Ο χρόνος; 1991, 28 Μάιου του 1991.
Ο τόπος; Σικάγο, Consumer Electronics Show, μια από τις μεγαλύτερες, αν όχι η μεγαλύτερη έκθεση της εποχής σχετικά με ηλεκτρονικές συσκευές στην οποία συμμετείχαν όλες οι γνωστές εταιρίες της εποχής.
Η παρουσίαση της Sony μόλις έχει τελειώσει. Μια παρουσίαση κατά την οποία η ιαπωνική εταιρία, που εκείνη την εποχή ήταν πιο γνωστή για την παραγωγή ηλεκτρονικών συσκευών όπως τηλεοράσεις, ραδιόφωνα και Walkman, είχε ανακοινώσει τη συμφωνία για τη δημιουργία -από κοινού με τη Nintendo- μιας νέας έκδοσης του SNES, της πετυχημένης gaming home console της Nintendo, που κυριαρχούσε εκείνη την εποχή και η οποία θα είχε ενσωματωμένο ένα CD-ROM drive, ακoλουθώντας πλήρως τις επιταγές της τεχνολογίας και του hype γύρω από την τότε νέα τεχνολογία των CD-ROM.
Η ονομασία της κονσόλας θα ήταν Nintendo PlayStation. Και όλοι εκείνη τη στιγμή μετά την ανακοίνωση, συζητούσαν ότι αυτό ήταν το highlight της έκθεσης μιας και οι δύο ιαπωνικές εταιρίες είχαν την πρόθεση να συμπράξουν και να δημιουργήσουν την απόλυτη κονσόλα για τότε.
Ωστόσο, μια μέρα αργότερα, λίγο μετά την παρουσίαση της Nintendo στην έκθεση, το σκηνικό είχε αλλάξει και όλοι μιλούσαν για την απόλυτη προδοσία, και μάλιστα από μια ιαπωνική εταιρία προς μια άλλη ιαπωνική, κάτι που παραβίαζε όλους τους ηθικούς κώδικες συνεργασίας και καλής πίστης που διακατέχουν τις εταιρίες και τη ζωή των ανθρώπων του Ανατέλλοντος Ηλίου και του γεγονότος ότι καμία ιαπωνική εταιρία δε πρέπει να προτιμήσει να συνεργαστεί με κάποια εταιρία εκτός Ιαπωνίας όταν μπορεί να συνεργαστεί με μία αντίστοιχη ιαπωνική.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της η Nintendo, αντί να επιβεβαιώσει τη σύμπραξη με τη Sony, έκανε κάτι εντελώς διαφορετικό και ανακοίνωσε τη σύμπραξή της με την ολλανδική εταιρία Philips για τη δημιουργία μιας κονσόλας βασισμένης στο SNES και η οποία θα είχε ένα CD-ROM drive. Με αυτό τον τρόπο η Nintendo μόλις είχε ρίξει μια βόμβα μεγατόνων στο εκθεσιακό κέντρο του Σικάγο και είχε ακυρώσει τη συμφωνία με τη Sony επάνω στη σκηνή της έκθεσης.
Ο λόγος; Θα πρέπει κανείς να ανατρέξει στη δεκαετία του ’80 και την αρχή της συνεργασίας της Nintendo με τη Sony για να καταλάβει ίσως το γιατί. Όλα ξεκίνησαν όταν ο Ken Kutaragi, ο πατέρας μετέπειτα του PlayStation, σχεδίασε ένα τσιπ για την επεξεργασία του ήχου σε κονσόλες, ενώ δούλευε για τη Sony, χωρίς την άδεια όμως της εταιρίας και ενώ η Sony δεν ενδιαφερόταν εκείνη την εποχή να αναπτύξει κάποια κονσόλα. Αποτέλεσμα αυτής της κίνησης του Kutaragi ήταν η Sony να πλησιάσει τη Nintendo, η οποία ενδιαφερόταν εκείνη την περίοδο για το τσιπ επεξεργασίας ήχου για την κονσόλα SNES που ετοίμαζε.
