Έχουμε ξανασυζητήσει πολλές φορές το γεγονός ότι η μετάβαση από την PS2/Xbox γενιά στη γενιά του PS3/360 (NDF, το θέμα δεν σας αφορά) ήταν η πιο σοκαριστική όσον αφορά τον αντίκτυπο των γραφικών και της αλλαγής στη χρήση της τεχνολογίας από γενιά σε γενιά κονσολών. Το Dead Rising, ανήκει στα παραδείγματα, με εκείνην την πρώτη του μορφή στο 360 το μακρινό 2006, τα οποία είναι χαρακτηριστικά σε ό,τι έχει να κάνει με παιχνίδια που απλά δε θα μπορούσαμε ποτέ να δούμε στα PS2 και Xbox. Για τον γράφοντα, ήταν η πρώτη φορά – μαζί με το Kameo – που έγινε πλήρως αντιληπτό ότι τα πράγματα είχαν αλλάξει.
Το DR τελικά έφτασε με πολλές μορφές σε όλες τις πλατφόρμες, και μάλιστα ο κόσμος πήρε και μια ιδέα για το πώς θα ήταν στο Xbox με την άθλια Chop till you Drop έκδοση για το Wii. Ναι, δεν θα ήταν καλό. Aκόμα και στο πακετάκι με το 2 και το Off the Record για τα PS4 και One, το παιχνίδι έμοιαζε και ήταν φρέσκο και ζωντανό αν και κατώτερο του καταπληκτικού και πληρέστερου από κάθε άποψη 2 και μάλιστα την βέλτιστη εκδοχή του, το Off the Record.
Και μαντέψτε. Το DRDR, εν έτει 2024 συνεχίζει να είναι φρέσκο και διασκεδαστικό, αν και όχι τόσο hardcore, μιας και οι quality of life εύλογες αλλαγές που έγιναν, μοιραία στερούν λίγη από την καλτίλα που έκαναν το πρωτότυπο DR μοναδικό. Με πρώτη και καλύτερη τη δυνατότητα πολλαπλών save που κάνουν τα πράγματα πολύ πιο απλά. Εφόσον θέλετε να πειραματιστείτε με το τι θέλετε να πετύχετε ή να ολοκληρώσετε σε μία “γυροβολιά” του Willamete Mall, μπορείτε κάλλιστα να το κάνετε με τη βοήθεια κάποιων σίγουρων save files.
Παγίδες υπάρχουν και πάλι, και πιθανότατα επίτηδες, καθώς βρεθήκαμε και πάλι με αποστολή της οποίας τελείωναν τα χρονικά περιθώρια, βγάλαμε το boss, αλλά η αποστολή συνέχιζε για τον ελάχιστο χρόνο ο οποίος είχε απομείνει. Προσοχή λοιπόν, μην αφήνεται τον χρόνο να φτάνει στο πάρα πέντε.
Αυτό δεν σημαίνει ότι το DR στο πεδίο των διασώσεων των επιζώντων δεν συνεχίζει να αποτελεί πρόκληση. Ουκ ολίγες φορές θα βρεθείτε αντιμέτωποι με την ανακοίνωση του θανάτου του τάδε survivor, αφού είναι σχεδόν αδύνατο ο παίκτης να γνωρίζει πού βρίσκονται και οι 50 (κάπου τόσοι) και σε πιο χρονικό σημείου του αγχωτικού 72ώρου εμφανίζονται. Οι μάχες με τους Psychopaths είναι μικρά boss fights, που λόγω του καλύτερου χειρισμού του Frank φαντάζουν ελαφρώς πιο εύκολες, αλλά γρήγορα μπορούν να καταλήξουν σε εφιάλτη αν κάπου εκεί κοντά βόσκει και κανένας survivor ή ζόμπι. Έχουν σχεδόν όλες την πλάκα τους και η γραφικότητά τους παραμένει διασκεδαστική.
Η εξερεύνηση του Mall μπορεί να αποκαλύψει πολύ χρήσιμα μυστικά, και με τρία τέσσερα πειραματικά ταξιδάκια ο Frank γίνεται σχεδόν παντοδύναμος. Δύο τρία περιοδικά και αντοχή των όπλων, μία κατάνα ή ένα mini chainsaw και δύο nectar και σχεδόν βγαίνει το παιχνίδι.
