Η hack-n-slash προσέγγιση των musou τίτλων γενικότερα, αλλά και της σειράς Warriors ειδικότερα, μετράει, πλέον, αρκετά χρόνια ζωής και αναριθμεί αρκετούς φίλους και εχθρούς. Η γρήγορη μάχη και οι εντυπωσιακές σεκάνς αναμέτρησης έρχονται συχνά να αντισταθμιστούν από ένα πολύ απλοϊκό σύστημα μάχης, σχεδόν άμυαλο και δίχως να ικανοποιεί όλους εκείνους που αποζητούν κάτι που θα τους κεντρίσει περισσότερο το ενδιαφέρον.
Η Koei-Tecmo και η ΑΑΑ Studios, ωστόσο, δεν φαίνεται να το βάζουν κάτω. Ειδικά, όταν έρχονται να προσφέρουν τίτλους που βασίζονται πάνω σε δημοφιλή ΙΡ και που έρχονται να αφηγηθούν παράπλευρες ιστορίες, με ένα κάποιο ενδιαφέρον και που, συχνά, καταφέρνουν να φωτίσουν μια ανέκδοτη πλευρά ιστοριών που οι παίκτες αγάπησαν και κατάφεραν να ταυτιστούν.

Στο παρελθόν, αναφερθήκαμε στο πόσο πολύ ταίριαξε η σύμπραξη της Koei με την Nintendo, με τη δεύτερη να εμπιστεύεται δημοφιλείς σειρές της και την πρώτη να τις αναδεικνύει υπό το πρίσμα της σειράς Warriors. Το είδαμε με τους Warrior τίτλους της σειράς Fire Emblem, το είδαμε και με τους αντίστοιχους της σειράς The Legend of Zelda. Ειδικά με τη δεύτερη, είναι λες και το σύμπαν να συνωμότησε για να επιτευχθεί κάτι μοναδικό. Να δίνεται, δηλαδή, η αίσθηση στον παίκτη πως τα όρια μεταξύ ενός καθαρόαιμου Zelda και ενός musou τίτλου να είναι τόσο πολύ μπερδεμένα, που να πιστεύει πως παίζει ένα Zelda…απλώς με λίγο περισσότερη δράση από το κανονικό.
Το συνοικέσιο που ξεκίνησε με το Hyrule Warriors, μας έφερε σε έναν αρραβώνα μεταξύ των δύο σειρών με το Hyrule Warriors: Age of Calamity, και μας οδηγεί στο παρόν. Στο Hyrule Warriors: Age of Imprisonment. Έναν μάλλον ιδιαίτερο τίτλο, που θα λέγαμε πως λειτουργεί ως η άλλη πλευρά του νομίσματος στην πιο action προσέγγιση της εποποιΐας που ξεκίνησε με τα πρώτα open-world Zelda και που λειτουργεί ως το απόλυτο συγκοινωνούν δοχείο με τον προκάτοχό του. Θα μιλήσουμε, ωστόσο, εκτενέστατα για αυτό.

Για αρχή, θα αναφερθούμε στην ιστορία που πραγματεύεται το Hyrule Warriors: Age of Imprisonment. Οι παίκτες που ασχολήθηκαν με το Tears of the Kingdom, δύσκολα θα ξεχάσουν την τρομερή έναρξη του τίτλου, όταν ο Link και η Zelda έρχονται αντιμέτωποι με το μεγάλο Κακό και που αναγκάζονται να χωρίσουν, με τα μονοπάτια της μοίρας να τους ταξιδεύουν μέσα από το χώρο και το χρόνο. Στη διάρκεια του ταξιδιού στο Tears of the Kingdom, ο παίκτης αρχίζει και ανακαλύπτει στοιχεία που αποκάλυπταν τη μοίρα της Zelda, όταν εκείνη απομακρύνθηκε από κοντά του.
Το Hyrule Warriors: Age of Imprisonment έρχεται να συμπληρώσει εκείνο το κομμάτι της ιστορίας, αποκαλύπτοντας όλα όσα έκανε η πριγκίπισσα γυρνώντας πίσω στην Εποχή των Μύθων. Για μια ακόμα φορά θα βιώσουν τη γνωριμία της Zelda με τον Βασιλιά Rauru των Zonai, θα πέσουν θύμα των μηχανορραφιών του Ganondorf για ακόμα μια φορά και θα πολεμήσουν δίπλα στους συμμάχους τους, στην προσπάθειά τους να περιορίσουν την απεριόριστη δύναμη καταστροφής του Δαιμονικού Άρχοντα.