Και κάπως έτσι ξεκίνησε η στενή συνεργασία των δύο εταιριών. Μια συνεργασία που εντατικοποιήθηκε από το 1989, όταν οι δύο εταιρίες συμφώνησαν για την από κοινού δημιουργία μιας αναβαθμισμένης κονσόλας SNES με CD-ROM drive, στην οποία η Sony θα πρόσφερε την τεχνογνωσία της σε διάφορους τομείς, με κύριους αυτούς του ήχου και του CD-ROM drive. Μια συμφωνία η οποία όσο περνούσε ο καιρός όλο και μετάνιωναν περισσότερο στη Nintendo γιατί πίστευαν πως δεν ήταν δίκαιη από οικονομικής πλευράς για αυτούς αλλά και επειδή έβλεπαν ότι έτσι άνοιγαν την Κερκόπορτα για να μπει η Sony στις οικιακές κονσόλες, έναν κλάδο της βιομηχανίας που μονοπωλούσε και κυριαρχούσε η Nintendo εκείνη την εποχή. Έτσι, και ενώ, ήδη είχαν κατασκευαστεί και πρότυπα του Nintendo Playstation (ή αλλιώς SNES-CD) φτάσαμε στην ακύρωση της συμφωνίας από πλευράς Nintendo κατά τη διάρκεια της παρουσίασής της.
Το αποτέλεσμα; Η συνέχεια είναι, λίγο πολύ, γνωστή: η Sony δεν αποθαρρύνθηκε από την κίνηση αυτή της Nintendo. Αντιθέτως, αρχικά προσπάθησε να κάνει μια συμφωνία συνεργασίας με τη SEGA, τον έτερο πόλο της ιαπωνικής gaming βιομηχανίας, κάτι το οποίο τελικά δεν ευοδώθηκε, μιας και υπήρχε μεγάλη διστακτικότητα από πλευράς SEGA. Η ιδέα για μια συνεργασία μεταξύ Sony και SEGA είχε ξεκινήσει στην Αμερική, όταν ο πρόεδρος του αμερικανικού κομματιού της SEGA, Tom Kalinske είχε προτείνει τη συνεργασία των δύο εταιριών για την παραγωγή μιας νέας κονσόλας με όνομα “Sega Multimedia Entertainment System”.
Όταν όμως η πρόταση του Kalinske έφτασε προς συζήτηση στα κεντρικά γραφεία της SEGA στην Ιαπωνία, απορίφθηκε κατευθείαν. Εν τέλει, η Sony, αποφάσισε μετά από μια θρυλική παρουσίαση του Ken Kutaragi στον τότε πρόεδρο της Sony, Norio Ohga, να προχωρήσει μόνη της στη δημιουργία μιας gaming home console, βλέποντας πως η αγορά είναι σε μεγάλη ανάπτυξη και πως υπάρχει χώρος και για αυτούς. Μάλιστα, ο θρύλος θέλει τον Kutaragi να πείθει τον Ohga, υπενθυμίζοντας του το σκηνικό προδοσίας της Nintendo, και τον Norio Ohga να απευθύνεται στον Kutaragi, λέγοντας του μια και μόνο φράση: «Κάνε το», δίνοντας του το πράσινο φως για το project και ξεκινώντας έτσι, εκείνη τη στιγμή, το κεφάλαιο PlayStation για τη Sony.
Το PlayStation (γνωστό και ως “PS”, “PS1” ή με την κωδική του ονομασία “PSX”) είναι η πρώτη οικιακή κονσόλα videogames της ιαπωνικής εταιρίας Sony Computer Entertainment. Κυκλοφόρησε στις 3 Δεκεμβρίου 1994 στην Ιαπωνία, στις 9 Σεπτεμβρίου 1995 στη Βόρεια Αμερική, στις 29 Σεπτεμβρίου 1995 στην Ευρώπη και στις 15 Νοεμβρίου 1995 στην Αυστραλία. Τυπικά η κονσόλα της Sony ανήκει στη πέμπτη γενιά κονσολών, ενώ άμεσοι ανταγωνιστές της ήταν τα Nintendo 64 και Sega Saturn.
