Μέσα σε αυτή την ατελείωτη, ατέρμονη διαμάχη με τις ανακοινώσεις εξαγορών από τους δύο μεγάλους console makers, με ό,τι και αν αυτό σημαίνει για τα νεύρα και την ψυχοσύνθεση των σκληροπυρηνικών οπαδών, υπάρχουν και κάποιες ανακοινώσεις για εξαγορές που όντως μπορούν να ωφελήσουν την κοινότητα και τους παίκτες. Όταν ένα μεγαθήριο της βιομηχανίας (η Sony βρε…) αποφασίζει να επεκτείνει τη συλλογή τίτλων της στο αχανές οικοσύστημα των υπολογιστών, με δεκάδες επιλογές σε hardware και μια διάθεση…τζόγου ως προς την απόδοση του παιχνιδιού στην τελική συσκευή του χρήστη, αυτό μπορεί να είναι καλό, αλλά και κακό.
Η Naughty Dog, άλλωστε, το βίωσε πρόσφατα με την κυκλοφορία του The Last of Us Part Ι στους υπολογιστές. Όταν, όμως, στο χαρτοφυλάκιο της Sony προστίθεται η Nixxes Software, στούντιο γνωστό και μη εξαιρετέο όσον αφορά στη μεταφορά τίτλων για τους υπολογιστές, τότε η ανάθεση ενός PC port μάλλον είναι γεγονός που μπορεί να προσφέρει χαμόγελα ελπίδας για κάτι αξιόλογο. Και όταν η συνεργασία της Nixxes με την Insomniac καταφέρει να φέρει με τον πιο εξαιρετικό τρόπο τον καλύτερο Ratchet and Clank τίτλο έως και αυτή τη στιγμή στις οθόνες των υπολογιστών μας…ε, αυτός μάλλον είναι λόγος εορτασμού.
Ο Γιώργος Καλλίφας στο αρχικό του κείμενο ανέλυσε με απόλυτη ακρίβεια τους λόγους για τους οποίους η υπερδιαστατική περιπέτεια των δύο Lombax και των μηχανικών φίλων τους κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις των παικτών, ανεξάρτητα από το αν ήταν οπαδοί της σειράς στο παρελθόν. Το Ratchet & Clank Rift Apart αποτελεί το απαύγασμα των εξελικτικών διεργασιών που έλαβαν χώρα όλα αυτά τα χρόνια από μεριάς Insomniac. Το ταξίδι της σειράς, που ξεκίνησε το 2002, μας ταξίδεψε μέσα στα χρόνια, δίνοντάς μας την ευκαιρία να κατανοήσουμε καλύτερα τους δύο πρωταγωνιστές και το σύμπαν που κατοικούν…φτάνοντας στο σήμερα.
Εκεί, δηλαδή, που η ανάγκη ανακάλυψης περισσότερων μελών της φυλής του Ratchet δίνει το έναυσμα στον Dr. Nefarious να προκαλέσει περισσότερα προβλήματα μέσα στο πολυσύμπαν. Η εξερεύνηση και οι μάχες ξαφνικά αποκτούν ένα ολοκληρωτικά νέο υπόβαθρο, όπου το ταξίδι ανάμεσα σε πλανήτες και διαστατικές πύλες αποτελεί μια αφηγηματική λύση αλλά και μια μοναδική ευκαιρία για να απολαύσουν οι παίκτες τη σειρά στην πιο βελτιωμένη, την πιο εξελιγμένη της μορφή.