Όλα αυτά, ωστόσο, δίνονται υπό την οπτική γωνία των musou τίτλων, με όλους τους περιορισμούς και της υπερβολές του είδους αλλά και της σειράς Warriors– και, ίσως, για πρώτη φορά μπορούμε να πούμε πως μάλλον θα ξενίσουν τους πιστούς οπαδούς της σειράς The Legend of Zelda, που περιμένουν απλώς να ασχοληθούν με τον επόμενο τίτλο της σειράς, βασισμένο στο ομώνυμο σύμπαν. Και αυτή είναι η αλήθεια που φαίνεται να καταπλακώνει το παιχνίδι από την αρχή του. Τόσο η Nintendo, όσο και η Koei Tecmo υπόσχονταν πως το Hyrule Warriors: Age of Imprisonment είναι μια canon ιστορία, πιστή στο lore που χτίστηκε στο Tears of the Kingdom, χωρίς κανένα what-if στοιχείο στην αφήγησή του και χωρίς κάποια απόπειρα από τους developers να παραποιήσουν κάποιο κομμάτι της αρχικής ιστορίας.
Το Hyrule Warriors: Age of Imprisonment αφηγείται ακριβώς αυτό που περιμένει ο παίκτης να δει και ολοκληρώνεται ακριβώς με τον τρόπο που ο παίκτης γνωρίζει πως ολοκληρώνεται, με τη μοίρα της Zelda, του Rauru και του Ganondorf να αποτυπώνεται ακριβώς όπως αποτυπώθηκε στον πιο πρόσφατο Zelda τίτλο. Απολύτως καμία έκπληξη, δηλαδή.

Ακόμα και τα αρχικά story cutscenes που χρησιμοποιούνται για να αφηγηθούν αυτή την ιστορία είναι ακριβώς τα ίδια που είδαμε και στο Tears, χωρίς την παραμικρή προσπάθεια να διαφοροποιηθούν με τη χρήση των πιο ελάχιστων σκηνοθετικών επιλογών. Και επειδή όλο αυτό, από μόνο του, δεν θα ήταν αρκετό να δικαιολογηθεί το μέγεθος της κεντρικής ιστορίας που, εξ’ ορισμού, οφείλει να ξεπερνάει το τριαντάωρο, έπρεπε να γίνουν και οι απαραίτητες προσθήκες για να επιτευχθεί ο στόχος της διάρκειας.
Έτσι, μέσα από νέες αποστολές και cutscenes οι παίκτες θα χτίσουν τη συμμαχία τους με όλες τις φυλές της Hyrule, συμπεριλαμβανομένων των Σοφών (Sages) κάθε λαού, αλλά και των – υπερβολικά αρκετών- συντρόφων/συμπολεμιστών τους. Τονίζουμε ιδιαίτερα αυτές τις δύο λέξεις: υπερβολικά αρκετών. Πρόκειται, δηλαδή, για χαρακτήρες που δεν καταλήγουν να παίξουν κάποιον σημαντικό ρόλο στην κεντρική ιστορία, πέρα από το να δικαιολογήσουν μια πλειάδα αποστολών που ξεφυτρώνουν στο χάρτη της Hyrule σαν μανιτάρια εδώ και εκεί, και να πολεμήσουν αντί των Σοφών σε επιλεγμένα missions που οι Σοφοί δεν αποτελούν επιλέξιμους χαρακτήρες – λόγω, πάντοτε, σεναρίου.