Η Sony άρχισε να αναπτύσσει το PlayStation, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω αναλυτικά, μετά από το αποτυχημένο εγχείρημα με τη Nintendo και την προσπάθεια να συνεργαστούν οι δύο ιαπωνικές εταιρίες με στόχο τη δημιουργία ενός περιφερειακού CD-ROM για το SNES στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Η κονσόλα σχεδιάστηκε κυρίως από τον Ken Kutaragi και τη Sony Computer Entertainment στην Ιαπωνία, ενώ η πρόσθετη ανάπτυξη ανατέθηκε σε εξωτερικούς συνεργάτες στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Κατά τον σχεδιασμό της πρώτης κονσόλας της Sony, δόθηκε μεγάλη έμφαση στα γραφικά πολυγώνων 3D ενώ ένα κύριο χαρακτηριστικό της στρατηγικής της ανάπτυξης της κονσόλας ήταν τόσο η χρήση του CD-ROM, όσο και η φιλική προσέγγιση σε 3rd Party Developers για την ανάπτυξη τίτλων στη νέα τότε κονσόλα. Τέλος, η διαφημιστική στρατηγική της Sony για την προώθηση της πρώτης της κονσόλας βασίστηκε στη χαμηλή τιμή λιανικής και το επιθετικό μάρκετινγκ στο νεανικό κοινό αλλά και τη νέα τεχνολογία 3D.
Το PlayStation βασίστηκε τόσο σε 3rd Party κυκλοφορίες αλλά και σε τίτλους της Sony που ανέπτυσσαν εσωτερικά studios με μεγάλες αποκλειστικότητες και franchises όπως το Gran Turismo, το Crash Bandicoot, το Tomb Raider, το Final Fantasy και το Metal Gear. Το PlayStation συνέχισε να κυκλοφορεί στην αγορά επισήμως έως ότου η Sony σταμάτησε την παραγωγή του ίδιου και των παιχνιδιών του στις 23 Μαρτίου 2006, μένοντας έτσι σε κυκλοφορία πάνω από έντεκα χρόνια. Γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία και ήταν η πρώτη οικιακή κονσόλα που ξεπέρασε τα εκατό εκατομμύρια τεμάχια σε πωλήσεις, με το κοντέρ να σταματάει στις 102 εκατομμύρια πωλήσεις.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά της κονσόλας της Sony ήταν ένας επεξεργαστής 33.8688 MHz, μνήμη 2 MB RAM και 1 MB VRAM, ένα τσιπ ήχου 16-bit, με 24 κανάλια ADPCM, με δυνατότητα αποθήκευσης σε Memory card και με οπτικό μέσο αναπαραγωγής CD-ROM. Η κονσόλα της Sony έφερε στο σαλόνι των κατόχων της πολλά νέα παιχνίδια, από δικά της Studios αλλά και από πολλά 3rd Party Studios, δημιουργώντας έτσι τις βάσεις για μια από τις πιο επιτυχημένες κονσόλες της βιομηχανίας του gaming αλλά και τη δημιουργία νέων, πετυχημένων franchises διάφορων παιχνιδιών.
Ας θυμηθούμε το Top-10 των πιο πετυχημένων παιχνιδιών από πλευράς πωλήσεων για την πρώτη κονσόλα της Sony.
10 – Metal Gear Solid
Με σκηνοθέτη, σεναριογράφο αλλά και παραγωγό τον Hideo Kojima είναι η συνέχεια των Metal Gear και Metal Gear 2: Solid Snake. Το παιχνίδι πρωτοπαρουσιάστηκε στο Tokyo Game Show του 1996, και παρόλο που είχε προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει στα τέλη του 1997, η κυκλοφορία του καθυστέρησε με αποτέλεσμα να γίνει διαθέσιμο τον Σεπτέμβριο του 1998. Οι παίκτες έχουν στον έλεγχο τους τον Solid Snake, έναν εκπαιδευμένο στρατιώτη που διεισδύει σε μια εγκατάσταση πυρηνικών όπλων για να εξουδετερώσει την τρομοκρατική απειλή από τη FOXHOUND, μια αποστάτρια μονάδα ειδικών δυνάμεων με δική της ατζέντα.
Στόχος του Snake είναι να απελευθερώσει τους ομήρους που υπάρχουν στις εγκαταστάσεις και να σταματήσει τους τρομοκράτες από το να εξαπολύσουν πυρηνική επίθεση. Το παιχνίδι ήταν γεμάτο με κινηματογραφικές σκηνές (cut scenes) και έθεσε τις βάσεις στη διάδοση των stealth παιχνιδιών και των ενσωματωμένων cut scenes στον «κορμό» της ιστορίας ενός παιχνιδιού. Επίσης εδραίωσε και τον ίδιο τον Hideo Kojima ως έναν από τους πιο επιδραστικούς ανθρώπους στη βιομηχανία του gaming.