Και από που να πιάσουμε και να ξετυλίξουμε αυτό το κουβάρι; Από το κομμάτι της εξερεύνησης; Της μάχης; Των upgrades; Του εξαιρετικού χιούμορ που διέπει την αφήγηση και τους διαλόγους των χαρακτήρων; Της εξαιρετικής γραφής και απόδοσης των χαρακτήρων, συμπεριλαμβανομένης της άκρως συμπαθέστατης Rivet, αλλά και της μηχανικής παρέας της; Του art design και του σχεδιασμού των χαρακτήρων που μας δίνει συχνά-πυκνά την αίσθηση ότι παρακολουθούμε ένα εξαιρετικό animation film, μέχρι τη στιγμή βέβαια που θα συνειδητοποιήσουμε ότι ελέγχουμε τους χαρακτήρες και ότι δεν παρακολουθούμε απλώς την πορεία τους μέσα στο παιχνίδι; Της διάρκειας που δεν κουράζει και επιτρέπει στον παίκτη να προσεγγίσει τον τίτλο όπως εκείνος επιθυμεί;
Απ’ όπου και να το δει κανείς, το Ratchet & Clank: Rift Apart αποτελεί ένα αριστούργημα. Είναι ένας εξαιρετικός τίτλος που καταφέρνει να συνδυάσει με επιτυχία στοιχεία που μεμονωμένα φαντάζουν ετερόκλητα, αλλά μαζί καταφέρνουν να προσφέρουν μια μοναδικά απολαυστική gaming εμπειρία στον παίκτη. Και χάρη σε αυτό το σωστό συγκερασμό των gameplay χαρακτηριστικών, το ταξίδι μέσα στις διαστάσεις δεν μπερδεύει, δεν κουράζει, δεν απογοητεύει.
Στο Ratchet and Clank: Rift Apart τα πάντα λειτουργούν οργανικά, απροβλημάτιστα και με τρόπο που συχνά κάνουν τον παίκτη να αναρωτηθεί αν όντως κάπου συνάντησε κάποιο πρόβλημα…που απλά το παιχνίδι τον έκανε να το ξεχάσει – εξαιτίας, πάντοτε, του έντονου ρυθμού διασκέδασης, εξερεύνησης των κόσμων, των μαχών όπου τα πάντα μπορούν να συμβούν…και όλης αυτής της σπαρταριστής παλαβομάρας που κάπου μας είχε λείψει από ένα παιχνίδι.
Δεν θα αναφερθούμε με περισσότερες λεπτομέρειες στα gameplay χαρακτηριστικά του τίτλου, ή της κεντρικής πλοκής. Έχουμε ήδη αναφερθεί σε αυτά «τόσο-όσο» στο αρχικό κείμενο για την PlayStation 5 έκδοση, χωρίς κίνδυνο spoilers και χωρίς να αγνοούμε κάποιο σημαντικό πρόβλημα του τίτλου. Για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς, θεωρούμε πως ο τίτλος αυτός, με τον τρόπο που είναι δομημένος και γραμμένος, μπορεί να γίνει προσβάσιμος εξ ολοκλήρου και από παίκτες που δεν είχαν την παραμικρή εμπειρία από τη σειρά, χωρίς αυτό να αφαιρεί πόντους εμπειρίας από την κατανόηση του κόσμου και των χαρακτήρων. Σε αυτόν τον τομέα το Ratchet & Clank: Rift Apart μπορεί να πάρει από το χέρι τους καθαρόαιμους παίκτες ηλεκτρονικών υπολογιστών και να τους ταξιδέψει με τόση ευκολία και απλότητα, κάνοντάς τους να νιώσουν ευθύς εξ αρχής τμήμα αυτού του μοναδικού κόσμου, απολαμβάνοντας όλα όσα μπορεί να προσφέρει το νεότερο μέλος της σειράς που ωρίμασε και ζυμώθηκε όλα αυτά τα χρόνια.
Η μόνη μας έγνοια ήταν το κομμάτι της τεχνολογίας. Είχαμε ένσταση για το πως θα μπορέσουν οι υπολογιστές που «τρέχουν» το παιχνίδι στις ελάχιστες και προτεινόμενες προδιαγραφές του να αποδώσουν τον πανέμορφο οπτικό τομέα του τίτλου. Είχαμε έντονη τη γεύση από την αμεσότητα πρόσβασης στον κόσμο του παιχνιδιού χάρτη στη δύναμη του SSD δίσκου του PlayStation 5 και περιμέναμε να δούμε αν και στην έκδοση των υπολογιστών η παντελής έλλειψη loading screens θα ήταν και εδώ παρούσα. Και μπορούμε να πούμε με χαρά πως δεν απογοητευτήκαμε.
