Όταν αναφερόμαστε σε παιχνίδια καρτών (όπως είναι και το Phantom Rose 2: Sapphire που εξετάζουμε εδώ), που έχουν βεβαίως σχέση με τα videogames, σίγουρα τα πρώτα που έρχονται στο μυαλό είναι τα Magic The Gathering και Yu-Gi-Oh!, στα οποία πρωταγωνιστεί το “στήσιμο” της τράπουλας (deck building), όπου καλούμαστε από μια πλούσια βιβλιοθήκη καρτών να επιλέξουμε και να δημιουργήσουμε μια τράπουλα, η οποία θα μπορεί να σταθεί στους περισσότερους αγώνες.
Αυτό βέβαια απαιτεί τακτική και διαφορετική προσέγγιση για κάθε αντίπαλο, αφού σε κάθε περίπτωση αντιμετωπίζουμε διαφορετικές καταστάσεις, όπου σίγουρα θα βρεθούμε με πλεονεκτήματα ή μειονεκτήματα. Για αυτόν τον λόγο και στα δύο παραπάνω θηριώδη και θρυλικά franchises υπάρχουν οι αντίστοιχες ενημερώσεις που αλλάζουν κανόνες των παιχνιδιών με την προσθήκη καρτών, ούτως ώστε να ανανεωθεί το ύφος του παιχνιδιού και παράλληλα το ενδιαφέρον των παικτών, οι οποίοι έχουν επενδύσει χιλιάδες ώρες.
Οπότε, το εγχείρημα της Makaroll, με το Phantom Rose 2: Sapphire, με μια πρώτη ματιά, φαίνεται ενδιαφέρουσα περίπτωση, αφού συνδυάζει το roguelite στοιχείο με το παιχνίδι καρτών. Aς πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η ιστορία του τίτλου σίγουρα είναι απλά συνοδευτική, αφού έχουμε μια (κλισέ) πρωταγωνίστρια με αμνησία, η οποία με την πρόοδο του παιχνιδιού ανακτά τμήματα των αναμνήσεών της.
Σίγουρα αυτό ωφελεί όσους δεν ασχολήθηκαν με τον προηγούμενο τίτλο, αφού αναφερόμαστε σε sequel, οπότε καλό είναι να τονίσουμε πως δεν είναι απαραίτητο να έχουμε ασχοληθεί με το πρώτο παιχνίδι. Από εκεί και πέρα ο τίτλος αποδίδεται με 2D side scrolling μορφή, όπου έχουμε τον χάρτη και καλούμαστε να κάνουμε επιλογές, οι οποίες καταλήγουν σε ένα από αυτά τα κουτιά-τμήματα του χάρτη που καταλήγουν σε μάχη, εύρεση καταστήματος, σημεία ανάπαυσης και διαφορά αλλά τα οποία θα ανακαλύψετε μόνοι σας.
Πριν αναπτύξουμε τις εντυπώσεις μας από το σύστημα μάχης, καλό είναι να ξεκαθαρίσουμε πως το Phantom Rose 2: Sapphire δεν είναι ένα παιχνίδι το οποίο προσφέρει μια βιβλιοθήκη καρτών, όπως τα αρχικά παιχνίδια που αναφέραμε. Αντ’ αυτού, λόγω της roguelite φύσης του, το παιχνίδι της Makaroll λειτουργεί εντελώς διαφορετικά.
Συγκεκριμένα, το σύστημα μάχης αποδίδεται με τη μορφή 1vs1, όπου σε κάθε γύρο επιτρέπεται να παίζουμε μέχρι δύο κάρτες. Σε αυτό το σημείο ο τίτλος φαίνεται πως εμπνέεται και από ιαπωνικούς turned-based τίτλους (Jrpgs), πράγμα που σημαίνει πως ανάλογα την κάρτα που χρησιμοποιούμε (μαγείας, φυσικής επίθεσης και άλλες), αποδίδεται το αντίστοιχο animation στην ηρωίδα ή τον εχθρό ώστε να πραγματοποιηθεί το χτύπημα.