Ημερομηνία έκδοσης: 3 Σεπτεμβρίου 1998
Εταιρία Ανάπτυξης: Konami Computer Entertainment Japan
Εκδότρια Εταιρία: Konami
Πωλήσεις ≈ 7,000,000
Metacritic Score: 94
9 – Tomb Raider
Το Tomb Raider είναι ένας action adventure τίτλος που κυκλοφόρησε το 1996, αναπτύχθηκε από την Core Design και εκδόθηκε από την Eidos Interactive. Αν και αρχικά κυκλοφόρησε στο Sega Saturn, σύντομα εκδόθηκε και στο πρώτο PlayStation. Είναι το πρώτο κεφάλαιο από τις περιπέτειες της Lara Croft, η οποία προσλαμβάνεται από την επιχειρηματία Jacqueline Natla για να βρει ένα αντικείμενο που ονομάζεται Scion of Atlantis. Η δομή του παιχνιδιού είναι χωρισμένη σε επίπεδα, τα οποία είναι διαιρεμένα σε πολλές περιοχές που πρέπει να εξερευνήσει η Lara, ενώ ταυτόχρονα πολεμά εχθρούς και λύνει παζλ για να προχωρήσει την περιπέτειά της.
Ο τρισδιάστατος σχεδιασμός των levels ήταν πρωτοποριακός για την εποχή του και εμπνεύστηκε από τη δομή των αιγυπτιακών τάφων. Η αρχική ιδέα δημιουργήθηκε από τον Toby Gard, ο οποίος θεωρείται και ο αρχικός δημιουργός της Lara. Η παραγωγή του τίτλου ξεκίνησε το 1994 και διήρκεσε 18 μήνες, με προϋπολογισμό 440.000£. Ο χαρακτήρας της Lara βασίστηκε σε πολλές επιρροές και ιδέες που άντλησαν οι δημιουργοί και σχεδιαστές της. Μεταξύ αυτών ήταν και η σειρά comics Tank Girl, οι ταινίες της σειράς Indiana Jones αλλά και η ταινία Hard Boiled του John Woo. Υπεύθυνος για τη μουσική του παιχνιδιού ήταν ο Nathan McCree, ο οποίος δούλεψε και σε μετέπειτα παιχνίδια της σειράς.
Ημερομηνία έκδοσης: 25 Οκτωβρίου 1996
Εταιρία Ανάπτυξης: Core Design
Εκδότρια Εταιρία: Eidos Interactive
Πωλήσεις ≈ 7,100,000
Metacritic Score: 91
8 – Crash Bandicoot: Warped
Είναι το τρίτο παιχνίδι της σειράς Crash Bandicoot μετά το Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back. Η ιστορία του παιχνιδιού διαδραματίζεται αμέσως μετά τα γεγονότα του δεύτερου παιχνιδιού. Μετά την προσγείωση στη Γη των ερειπίων του διαστημικού σταθμού του Doctor Neo Cortex, απελευθερώνεται μια κακή οντότητα γνωστή ως Uka Uka, ο κακός δίδυμος αδερφός του Aku Aku. Αυτή η οντότητα ενώνεις τις δυνάμεις της με τον Cortex και τον Doctor Nefarious Tropy καθώς σχεδιάζουν να συγκεντρώσουν ισχυρούς κρυστάλλους, οι οποίοι βρίσκονταν διάσπαρτα στον χρόνο, με στόχο να χρησιμοποιήσουν την ενέργειά τους για να υποδουλώσουν τη Γη.
Το παιχνίδι ακολουθεί τους βασικούς χαρακτήρες Crash και Coco Bandicoot καθώς ταξιδεύουν στον χρόνο και εμποδίζουν τους κακούς να μαζέψουν τους κρυστάλλους, συλλέγοντάς τους οι ίδιοι. Η δομή του είναι όπως ίδια με των προηγούμενων τίτλων, μέσα από ιδιαίτερα level στα οποία ο Crash πρέπει να κινηθεί γρήγορα και με ακρίβεια.