Κάπου εκεί ανάμεσα, οι παίκτες θα ανακαλύψουν κάποιες λεπτομέρειες που το Tears of the Kingdom δεν μπήκε στον κόπο να μας μιλήσει περαιτέρω, όπως για παράδειγμα, ο συμβολισμός των μασκών που φορούν οι Σοφοί. Θα δοθούν, ωστόσο, και χρήσιμες ως προς το lore πληροφορίες, ειδικά στο κομμάτι που αφορά στην Πτώση των Zonai (του Λαού από τον Ουρανό) και ως προς τον τρόπο με τον οποίο η τεχνολογία των Zonai θα μπορέσει να καλύψει και το δυσαναπλήρωτο κενό που προκαλεί η απουσία του Link από αυτό το παιχνίδι.
Σε κάθε περίπτωση, αυτή η προσπάθεια πιστότητας στην αρχική ιστορία της σειράς μάλλον δεν λειτουργεί ακριβώς όπως έπρεπε. Για παράδειγμα, στο Age of Calamity μιλήσαμε για ένα what-if σενάριο, το οποίο ωστόσο μας έδωσε και έναν εντυπωσιακό τρόπο για το πώς το παρελθόν και το μέλλον ενώθηκαν για να αντιμετωπίσουν την απειλή του Calamity Ganon. Μας έδωσε χαρακτήρες που γνωρίζαμε από το Breath of the Wild, βοηθώντας μας να τους κατανοήσουμε καλύτερα και να τους χρησιμοποιήσουμε το ίδιο αποτελεσματικά στη μάχη.

Το Hyrule Warriors: Age of Imprisonment παρουσιάζει μια πληθώρα από χαρακτήρες, χωρίς ιδιαίτερα κίνητρα και παρουσία, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, τους οποίους ακολουθούμε αναγκαστικά σε μια ιστορία απόλυτα γνωστή και προβλέψιμη. Και αυτό είναι μια σοβαρή αδυναμία, από την οποία το Hyrule Warriors: Age of Imprisonment πάσχει. Ευτυχώς, ωστόσο, το παιχνίδι φαίνεται να τα πηγαίνει πολύ, πολύ καλύτερα από τον προκάτοχό του σε ό,τι αφορά στον κεντρικό πυρήνα του παιχνιδιού – το gameplay του. Σαφέστατα, το Hyrule Warriors: Age of Imprisonment δεν απέχει μακριά από τα στοιχεία που καθορίζουν τους musou τίτλους.
Στο τέλος της ημέρας, ο παίκτης θα κληθεί να εναλλάσσει το πάτημα συγκεκριμένων πλήκτρων και να εκτελεί διαδοχικές light και heavy attacks, ενώ την ίδια στιγμή μια σειρά από combos θα εκτυλίσσονται στην οθόνη και θα φέρνουν το τέλος των in-game εχθρών που θα βρεθούν στο διάβα του. Και αν ο προκάτοχός του δεν έφερε την επανάσταση στο τμήμα του gameplay, με την προσθήκη των Rune Attacks να μην αποτελεί και την πιο ενδιαφέρουσα προσθήκη από το σύμπαν του Breath of the Wild, το Hyrule Warriors: Age of Imprisonment καταφέρνει και μας δίνει περισσότερους μηχανισμούς στη μάχη, κάνοντας την όλη διαδικασία τουλάχιστον διασκεδαστική.