Παίζοντας το παιχνίδι στις default ρυθμίσεις σε ένα μηχάνημα που ξεπερνά τις recommended απαιτήσεις, μπορούμε να πούμε πως το αποτέλεσμα ξεπερνά αυτό που είχαμε ονειρευτεί. Εξαιρετικές υφές και χρώματα, χωρίς ίχνος alising και χωρίς την παραμικρή πτώση του ρυθμού ανανέωσης των καρέ μας υποδέχτηκαν από το πρώτο δευτερόλεπτο μέχρι και αυτή τη στιγμή που γράφονται αυτές οι σειρές, καθώς συνεχίζουμε την εξερεύνηση των πλανητών για τις ανάγκες της πλήρους ολοκλήρωσης του τίτλου. Η δε χρήση του SSD των ηλεκτρονικών υπολογιστών καταφέρνει να δώσει σάρκα και οστά στο τεχνολογικό θαύμα που παρατηρήσαμε στην έκδοση PS5.
Είναι σχεδόν απίστευτο να βλέπει κανείς να εισέρχεται αστραπιαία στο κεντρικού μενού και να ξεκινά την εξερεύνηση των κόσμων χωρίς καν την υποψία κάποιου loading screen. Το ίδιο συμβαίνει και κατά τη διάρκεια του τίτλου, όταν καλούμαστε να ασχοληθούμε με τις mini-game λογικής ειδικών gameplay segments, όπου η μετάβαση γίνεται απρόσκοπτα και απροβλημάτιστα. Αν υπάρχει τίτλος αυτή τη στιγμή που δίνει μια γεύση για το πως πρέπει να φαίνεται και να λειτουργεί ένα παιχνίδι νέας γενιάς, αυτός είναι σίγουρα το Ratchet &Clank: Rift Apart για το PlayStation 5 – μόνο που την ίδια απόδοση έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν και οι κάτοχοι υπολογιστών.
Η Nixxes υπόσχεται πως το παιχνίδι μπορεί να αναπαραχθεί και σε μηχανήματα με HDD δίσκους, καταρρίπτοντας έτσι γνωστούς ισχυρισμούς πως το παιχνίδι δεν μπορεί να τρέξει σε «απλά» συστήματα – τουλάχιστον όχι χωρίς έναν γενναίο αριθμό από θυσίες και ρυθμίσεις στην απόδοση. Το γεγονός ότι αυτό είναι εφικτό αποτελεί ένα εξίσου σπουδαίο τεχνικό επίτευγμα για τους παλαιότερους υπολογιστές. Ωστόσο, το διαδίκτυο βρίθει παραδειγμάτων και περιπτώσεων τρομακτικών glitches και προβλημάτων στην απόδοση, τα οποία βέβαια αποτελούν μια κραυγαλέα εξαίρεση και όχι τον κανόνα. Κοινώς, ένα σχετικά πρόσφατο μηχάνημα με έναν αξιοπρεπή SSD δίσκο μπορεί να προσφέρει την εμπειρία που υπόσχονται οι δημιουργοί του τίτλου όταν δημιουργούσαν την αρχική έκδοση για την κονσόλα – ακόμα και αν το συγκεκριμένο μηχάνημα δεν φέρει πάνω του τεχνολογία αιχμής.