Ημερομηνία έκδοσης: 31 Οκτωβρίου 1998
Εταιρία Ανάπτυξης: Naughty Dog
Εκδότρια Εταιρία: Sony Computer Entertainment
Πωλήσεις ≈ 7,130,000
Metacritic Score: 91
7 – Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back
Το δεύτερο παιχνίδι της σειράς Crash Bandicoot. Αν και το παιχνίδι ήταν τεράστια επιτυχία εμπορικά, οι κριτικοί είχαν διχαστεί την εποχή της κυκλοφορίας του. Βελτιωμένο σε πολλούς τομείς από τον προκάτοχό του, όπως στα γραφικά, τον χειρισμό και τη μουσική, οι αρνητικές κριτικές επικεντρώθηκαν στην trial and error λογική του αλλά και την έλλειψη ποικιλίας στα επίπεδα του τίτλου καθώς και την έλλειψη καινοτομιών αλλά και την ευκολία των boss fights.
Διαδραματιζόμενο σε ένα σύμπλεγμα φανταστικών νησιών κοντά στην Αυστραλία, το Crash Bandicoot 2 ακολουθεί τις περιπέτειες του Crash. Ο Crash απάγεται από τον κακό της σειράς, τον Doctor Neo Cortex, ο οποίος τον ξεγελάει ώστε να πιστεύει ότι θέλει να σώσει τον κόσμο. Ο Crash θα περιπλανηθεί σε πολλά μέρη του νησιού N. Sanity προκειμένου να συγκεντρώσει τους απαραίτητους κρυστάλλους και να τους επιστρέψει στον Cortex ώστε να τον βοηθήσει να συγκρατήσει τη δύναμη μιας επερχόμενης πλανητικής ευθυγράμμισης και να αποτρέψει την καταστροφή του πλανήτη. Η αδερφή του Crash, η Coco, και ο πρώην βοηθός του Cortex, Doctor Nitrus Brio, προσπαθούν να τον προειδοποιήσουν για τον Cortex.
Ημερομηνία έκδοσης: 5 Νοεμβρίου 1997
Εταιρία Ανάπτυξης: Naughty Dog
Εκδότρια Εταιρία: Sony Computer Entertainment
Πωλήσεις ≈ 7,580,000
Metacritic Score: 66
6 – Harry Potter and the Philosopher’s Stone
Το Harry Potter and the Philosopher’s Stone είναι ένας action-adventure τίτλος ο οποίος βασίζεται στην ομότιτλη ταινία του 2001. Κυκλοφόρησε αρχικά για το Game Boy Advance και το Game Boy Color ωστόσο σύντομα εκδόθηκε και στην κονσόλα της Sony. Η ιστορία ακολουθεί τον πρωταγωνιστή της σειράς των βιβλίων, τον νεαρό Harry Potter, ο οποίος, αφού ανακαλύπτει ότι είναι μάγος, στέλνεται στο Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry όπου κάνει φίλους και λαμβάνει μαγική εκπαίδευση. Μαζί με τους φίλους του εμποδίζουν τον Λόρδο Voldemort να επιστρέψει στην εξουσία.
Το παιχνίδι είχε κατακριθεί αρκετά για την κακή του απόδοση και τα μέτρια γραφικά του, όμως σημείωσε μεγάλη εμπορική επιτυχία, κυρίως λόγω της κυκλοφορίας του μαζί με την ταινία Harry Potter and the Philosopher’s Stone.
Ημερομηνία έκδοσης: 15 Νοεμβρίου 2001
Εταιρία Ανάπτυξης: Argonaut Games
Εκδότρια Εταιρία: Electronic Arts
Πωλήσεις ≈ 8,000,000
Metacritic Score: 64
5 – Tekken 3
Ο τρίτος τίτλος της γνωστής fighting σειράς παιχνιδιών της Namco. Η σειρά Tekken ξεκίνησε αρχικά αποκλειστικά στα arcades, όμως ο συγκεκριμένος τίτλος εκδόθηκε τόσο στη κονσόλα της Sony όσο και σε arcades.
Το Tekken 3 διέθετε σε μεγάλο βαθμό νέο καστ χαρακτήρων, οι οποίοι έγιναν κλασικοί για τη σειρά, συμπεριλαμβανομένου του ντεμπούτου χαρακτήρων όπως ο Jin Kazama, η Ling Xiaoyu, ο Bryan Fury, ο Eddy Gordo και ο Hwoarang. Συνολικά το παιχνίδι είχε είκοσι τρεις χαρακτήρες. Η έκδοση του τίτλου για το PlayStation περιελάμβανε μια νέα λειτουργία beat ’em up που ονομαζόταν Tekken Force αλλά και τo έξτρα mode Tekken Ball.