Επίσης, δεν υπάρχει η παραδοσιακή δημιουργία τράπουλας, αφού στο Phantom Rose 2 όλη η τράπουλά μας είναι διαθέσιμη από την αρχή και μπορούμε να επιλέξουμε όποια κάρτα θέλουμε. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει πως το παιχνίδι καθίσταται ευκολότερο, διότι απαιτείται στρατηγική. Αυτό προκύπτει, διότι εδώ γνωρίζουμε το “χέρι” του αντιπάλου, δηλαδή αποτυπώνεται στην οθόνη ο τρόπος (για παράδειγμα) που θα χρησιμοποιήσει μια είδους πανοπλία (barrier) και μετά με τη δεύτερη κάρτα θα μας αφήσει το χαρακτηριστικό της αιμορραγίας (debuffs).
Όποτε εμείς, μέσα από τις διαθέσιμες κάρτες μας, πρέπει να επιλέξουμε τη σωστή αντεπίθεση-στρατηγική ώστε να εξαπολύσουμε τη σωστή αντεπίθεση. Επίσης, στη παραπάνω συνάρτηση βάζουμε και το χαρακτηριστικό πως οι κάρτες δεν βγαίνουν εκτός παιχνιδιού. Αντ’ αυτού υπάρχει χρόνος επαναφοράς (cooldown), ο οποίος επιτρέπει την επιστροφή τους στο παιχνίδι.
Με την παραπάνω σύνθεση έρχεται και το roguelite στοιχείο, το οποίο αναβαθμίζει τυχαία διάφορες κάρτες της συλλογής μας και τους δωρίζει έξτρα χαρακτηριστικά, όπως πόντους επίθεσης ή καλύτερη ίαση και διάφορα άλλα, τα οποία είναι αυτονόητο ότι θα επηρεάσουν την τράπουλά μας. Έτσι, σε αυτό το σημείο έχουμε το χαρακτηριστικό της επανάληψης, αφού σίγουρα θα θελήσουμε να εξερευνήσουμε όλα τα τμήματα του χάρτη, διότι θα μας ανταμείψουν με διάφορα στατιστικά στις κάρτες μας.
Αξίζει να σημειωθεί πως όταν γεμίσει η τράπουλά μας, καλούμαστε να πετάξουμε κάρτες, ώστε να προσθέσουμε καινούργιες, οπότε δεν υπάρχει το χαρακτηριστικό του deck building, που ενδεχομένως θα έκανε πιο ασφαλή τη διαδρομή μας στο παιχνίδι.
Τέλος, όσον αφορά το τμήμα της μάχης, αξίζει να σημειωθεί πως ένα ακόμη θετικό χαρακτηριστικό του τίτλου είναι η ταχύτητά του, δηλαδή η κάθε μάχη-αναμέτρηση διαρκεί ελάχιστα λεπτά, πράγμα που δεν προκαλεί αναμονή, όπως στα αλλά παιχνίδια καρτών, όπου αναμένουμε να μας έρθει η σωστή κάρτα ώστε να κάνουμε πράξη τη στρατηγική μας.
Επιπλέον, η πρόκληση του παιχνιδιού κυμαίνεται σε κανονικά επίπεδα και εξελίσσετται κλιμακωτά, δηλαδή όταν ολοκληρώνουμε το παιχνίδι, γίνονται διαθέσιμα και τα ανώτερα επίπεδα δυσκολίας, τα οποία με την ολοκλήρωσή τους επιβραβεύουν τον παίκτη με ακόμη ένα ending. Από εκεί και πέρα υπάρχουν και οι γρήγορες αποστολές, που θέτουν κάποιους κανόνες ώστε να αποκτήσουμε διαμάντια (χρηματική ανταμοιβή), τα οποία μας επιτρέπουν να αγοράσουμε κάρτες για να ανανεώσουμε τις διαθέσιμες κινήσεις μας.
Εν κατακλείδι, το Phantom Rose 2: Sapphire, αποτελεί μια καλή και ξεχωριστή περίπτωση card-based τίτλου, ερχόμενου από την Ιαπωνία, με ιδιαίτερο εικαστικό και μηχανισμούς, που εκτιμούμε ότι είναι αποτελεί ιδανική επιλογή για αυτούς που αναζητούν μια διαφορετική προσέγγιση στα παιχνίδια καρτών.
Το Phantom Rose 2: Sapphire κυκλοφορεί από τις 30/10/23 για PC. Το review μας βασίστηκε σε review code που λάβαμε από την Playism.