Οι επιλογές παραμετροποίησης που προσφέρονται στον τίτλο προσφέρουν στον παίκτη αρκετές ευκαιρίες για να φέρει το παιχνίδι στα μέτρα του συστήματός του, χωρίς να στερείται απαραίτητα κάτι από την προτεινόμενη εμπειρία. Τρανό παράδειγμα αποτελεί η απόδοση του τίτλου σε Steam Deck, όπου είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε και εκεί τον τίτλο και να θαυμάσουμε τη δουλειά που έκανε η Nixxes και για τέτοιου είδους μηχανήματα. Λίγο πριν το λανσάρισμα του Ratchet &Clank: Rift Apart για υπολογιστές, ανακοινώθηκε ότι ο τίτλος θα είναι Steam Deck Verified. Σε αντίθεση με το πιο πρόσφατο PC port από πλευράς Sony, το Ratchet and Clank: Rift Apart μπορεί να αποτελέσει και μια εξαιρετική portable εμπειρία.
Με λίγες τροποποιήσεις και ανάλογα από το πως επιλέγει ο κάθε κάτοχος να χρησιμοποιεί το Steam Deck, το Ratchet & Clank: Rift Apart αποτελεί μια από τις πιο σωστές και τιμιότατες προσθήκες στις Steam βιβλιοθήκες. Ακόμα και αν η ανάλυση δεν είναι 4Κ, ούτε καν Full HD, η εικόνα που προσφέρεται είναι πεντακάθαρη, ενώ με έναν συνδυασμό High και Medium ρυθμίσεων η απόδοση μπορεί να παίξει ανάμεσα στα 45 με 50 καρέ ανά δευτερόλεπτο, προσφέροντας μια εξίσου ικανοποιητική ροή. Αυτά, σε συνδυασμό με τον SSD δίσκο του μηχανήματος, αλλά και τη χρήση των haptics στον χειρισμό, καταφέρνει να προσφέρει μια φορητή εμπειρία παιχνιδιού που, ειλικρινά, δεν έχει να ζηλέψει πολλά από τους μεγαλύτερους επιτραπέζιους υπολογιστές και gaming laptops.
Κατά συνέπεια, και αντί επιλόγου, θα θέλαμε να μας επιτραπεί να εκφέρουμε την άποψη πως η έκδοση Ratchet & Clank: Rift Apart για υπολογιστές αποτελεί την έκπληξη του καλοκαιριού. Με ένα gameplay που έχει ωριμάσει σαν το παλιό, καλό κρασί και με μια κατασταλαγμένη Insomniac που εκμεταλλεύεται στο μέγιστο βαθμό τα διαθέσιμα εργαλεία της, οι κάτοχοι υπολογιστών έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν έναν τίτλο που τικάρει με άνεση τα κουτάκια όλων όσων περιμένουμε από μια triple-A κυκλοφορία ενός first-party τίτλου.
Η σύμπραξη, δε, με τη Nixxes Software αποτελεί ένα από τα πιο σωστά βήματα που κάνει η Sony, στη συνεχιζόμενη προσπάθειά της να κερδίσει ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα της αγοράς των υπολογιστών. Η έκδοση υπολογιστών του Ratchet & Clank: Rift Apart είναι η απόδειξη πως το μεράκι και η πίστη σε ένα προϊόν μπορεί να φέρει τα πιο σωστά αποτελέσματα.
Το Ratchet and Clank: Rift Apart συνδυάζει αυτά τα δύο, και καταλήγει να είναι ένας τίτλος που ακόμα και ο πιο δύσπιστος παίκτης μπορεί να μην είναι σίγουρος αν θέλει να ασχοληθεί μαζί του, αλλά στο τέλος δεν μετανιώνει που του έδωσε μια ευκαιρία. Αυτό το έζησαν οι κάτοχοι PlayStation 5 πριν από δύο χρόνια. Ώρα να κάνουν το ίδιο και οι κάτοχοι υπολογιστών, καθώς ταξιδεύουν μέσα από πλανήτες και διαστάσεις.
Το Ratchet & Clank: Rift Apart κυκλοφορεί για PC από τις 26/7/23. To review μας βασίστηκε σε review code που λάβαμε από το PlayStation Greece.