Ημερομηνία έκδοσης: 26 Μαρτίου 1998
Εταιρία Ανάπτυξης: Namco
Εκδότρια Εταιρία: Namco / Sony Computer Entertainment
Πωλήσεις ≈ 8,300,000
Metacritic Score: 96
4 – Final Fantasy VIII
Είναι η όγδοη κύρια ιστορία της σειράς Final Fantasy. Τοποθετημένο σε έναν κόσμο φαντασίας, το παιχνίδι ακολουθεί μια ομάδα νεαρών μισθοφόρων, με επικεφαλής τον Squall Leonhart, ενώ αυτοί παρασύρονται σε μια σύγκρουση που πυροδοτείται από την Ultimecia, μια μάγισσα από το μέλλον που έχει ως στόχο να συμπιέσει το χρόνο. Κατά τη διάρκεια της προσπάθειας να νικήσει την Ultimecia, ο Squall παλεύει με τον ρόλο του ως αρχηγού και αναπτύσσει ένα ειδύλλιο με την Rinoa Heartilly.
Ήταν ο πρώτος τίτλος Final Fantasy που χρησιμοποιούσε χαρακτήρες με ρεαλιστικές αναλογίες. Η ανάπτυξη ξεκίνησε το 1997, κατά τη διάρκεια της προσαρμογής του Final Fantasy VII για το δυτικό κοινό. Ο τίτλος βασιζόταν κυρίως στις οπτικές αλλαγές που έφερε στη σειρά Final Fantasy, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης τρισδιάστατων γραφικών και pre-rendered backgrounds ενώ ταυτόχρονα προσπαθούσε να ξεφύγει και από πολλές παραδόσεις προηγούμενων Final Fantasy όπως την αλλαγή των magic points για το spellcasting των χαρακτήρων.
Ημερομηνία έκδοσης: 11 Φεβρουαρίου 1999
Εταιρία Ανάπτυξης: Square
Εκδότρια Εταιρία: Square
Πωλήσεις ≈ 8,600,000
Metacritic Score: 90
3 – Gran Turismo 2
Ο δεύτερος τίτλος της αποκλειστικής σειράς της Sony. Η επιτυχία του εδραίωσε τη σειρά στη συνείδηση των απανταχού φίλων της ταχύτητας, ενώ ταυτόχρονα είχε και τεράστια εμπορική επιτυχία. Ήταν βελτιωμένο σε όλους τους τομείς από τον προκάτοχό του.
Ημερομηνία έκδοσης: 11 Δεκεμβρίου 1999
Εταιρία Ανάπτυξης: Polyphony Digital
Εκδότρια Εταιρία: Sony Computer Entertainment
Πωλήσεις ≈ 9,370,000
Metacritic Score: 93
2 – Final Fantasy VII
Το έβδομο κεφάλαιο της σειράς Final Fantasy εκδόθηκε στην Ιαπωνία από την Square, ενώ υπεύθυνη για την έκδοση του στον υπόλοιπο κόσμο ήταν η Sony Computer Entertainment. Η ιστορία του παιχνιδιού ακολουθεί τον Cloud Strife, έναν μισθοφόρο, που εντάσσεται σε μια “οικο-τρομοκρατική” οργάνωση με στόχο να σταματήσει μια τεράστια εταιρεία από το να χρησιμοποιεί τη ζωτική ουσία του πλανήτη ως πηγή ενέργειας. Τα γεγονότα του τίτλου στέλνουν τον Cloud και τους συμμάχους του σε καταδίωξη του Sephiroth, ενός πρώην μέλους της εταιρείας που επιδιώκει να καταστρέψει τον πλανήτη. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ο Cloud χτίζει στενές φιλίες με τα μέλη της ομάδας του και την Aerith Gainsborough, που είναι κλειδί για τη σωτηρία του κόσμου.
Η ανάπτυξη του τίτλου ξεκίνησε το 1994, αρχικά για το Super Famicom. Μετά από καθυστερήσεις και τεχνικές δυσκολίες, η Square αποφάσισε την παραγωγή pre-rendered video, καθιστώντας τη μεταφορά του τίτλου για έκδοση σε CD-ROM μονόδρομο, με αποτέλεσμα και την αλλαγή της έκδοσης του τίτλου από την πλατφόρμα της Nintendo σε αυτή του PlayStation.