Παράξενο; Μη αναμενόμενο για ένα άκρως προβλέψιμο musou; Και όμως, ακόμα και αν το κομμάτι της κεντρικής ιστορίας μάλλον μας κούρασε, το κομμάτι της μάχης ήταν και από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία του. Θα αναφέρουμε, για αρχή, τα βελτιωμένα animations των επιθέσεων, τα οποία καταφέρνουν και κάνουν κάθε έναν από τους κεντρικούς χαρακτήρες της ιστορίας (επαναλαμβάνουμε πως εδώ δεν συγκαταλέγονται οι ακόλουθοί τους) το ίδιο σημαντικό και χρήσιμο για το παιχνίδι και την ομαλή εξέλιξη της μάχης.
Αν στα προηγούμενα παιχνίδια Hyrule Warriors η εστίαση σε πολύ συγκεκριμένους χαρακτήρες ήταν κάτι το αναμενόμενο, εδώ δεν υφίσταται. Οι Σοφοί, ο Rauru, η Zelda και ορισμένοι ακόμα χαρακτήρες θα μονοπωλήσουν σημαντικά το ενδιαφέρον των παικτών, καθώς η χρησιμότητά τους θα γίνει πολύ εμφανής από τα αρχικά σημεία του τίτλου. Μιλάμε για χαρακτήρες που οι developers δεν μπήκαν στη διαδικασία να σκεφτούν απλώς για το πόσα όπλα θα χρειαστεί να κραδαίνουν, αλλά για το πόσο χρήσιμοι θα είναι από τη στιγμή που εισάγονται, μέχρι και το τέλος της ιστορίας.

Έτσι, καταλήγουμε με γοργές επιθέσεις και combos, ισχυρές επιθέσεις ή επιθέσεις που στοχεύουν σε εδαφικά χαρακτηριστικά και την εκμετάλλευση της εκάστοτε αδυναμίας του αντιπάλου. Άλλωστε, το γεγονός του ότι οι εχθροί έρχονται σε διαφορετικές μορφές και χρωματισμούς δεν είναι κάτι που μας ξαφνιάζει σε παιχνίδι της σειράς Warriors. To είδαμε στο Age of Calamity, το ξαναβλέπουμε και εδώ. Αυτό που δεν είχαμε δει στο προηγούμενο παιχνίδι, όμως, είναι το πως οι εχθροί χρησιμοποιούν το έδαφος για να αποκτήσουν ένα νέο, ισχυρότερο και ανθεκτικότερο επίπεδο άμυνας.
Είτε πρόκειται για τη χρήση λάσπης, είτε πρόκειται για το γνώριμο Gloom που παρατηρείται σε εχθρούς των Depths και σε αντιπάλους των τελικών αναμετρήσεων, οι εχθροί έρχονται για να αναγκάσουν τον παίκτη να σκεφτεί μάλλον στρατηγικά και να σκεφτεί μια εναλλακτική προσέγγιση. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη χρήση περιβαλλοντικών επιθέσεων, κάτι στο οποίο υπερτερούν οι Σοφοί των Gerudo, Zora, Goron και Rito.

Κάνοντας μια έξυπνη χρήση του μηχανισμού που προέρχεται κατευθείαν από το Tears, αντίστοιχες επιθέσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από τις συσκευές των Zonai (Zonai Devices), οι οποίες ξεκλειδώνονται με την ολοκλήρωση προαιρετικών αποστολών και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανά πάσα στιγμή στη μάχη, πετυχαίνοντας την επιθυμητή αντίδραση ενάντια στους εχθρούς. Αν και τα Zonai Devices απαιτούν τη χρήση μπαταρίας για να χρησιμοποιηθούν, ακριβώς όπως και στο Tears of the Kingdom, η ενέργεια της μπαταρίας μπορεί να αναπληρωθεί με το πέρασμα του χρόνου, διευκολύνοντας έτσι τον παίκτη και βοηθώντας τον να επικεντρωθεί εκεί που χρειάζεται περισσότερο.
Αναμενόμενη εξέλιξη; Φυσικά. Με τα παιχνίδια να στηρίζονται σε στοιχεία που προέρχονται από τους κεντρικούς τίτλους της σειράς The Legend of Zelda, ήταν αναμενόμενο να δούμε τα Zonai Devices στην πιο βασική και αποτελεσματική τους μορφή, απαλλαγμένα από κάθε είδους crafting – ακριβώς όπως είδαμε και τη χρήση των rune attacks στο Age of Calamity.
Το παιχνίδι, ωστόσο, δεν σταματάει εδώ. Έρχεται να προσθέσει και μια σειρά από νέες επιθέσεις, γνωστές και ως Μοναδικές Επιθέσεις (Unique Attacks), οι οποίες χρησιμοποιούνται σε κομβικές στιγμές κατά τη διάρκεια της μάχης, εμποδίζοντας τους αντιπάλους από το να καταφέρουν ισχυρά χτυπήματα, ενώ την ίδια στιγμή καταφέρνουν να πλήξουν σημαντικά τη ζωτικότητά τους. Όλοι οι χαρακτήρες ξεκινούν με έναν συγκεκριμένο αριθμό από Unique Attacks, με περισσότερες να ξεκλειδώνονται ως ανταμοιβή για την ολοκλήρωση των δευτερευουσών αποστολών.
Αν και το υποχρεωτικό grinding που απαιτείται για την ολοκλήρωση συγκεκριμένων αποστολών και τη συγκέντρωση των απαραίτητων υλικών για την ολοκλήρωσή τους είναι από τα μελανά σημεία των musou που, δυστυχώς, δεν απουσιάζουν και από εδώ, εν τούτοις η απόκτηση των Unique Attacks είναι κάτι που αξίζει και που θα κάνει τη διαφορά σε βάθος χρόνου.

