Η σειρά Dragon Quest είναι αναμφίβολα γνωστή και στη Δύση, αλλά στην Ιαπωνία κάθε νέα κυκλοφορία αποτελεί πολιτισμικό φαινόμενο. Αυτό είναι φυσικό, καθώς το χαρακτηριστικό εικαστικό της σειράς θυμίζει έντονα το Dragon Ball – κάτι αναμενόμενο, αφού ο εμβληματικός Akira Toriyama, γνωστός για τη δουλειά του στο Dragon Ball, είχε αναλάβει την καλλιτεχνική της επιμέλεια.
Ωστόσο, πέρα από την οπτική του ταυτότητα, το Dragon Quest παραμένει πιστό στις παραδοσιακές αρχές των JRPG. Το turn-based σύστημα μάχης, οι ρόλοι (classes) στους χαρακτήρες, η αφηγηματική δομή που περιστρέφεται γύρω από ήρωες που σώζουν τον κόσμο, και οι ώρες grinding είναι χαρακτηριστικά που διατηρούν το ενδιαφέρον του ιαπωνικού κοινού.
Οι τίτλοι της σειράς είναι συνήθως αυτόνομοι, με εξαίρεση την αρχική τριλογία. Το Dragon Quest III, το οποίο κυκλοφόρησε το 1988 για το NES, λειτουργεί ως πρόλογος αυτής της τριλογίας και πλέον επιστρέφει με τη μορφή του HD-2D Remake. Το remake αποτελεί την ιδανική ευκαιρία για όσους δεν γνώρισαν την αρχική έκδοση, ενώ το 2019 είχαμε και την πρώτη κυκλοφορία της τριλογίας στη Δύση ως port.
Η ιστορία ξεκινά με τον παίκτη να επιλέγει τον ήρωα ή την ηρωίδα και να δέχεται από τον βασιλιά της Aliahan το χρίσμα του ήρωα, προκειμένου να ολοκληρώσει την αποστολή που απέτυχε να φέρει εις πέρας ο πατέρας του/της. Η αφηγηματική δομή είναι κλασική για τη σειρά: κάθε περιοχή έχει το δικό της πρόβλημα, το οποίο καλείται να λύσει ο παίκτης, ενώ ο κεντρικός κορμός της ιστορίας περιστρέφεται γύρω από έναν αρχαίο θρύλο. Παρά την παραδοσιακή αφήγηση, οι χαρακτήρες παραμένουν αδούλευτοι – μια αναμενόμενη επιλογή, αφού ο παίκτης δημιουργεί την ομάδα του.
Το Dragon Quest III HD-2D Remake εντυπωσιάζει οπτικά με την πανέμορφη HD-2D αισθητική του, όπως αυτή που γνωρίσαμε στο Octopath Traveler. Παρ’ όλα αυτά, το μοντέρνο περιτύλιγμα δεν μπορεί να κρύψει την ηλικία του περιεχομένου. Η συχνότητα των τυχαίων μαχών (random encounters) προκαλεί ιδιαίτερη κόπωση, θυμίζοντας τους πιο κουραστικούς μηχανισμούς παλαιότερων JRPG, όπως το Suikoden IV και τα πρώτα Pokémon.
Το turn-based σύστημα μάχης παραμένει πιστό στις ρίζες της σειράς, προσφέροντας επιλογές ταχύτητας για την εκτέλεση των εντολών. Παράλληλα, οι παραδοσιακές δυσκολίες (difficulty spikes) κάνουν την εμφάνισή τους, ενώ το ξόρκι αναβίωσης μπορεί ακόμα και να αποτύχει. Ωστόσο, υπάρχει η δυνατότητα προσαρμογής της δυσκολίας, με επιλογές όπως η “εύκολη” λειτουργία, όπου οι πόντοι υγείας δεν μηδενίζονται. Βέβαια, υπάρχει και η επιλογή της υψηλής πρόκλησης, όπου το μόνο που αλλάζει είναι η μείωση πόντων εμπειρίας και νομισμάτων, πράγμα που συνεπάγεται περισσότερο grinding και farming.
Η ανασυγκρότηση της ομάδας γίνεται στην ταβέρνα της πρώτης πόλης, με γνώριμους ρόλους (μάγοι, πολεμιστές, κλέφτες κ.ά.) που ο παίκτης μπορεί να προσαρμόσει στην πορεία. Οι συχνές τυχαίες μάχες, όμως, και η αργή κίνηση στον χάρτη αποτελούν τα βασικά μειονεκτήματα. Το παιχνίδι προσφέρει περίπου 30 ώρες για την ολοκλήρωση της κεντρικής ιστορίας, ενώ το post-game περιλαμβάνει επιπλέον περιεχόμενο, όπως νέα dungeons και boss battles. Επιστρέφουν επίσης γνώριμα στοιχεία, όπως τα mini medals και η στρατολόγηση τεράτων για τις αρένες μέσω του Monster Wrangler με κέρδος διάφορες ανταμοιβές.
Το Dragon Quest III HD-2D Remake είναι μια εξαιρετική απόδοση του αρχικού παιχνιδιού. Αν και η παραδοσιακή προσέγγιση μπορεί να φανεί δύσκολη για νεοεισερχόμενους στη σειρά, οι βετεράνοι θα απολαύσουν μια νοσταλγική εμπειρία.
Το Dragon Quest III HD-2D Remake κυκλοφορεί από τις 14/11/24 για Nintendo Switch, Xbox Series S/X, PS4, PS5 και PC.Το review μας βασίστηκε στην έκδοση για PS5.