Οι βετεράνοι δημιουργοί της σειράς Final Fantasy επέστρεψαν στο Final Fantasy VII, συμπεριλαμβανομένου του δημιουργού και παραγωγού Hironobu Sakaguchi, του σκηνοθέτη Yoshinori Kitase και του συνθέτη Nobuo Uematsu. Το FFVII είναι το πρώτο της σειράς που χρησιμοποιεί βίντεο πλήρους κίνησης και τρισδιάστατα γραφικά.
Ημερομηνία έκδοσης: 31 Ιανουαρίου 1997
Εταιρία Ανάπτυξης: Square
Εκδότρια Εταιρία: Square / Sony Computer Entertainment
Πωλήσεις ≈ 10,000,000
Metacritic Score: 92
1 – Gran Turismo
Το Gran Turismo αρχικά κυκλοφόρησε ως Gran Turismo: The Real Driving Simulator τόσο στην Ιαπωνία όσο και στην Ευρώπη, ενώ η ανάπτυξή του διήρκησε πέντε χρόνια. Ο τίτλος αναπτύχθηκε από την Polys Entertainment και εκδόθηκε από τη Sony Computer Entertainment για την κονσόλα PlayStation.
Η ομάδα ανάπτυξης του παιχνιδιού μετονομάστηκε αργότερα σε “Polyphony Digital”, η οποία είναι υπεύθυνη μέχρι και σήμερα για τις εκδόσεις των τίτλων της αγαπημένης σειράς racing με τον Kazunori Yamauchi πάντα στο “τιμόνι”. Είναι ο πρώτος τίτλος της σειράς Gran Turismo και βέβαια ο πιο πετυχημένος εμπορικά τίτλος της πρώτης κονσόλας της Sony.
Ημερομηνία έκδοσης: 23 Δεκεμβρίου 1997
Εταιρία Ανάπτυξης: Polyphony Digital
Εκδότρια Εταιρία: Sony Computer Entertainment
Πωλήσεις ≈ 10,850,000
Metacritic Score: 96
Bonus Games
1. Resident Evil
Το Resident Evil είναι ο κλασικός τίτλος τρόμου και επιβίωσης του 1996 που αναπτύχθηκε και εκδόθηκε από την Capcom αρχικά ως αποκλειστικό παιχνίδι για το PlayStation. Είναι ο πρώτος τίτλος στο πασίγνωστο και πολυαγαπημένο franchise της Capcom. Οι παίκτες έχουν στον έλεγχο τους τον Chris Redfield και την Jill Valentine, μέλη της ελίτ ομάδας S.T.A.R.S, που πρέπει να ξεφύγουν από μια έπαυλη γεμάτη ζόμπι και άλλα τέρατα.
Σχεδιασμένο από τον παραγωγό Tokuro Fujiwara ως remake του παιχνιδιού τρόμου Sweet Home του 1989, η ανάπτυξη του Resident Evil έγινε από τον Shinji Mikami. Το Resident Evil ξεχώρισε την εποχή της κυκλοφορίας του για τα γραφικά, το gameplay, τον ήχο και την ατμόσφαιρά του τρόμου που πρόσφερε στους παίκτες.
Ημερομηνία έκδοσης: 22 Μαρτίου 1996
Εταιρία Ανάπτυξης: Capcom
Εκδότρια Εταιρία: Capcom / Virgin Interactive
Πωλήσεις ≈ 5,000,000
Metacritic Score: 91
2. Spyro the Dragon
Το Spyro the Dragon είναι ένα platformer που αναπτύχθηκε από την Insomniac Games και εκδόθηκε από τη Sony Computer Entertainment για το PlayStation. Είναι το πρώτο παιχνίδι της σειράς Spyro, με πρωταγωνιστή του τίτλου έναν νεαρό, μωβ δράκο που ονομάζεται Spyro.
Ο Spyro πρέπει να ταξιδέψει στο Βασίλειο των Δράκων για να νικήσει τον Gnasty Gnorc, ο οποίος ελέγχει τους πέντε κόσμους των δράκων αφού έχει παγιδεύσει τους υπόλοιπους δράκους σε έναν κρύσταλλο και μετατρέποντας τον θησαυρό των πολύτιμων λίθων τους σε έναν στρατό από minions. Το παιχνίδι ήταν ένα πρωτοποριακό για την εποχή του 3D Platformer με εκτενή επίπεδα. Γνώρισε μεγάλη επιτυχία και είχε αρκετές συνέχειες.
