόπο. Από άποψης απόδοσης, το Echoes of Wisdom τρέχει απροβλημάτιστα και ομαλότατα όταν παίζουμε σε docked mode, με ελάχιστες περιπτώσεις frame drops να παρατηρούνται όσο παίζουμε φορητά.
Η chibi απόδοση χαρακτήρων και το εικαστικό του Link’s Awakening έρχεται για ακόμα μια φορά να υπερτονίσει το παραμυθένιο στοιχείο της σειράς, που μάλλον είχαμε αρχίσει να ξεχνάμε. Το Breath of the Wild ήταν ένας αγώνας επιβίωσης…και το Tears of the Kingdom ήταν κάτι εντελώς διαφορετικό. Όμως το Echoes of Wisdom είναι ένα πανέμορφο παραμύθι, μια όμορφη ιστορία με πλούσιο lore και με έναν κόσμο τόσο γεμάτο και καλά χτισμένο που δεν θα αφήσει αδιάφορους ακόμα και τους πιο σκεπτικούς, αυτούς που σίγουρα δυσανασχέτησαν με την επιστροφή στις 2D ρίζες της σειράς.
Η ίδια η Zelda, ως πρωταγωνίστρια, θα βρει με το Echoes of Wisdom τη θέση που της αρμόζει δίπλα στις μεγάλες γυναίκες-πρωταγωνίστριες βιντεοπαιχνιδιών που κέρδισαν επάξια μια θέση στο πάνθεον της βιομηχανίας. Γιατί η παρουσία της, το θάρρος της και η στάση της απέναντι στις προκλήσεις εξηγούν ορθά γιατί είναι εκείνη που φέρει μέσα της το κομμάτι του Triforce που αντιπροσωπεύει τη Σοφία (Wisdom).
Έξυπνοι γρίφοι, παραμυθένια αφήγηση, σωστή πρόκληση και ένα gameplay που λειτουργεί τόσο ομαλά και οργανικά με τα μέχρι τώρα δεδομένα της σειράς, προσφέρουν μια αξιομνημόνευτη περιπέτεια στο τέλος της ζωής του Nintendo Switch – και περίπου 30-40 ώρες ποιοτικού και διασκεδαστικού χρόνου, που θα ικανοποιήσει, θα υπενθυμίσει, θα διδάξει και θα ταξιδέψει. Και αυτό αρκεί, για να κάνει τη διαφορά.
Το The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom κυκλοφορεί από τις 26/9/24 για το Nintendo Switch. Το review μας βασίστηκε σε review code που λάβαμε από τη CD Media.