Στην παρούσα φάση που γράφονται οι γραμμές αυτού του κειμένου, τα συναισθήματα του γράφοντα είναι ανάμεικτα. Και μόνο το γεγονός ότι στην οθόνη του Switch έχει αποκτήσει υπόσταση μια αγαπημένη πρωταγωνίστρια, είναι λόγος για να γιορτάζουμε. Ο τίτλος που είχε ανακοινωθεί για πρώτη φορά πριν από πέντε περίπου χρόνια, βρίσκεται και πάλι κοντά μας, μετά από χρόνια που δεν γνωρίζαμε τίποτα για αυτόν, μετά από άπειρες δηλώσεις του Kamiya ότι η ανάπτυξη του τίτλου οδεύει καλώς… και η μακρά λίστα με την αγωνία, με τις αποτυχημένες αλλά πάντα φερέλπιδες αναζητήσεις ότι κάπου θα μάθουμε νέα για την επιστροφή της Bayonetta, τις ατέρμονες συζητήσεις σε διαδικτυακά fora, έφτασε πια στο τέλος της.
Μπορούμε να πούμε λίγα πράγματα μετά βεβαιότητας, ειδικά από τη στιγμή που το παρόν κείμενο είναι ένα preview, και όχι ένα κείμενο όπου μπορούμε να αναπτύξουμε τις σκέψεις και τις απόψεις μας με μεγαλύτερη άνεση και ευκολία. Και μπορούμε σίγουρα να αναφέρουμε πως πρόκειται για έναν γνήσιο “Platinum” τίτλο και έναν ακόμα πιο γνήσιο τίτλο Bayonetta. Οι αλχημείες που κατά καιρούς κάνει η PlatinumGames με τους τίτλους που δημιουργεί, δεν έχουν θέση στον κόσμο της Bayonetta ή ανάμεσα στις δυνάμεις των Ουρανών και των Σκιών.
Το gameplay του τίτλου είναι ακριβώς ό,τι θα μπορούσε να περιμένει κάποιος που έχει ζήσει τη σειρά Bayonetta από τα γεννοφάσκια της, αλλά και την PlatinumGames στις καλύτερες στιγμές της. Οι συνδυασμένες φυσικές επιθέσεις, μαζί με τις επιθέσεις με τα όπλα, αποτελούν τον πυρήνα της μάχης στο Bayonetta 3. Η Bayonetta μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει και μια πλειάδα άλλων όπλων, τα οποία και διαφοροποιούνται σε melee και ranged. Κάθε ένα από τα όπλα που έχουμε συναντήσει σε αυτή τη φάση του τίτλου έχει το δικό του βάρος και τη δική του επίδραση στους εχθρούς και τον χάρτη.
Διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας όσον αφορά στην ύπαρξη κάποιων από αυτά τα όπλα, δεδομένων των αναλογιών και της πορείας της σειράς, ωστόσο δεν παύουν να αποτελούν ικανοποιητικές προσθήκες στη συνταγή. Θα θέλαμε επίσης να σταθούμε σε μια ενδιαφέρουσα διαφοροποίηση στο σύστημα της μάχης που έχουμε συναντήσει μέχρι και αυτή τη στιγμή. Για πρώτη φορά σε παιχνίδι της σειράς, οι Δυνάμεις των Σκιών της Bayonetta αποκτούν πιο ενεργό ρόλο, πέρα από την εμφάνισή τους στα σύντομα σεκάνς των ειδικών επιθέσεων.
Δεν θα αναφέρουμε σε αυτό το κείμενο τον λόγο για τον οποίο υφίσταται αυτή η διαφοροποίηση. Ωστόσο, ο έλεγχος των Δυνάμεων της Σκιάς δίνει μια νέα δυναμική στον μηχανισμό της μάχης. Με χειρισμό που θυμίζει αρκετά τον αντίστοιχο των Legions στο Astral Chain, η Bayonetta μπορεί να εξαπολύσει πανίσχυρες επιθέσεις απέναντι στους εχθρούς που απειλούν την τάξη και την ισορροπία του κόσμου και που δεν θυμίζουν σε τίποτα τις εχθρικές δυνάμεις που απασχόλησαν την Bayonetta στους προηγούμενους δύο τίτλους. Μέχρι και στο σημείο που βρισκόμαστε εντός του παιχνιδιού είναι ασφαλές να πούμε πως έχουμε να κάνουμε με μια PlatinumGames στα καλύτερά της. Ο συνδυασμός της ξέφρενης δράσης με τον άκρατο αισθησιασμό της ηρωίδας, είναι το χαρακτηριστικό αυτό που έκανε τη σειρά να ξεχωρίσει και να βρεθεί γρήγορα στο προσκήνιο και ελπίζουμε πως αυτή η αίσθηση θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος.
Ελάχιστα πράγματα θα αναφέρουμε και για την πλοκή του Bayonetta 3. Πλέον, το εύρος δράσης της Bayonetta δεν αφορά ορισμένους χαρακτήρες και ένα συγκεκριμένο σημείο στον κόσμο, αλλά ολόκληρο τον κόσμο – ίσως και πέρα από αυτόν. Γνώριμοι χαρακτήρες θα εμφανιστούν στο πλάι της Bayonetta από την αρχή της περιπέτειας, ενώ νέοι χαρακτήρες είναι έτοιμοι να δώσουν το στίγμα τους στην πλοκή και να σταθούν στο πλάι της Bayonetta – ή απέναντί της.