Μάλιστα, το Hyrule Warriors: Age of Imprisonment εισάγει, για πρώτη φορά και αποστολές υπεράσπισης των περιοχών που ξεκλειδώνονται όσο προχωρά το παιχνίδι, υπερτονίζοντας ακόμα περισσότερο την ανάγκη για επανάληψη, πάντα για να τη συγκέντρωση υλικών. Μια καινοτομία που θα ενοχλήσει μερίδα παικτών, επομένως ο εξοπλισμός των πολεμιστών με τα κατάλληλα Unique Attacks είναι πιο απαραίτητος από ποτέ.
Μέχρι τώρα έχουμε μιλήσει για προσθήκες που σαφέστατα κάνουν το σύστημα μάχης πολύ πιο ενδιαφέρον και, ας τολμήσουμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή την έκφραση – σχεδόν απολαυστικό. Το Hyrule Warriors: Age of Imprisonment έχει να προσφέρει ακόμα κάτι στους παίκτες, σε μια προσπάθεια να τονώσει ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον τους. Η τελευταία προσθήκη ακούει στο όνομα Sync Strikes και έρχεται να προσθέσει έναν ακόμα μηχανισμό, που δεν είναι και τόσο άγνωστος στους παίκτες, αλλά μπορεί να φανεί εξίσου αποτελεσματικός.
Τα πράγματα εδώ είναι πολύ απλά. Οι χαρακτήρες που αποτελούν το εκάστοτε party μπορούν να εξαπολύσουν συνδυασμένες επιθέσεις, όταν ο αντίστοιχος μετρητής έχει γεμίσει. Οι συντονισμένες, συνδυαστικές επιθέσεις μπορούν να έχουν εξίσου εξαιρετικά αποτελέσματα, ειδικά όταν λαμβάνεται υπόψη η φύση του εκάστοτε χαρακτήρα, του στοιχείου που χρησιμοποιεί, του εξοπλισμού, ακόμα και της ταχύτητας με την οποία κάνει επίθεση. Θεωρούμε πως, αν υπάρχει κάποιος μηχανισμός αναμέτρησης που έχει δεχθεί ιδιαίτερη προσοχή από πλευράς developers, είναι τα Sync Strikes.
Άλλωστε, οι παίκτες θα μπορούν να διαπιστώσουν οι ίδιοι το πώς ακριβώς λειτουργεί ανάμεσα στους χαρακτήρες και να καταστρώσουν τη δική τους στρατηγική τοποθέτηση πολεμιστών στην ομάδα τους. Υπάρχει, μάλιστα, ένας χαρακτήρας που μπορεί να προσφέρει θεαματικά αποτελέσματα κατά την εκτέλεση Sync Strikes με συγκεκριμένους πολεμιστές, κάνοντας τις αναμετρήσεις με τα απαιτητικά bosses μια πολύ πιο εύκολη υπόθεση.