Ημερομηνία έκδοσης: 9 Σεπτεμβρίου 1998
Εταιρία Ανάπτυξης: Insomniac Games
Εκδότρια Εταιρία: Sony Computer Entertainment
Πωλήσεις ≈ 4,830,000
Metacritic Score: –
3. Tony Hawk’s Pro Skater
Το Pro Skater του Tony Hawk εξελίσσεται σε ένα τρισδιάστατο περιβάλλον γεμάτο από μια ατμόσφαιρα πανκ ροκ και μουσικής ska. Ο παίκτης αναλαμβάνει τον έλεγχο μιας σειράς διάσημων skateboarders και πρέπει να ολοκληρώσει αποστολές εκτελώντας κόλπα skateboard και συλλέγοντας αντικείμενα.
Ο δημοφιλής τίτλος προσφέρει πολλούς τρόπους παιχνιδιού, συμπεριλαμβανομένης μιας λειτουργίας καριέρας, στην οποία ο παίκτης δημιουργεί τον δικό του αθλητή και πρέπει να ολοκληρώσει διάφορους στόχους και να εξελίξει τα χαρακτηριστικά του αθλητή του. Ήταν ο πρώτος τίτλος της σειράς και στην εποχή του είχε σημειώσει μεγάλη επιτυχία.
Ημερομηνία έκδοσης: 31 Αυγούστου 1999
Εταιρία Ανάπτυξης: Neversoft
Εκδότρια Εταιρία: Activision
Πωλήσεις ≈ 3,500,000
Metacritic Score: –
4. Dino Crisis
Είναι το πρώτο κεφάλαιο της σειράς survival horror Dino Crisis και αναπτύχθηκε από την ίδια ομάδα που ήταν πίσω από την ανάπτυξη της σειράς Resident Evil της Capcom, συμπεριλαμβανομένου βεβαίως και του σκηνοθέτη Shinji Mikami. Ως εκ τούτου, έχει πολλές ομοιότητες με το Resident Evil.
Η ιστορία ακολουθεί τη Regina, μια πράκτορα ειδικών επιχειρήσεων που στάλθηκε μαζί με μια ομάδα για να ερευνήσει μια απομονωμένη ερευνητική μονάδα σε ένα νησί. Όταν καταλαβαίνει ότι το νησί κατακλύζεται από δεινόσαυρους, η Regina πρέπει να παλέψει μέσα από την εγκατάσταση για να ανακαλύψει τα μυστικά της και τελικά να δραπετεύσει ζωντανή με την ομάδα της.
Ημερομηνία έκδοσης: 1 Ιουλίου 1999
Εταιρία Ανάπτυξης: Capcom Production Studio 4
Εκδότρια Εταιρία: Capcom
Πωλήσεις ≈ 2,400,000
Metacritic Score: –
5. Rayman
Το Rayman είναι ένα side-scrolling platformer, το οποίο αναπτύχθηκε από την Ubisoft και είναι το πρώτο κεφάλαιο της σειράς. Ο παίκτης ελέγχει τον Rayman, έναν ήρωα που πρέπει να επαναφέρει την ισορροπία στον πολύχρωμο κόσμο του από τον κακό Mr. Dark. Κυκλοφόρησε αρχικά εκτός από το Playstation και σε Atari Jaguar και Sega Saturn.
Το Rayman πρωτοσχεδιάστηκε από τον Γάλλο Michel Ancel κατά τα εφηβικά του χρόνια, ο οποίος οραματίστηκε την ιστορία του παιχνιδιού να περιλαμβάνει τον Jimmy, ένα αγόρι που δημιουργεί έναν φανταστικό διαδικτυακό κόσμο που ονομάζεται Hereitscool. Αφού μολυνθεί από έναν ιό υπολογιστή, ο Jimmy ταξιδεύει στον κόσμο και κατοικεί στο σώμα του Rayman, του avatar του στο παιχνίδι, για να νικήσει τον ιό του υπολογιστή. Ωστόσο η ιστορία του παιχνιδιού τροποποιήθηκε και πήρε την τελική μορφή που όλοι πλέον γνωρίζουμε.
Ημερομηνία έκδοσης: 1 Σεπτεμβρίου 1995
Εταιρία Ανάπτυξης: Ubisoft Montpellier
Εκδότρια Εταιρία: Ubisoft
Πωλήσεις ≈ 4,000,000
Metacritic Score: –