Η σημαντικότερη εκ των νέων χαρακτήρων, που έχουν συμβάλει στην περιπέτειά μας μέχρι στιγμής, είναι η Viola, μια νέα Umbra Witch. Οι παίκτες θα έχουν την ευκαιρία από πολύ νωρίς να μάθουν ποια είναι η Viola και ποιος ο σκοπός της εντός του παιχνιδιού. Αρκετές στιγμές, ωστόσο, θα έχουμε την ευκαιρία να αναλάβουμε τον έλεγχό της. Χαρακτηριστικό της Viola είναι ο τρόπος που κάνει χρήση του With Time, του μηχανισμού δηλαδή κατά τον οποίο ο χρόνος «παγώνει» για τον αντίπαλο, επιτρέποντάς μας να καταφέρουμε όσο το δυνατόν περισσότερα χτυπήματα σε αυτόν. Αντί να αποφύγει μια επίθεση, η Viola στρέφεται κατά πάνω της, ενεργοποιώντας έτσι τον δικό της Witch Time μηχανισμό.
Αυτή η διαφορά, σε συνδυασμό με τη βοήθεια του… γάτου της, ο ρόλος του οποίου μπορεί να γίνει εξίσου εύκολα εμφανής, δίνει τη δυνατότητα στον παίκτη να προσεγγίσει την περιπέτεια από μια διαφορετική , άκρως ενδιαφέρουσα, οπτική γωνία. Η Bayonetta, πάλι, που συναντάμε στο παιχνίδι αποτελεί παράλληλα και την πιο ώριμη Bayonetta που έχουμε συναντήσει έως τώρα. Δεν θα θέλαμε να δημιουργήσουμε εσφαλμένη άποψη με αυτό το τελευταίο σχόλιο: η Bayonetta εξακολουθεί να είναι η ίδια σαγηνευτική, προκλητική, ερωτική και συνάμα καυστική μάγισσα που γνωρίσαμε και αγαπήσαμε από το πρώτο παιχνίδι της σειράς.
Πλέον, όμως, θα δούμε και μια νέα πτυχή της προσωπικότητάς της και του τρόπου σκέψης της. Θα την δούμε και στις πιο αδύναμες στιγμές της, θα γνωρίσουμε και τον τρόπο με τον οποίο αντιδρά απέναντι στον πόνο και το θάνατο. Το Bayonetta 3 εισάγει για πρώτη φορά και ορισμένες από τις πιο βίαιες απεικονίσεις σε τίτλο της σειράς, γεγονός που μας ξάφνιασε και ανέτρεψε τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τη δράση και τη βία σε παιχνίδι αυτής της σειράς. Εικάζουμε ότι αυτές οι απεικονίσεις θα είναι πιο μετριασμένες αν ενεργοποιήσουμε το ειδικό φίλτρο για το μικρότερο ηλικιακά κοινό – το γεγονός, ωστόσο, ότι η PlatinumGames προχωράνε την εμπειρία ένα σκαλί παραπάνω (και με την έγκριση της Nintendo, φυσικά), αποτελεί από μόνο του ένα χαρακτηριστικό που μας ικανοποίησε και που περιμένουμε να συναντήσουμε περισσότερο σε τίτλους του είδους.
Μαζί με την προσθήκη του φίλτρου οφείλουμε να σημειώσουμε πως το Bayonetta 3 προσθέτει και ένα “easy mode”, που προσφέρει απλώς μια γρήγορη προσέγγιση στην ιστορία και μια επιβεβαίωση ότι κάθε επίπεδο έχει ολοκληρωθεί. Σαν παίκτες της σειράς δεν είμαστε απόλυτα ευχαριστημένοι με αυτή την προσθήκη, γιατί η συλλογή χρυσών και πλατινένιων τροπαίων μετά από κάθε μάχη εξακολουθεί να έχει την αίγλη της, αλλά σαφέστατα ανοίγει ο δρόμος για να χαρεί το παιχνίδι και μια ομάδα πιο casual παικτών.
Εν κατακλείδι, το Bayonetta 3 είναι ένας τίτλος που άργησε να έρθει κοντά μας, αλλά χαιρόμαστε που επιτέλους τα κατάφερε, ξεχνώντας μάλλον με ευκολία την καθυστέρηση. Σε πολύ γενικές γραμμές, είναι ένας τίτλος που μας έχει κρατήσει ευχάριστη συντροφιά μέχρι και την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές. Εμείς, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να προχωρήσουμε αυτή την περιπέτεια μέχρι τέλους και να ανανεώσουμε το ραντεβού μας στο κείμενο της κριτικής μας, όπου και θα αναφερθούμε στο Bayonetta 3 με περισσότερες λεπτομέρειες.
To Bayonetta 3 κυκλοφορεί στις 28/10/22 για το Nintendo Switch. To preview μας βασίστηκε σε κωδικό που λάβαμε από τη CD Media.