Και όλα αυτά με το Hyrule Warriors: Age of Imprisonment να είναι πιο όμορφο από ποτέ. Η επιλογή της Koei Tecmo να μεταβεί στο Switch 2 για την ανάπτυξη του τίτλου αποδείχθηκε σοφή, καθώς το παιχνίδι απομακρύνεται οριστικά από τις θολούρες και τον απογοητευτικό τεχνικό τομέα του προηγούμενου τίτλου στο Nintendo Switch. Αν και λαμβάνεται υπόψη το ότι το παιχνίδι κάνει χρήση της μηχανής γραφικών, των assets και της χρωματικής παλέτας που χρησιμοποιεί και το Tears of the Kingdom, εν τούτοις το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό.
Πεντακάθαρα περιβάλλοντα, assets υψηλής ανάλυσης τόσο φορητά όσο και σε docked mode, αλλά και εξαιρετικά υψηλό ρυθμό ανανέωσης των καρέ. Ειδικά το τελευταίο μας έκανε θετικότατη εντύπωση στην τελευταία μάχη, όπου η οθόνη γέμιζε -στην κυριολεξία- από ορδές τεράτων, χωρίς η απόδοση του τίτλου να δείχνει οποιαδήποτε σημάδια κόπωσης.
Όλο αυτό, βέβαια, αιτιολογείται από το υψηλό μέγεθος χωρητικότητας δίσκου που απαιτεί το παιχνίδι από τους παίκτες που θα το προμηθευτούν ψηφιακά, με τα 42 και πλέον GB χώρου να το καθιστούν από τα πιο απαιτητικά σε χωρητικότητα παιχνίδια στο Switch 2 μέχρι στιγμής, κάτι που οι παίκτες οφείλουν να γνωρίζουν και να λάβουν τα μέτρα τους.
Και κάπως έτσι, μετά από 30 ώρες παιχνιδιού, μπορούμε να πούμε πως έχουμε μια καλοσχηματισμένη εικόνα για το Hyrule Warriors: Age of Imprisonment. Η αίσθηση που μας αφήνει το Hyrule Warriors: Age of Imprisonment είναι θετική. Για αυτό που είμαστε απόλυτα σίγουροι είναι ότι το παιχνίδι έρχεται να συμπληρώσει το Age of Calamity. Εκεί που ο προκάτοχος δεν τα πήγε και τόσο καλά, το Age of Imprisonment έρχεται να αποδείξει πως πάντα υπάρχει χώρος για βελτίωση και για πολλές προσθήκες, τις οποίες θα απολαύσουν οι οπαδοί των musou.
Για αυτό που δεν είμαστε τόσο σίγουροι για πρώτη φορά, είναι το αν το παιχνίδι θα το χαρούν οι οπαδοί της σειράς Zelda. Και αυτό γιατί, σε αντίθεση με το παρελθόν, η ιστορία είναι γνωστή, χωρίς εκπλήξεις και χωρίς κάποια ανατροπή – ακόμα και αν αυτό αγγίζει τα όρια των what-if plotlines. Οι hardcore οπαδοί της σειράς The Legend of Zelda θα ήταν καλό να εξετάσουν την αγορά του, ειδικά αν δεν περνούν καλά με τίτλους Warriors. Οι οπαδοί, πάλι, της σειράς Warriors και του musou genre πρέπει να έχουν ήδη αρκετούς λόγους για να περιμένουν την έλευσή του – και τους περιμένουν πολλές, έντονες στιγμές στα πεδία μάχης της αρχαίας Hyrule.
Το Hyrule Warriors: Age of Imprisonment κυκλοφορεί από τις 6/11/25 για το Nintendo Switch 2. To review μας βασίστηκε σε review code που λάβαμε από τη CD Media.