Στα ευχάριστα ανήκει το γεγονός ότι η A.I. των επιζώντων φαίνεται ελαφρώς καλύτερη. Μην περιμένετε θαύματα, τα fail υπάρχουν και πάλι, αλλά με ένα melee οπλάκι και ένα δύο περιοδικά, που τους κάνουν πιο ανθεκτικούς και πιο άφοβους, η κατάσταση είναι δραματικά βελτιωμένη σε σχέση με το πρωτότυπο. Για τον υπογράφοντα ή έλλειψη συνδυασμών στα όπλα που τόσο απολαύσαμε στο 2 (στο 3 και στο 4 ήταν μία γελοιότητα και μισή) είναι ένα μικρό πισωγύρισμα, και θα επιθυμούσαμε πολύ περισσότερο στη θέση του DRDR να είναι το Off the Record, αλλά προς το παρόν ικανοποιούμαστε με αυτά που έχουμε.
Περιέργως, στην αναβαθμισμένη έκδοση λείπουν δύο τρία πραγματάκια που βοηθούσαν στον προσανατολισμό μέσα στο δαιδαλώδες (αν και δραματικά μικρότερο από το Strip του 2) Willamete Mall, όπως για παράδειγμα το βελάκι στο κέντρο ψηλά της οθόνης. Λείπει επίσης η ένδειξη ότι ο Survivor που ο Frank οδηγεί στη σωτηρία του μπορεί να περάσει μαζί του στο επόμενο section.
Απορίας άξιον γιατί έμεινε το load μεταξύ μικρών – για τα δεδομένα του 2024 – περιοχών, ίσως ήταν θέμα κώδικα, αλλά είναι φουλ εκνευριστικό να περνάς από την Paradise Plaza στην Alfresca και να μένει πίσω ο survivor. Λυπηθείτε μας κάπου δηλαδή. Τα γνωστά με τα αστεία κοστούμια, την παραμετροποίηση της εμφάνισης του Frank και την πρώτη γεύση της χρήσης δεκάδων όπλων (η οποία στο 2 εκτοξεύθηκε) για τον αφανισμό στρατιών από ζόμπι (στα 46000 έχει δώρο) είναι εννοείται παρόντα.
Το τελευταίο boss fight παραμένει γελοίο, και η φάση που μπουκάρουν τα ΟΥΚ και πυροβολούν στο ψαχνό συνεχίζει να πρήζει συκώτια. Γιατί παιδιά; Το σκεπτικό εδώ είναι ότι ο Frank πρέπει να εκμεταλλευτεί τις παράπλευρες οδούς που ανακάλυψε κι όχι να έρθει απευθείας αντιμέτωπος με τις ειδικές δυνάμεις, αλλά και πάλι, κάποιες στιγμές το παιχνίδι μοιάζει άδικο.
Οπτικά ο τίτλος έχει εμπλουτιστεί ικανοποιητικά σε σημείο να πιστεύει κανείς ότι το παιχνίδι είναι αρκετά πρόσφατο, και αυτό είναι όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζουμε για τον οπτικό τομέα του DR. Τις νυχτερινές ώρες πάντως, το πάρκο έξω και ορισμένοι χώροι του Mall είναι ανεξήγητα πολύ σκοτεινοί. Δεν το πρόσεξαν πολύ αυτό το κομμάτι.
To Dead Rising ανήκει σε μία εποχή στην οποία τα περιθώρια για κλώνους άλλων παιχνιδιών ήταν λιγοστά. Ή κάνανε κάτι σχετικά πρωτότυπο, ή πήγαιναν άκλαφτοι. Δεν μάθαμε ποτέ για την εμπορική επιτυχία των παιχνιδιών Dead Rising. Ήταν όμως και φρέσκα και πρωτότυπα. Τώρα προσπαθούμε να ξεχωρίσουμε ποιος είναι ο καλύτερος κλώνος τoυ Souls. Ξέρουμε από πριν και τους μηχανισμούς και το σκεπτικό. Στο Dead Rising δεν ξέραμε τίποτα από αυτά, και γιαυτό άλλωστε πιαστήκαμε και στη φάκα του παιχνιδιού αρκετές φορές. Ωστόσο, ακριβώς αυτή η λογική αποτελεί τμήμα της μεγάλης αξίας του παιχνιδιού.
Το παιχνίδι προτείνεται ανεπιφύλακτα, και ακόμα πιο εμφατικά προτείνεται το Dead Rising 2, συγκεκριμένα το Off the Record. To ότι το DRDR στέκεται για πλάκα δίπλα από καινούργιες κυκλοφορίες, λέει πολλά για το πόσο μπροστά ήταν το 2006.
Το Dead Rising Deluxe Remaster κυκλοφορεί από τις 19/9/24 για PS5, PC και Xbox Series. Το review μας βασίστηκε στην έκδοσή του για το Xbox Series, με review code που λάβαμε από τη CD Media.