Οι αρχικές κινήσεις για την ανάπτυξη του PlayStation 2 ξεκίνησαν αμέσως μετά την κυκλοφορία του πρώτου PlayStation, ενώ από το 1997 είχαν ήδη διαρρεύσει αρκετές λεπτομέρειες και τεχνικά χαρακτηριστικά στον Τύπο σχετικά με την κονσόλα που βρισκόταν υπό ανάπτυξη. Με την επίσημη ανακοίνωση του Playstation 2, της δεύτερης κονσόλας της Sony και διαδόχου του πολύ πετυχημένου Playstation, να έρχεται τον Μάρτιο του 1999.
Σε συνέντευξή του στο Eurogamer το 2010, ο τότε πρόεδρος της PlayStation Europe, Chris Deering, είχε αναφερθεί στον φόβο αλλά ταυτόχρονα και στην αποφασιστικότητα που υπήρχε στα υψηλότερα επίπεδα της Sony, από πολύ νωρίς: «Από την πρώτη μέρα στο PS1 άρχισα να σκέφτομαι τι θα έκανα για να βεβαιωθώ ότι το PS2 θα μπορούσε να κερδίσει τον δεύτερο γύρο». «Η Nintendo και η SEGA δεν είχαν κερδίσει ποτέ δύο γενιές στη σειρά. Λέγαμε ότι θα ήταν σαν να κερδίζαμε δύο χρυσά μετάλλια σε δύο συνεχόμενες Ολυμπιάδες, δεν είχε προηγούμενο, δεν είχε συμβεί ποτέ μέχρι τότε. Οπότε, έθεσα την επιτυχία του Playstation 2 ως προσωπικό στόχο».
Κάτι το οποίο επιβεβαιώθηκε και στα λόγια του Jack Tretton -επικεφαλής του επιχειρησιακού κομματιού του PlayStation στις ΗΠΑ- ο οποίος δήλωνε πριν μερικά χρόνια πως: «Ξεκινώντας να δουλεύουμε για το PlayStation 2, ήμασταν φυσικά σίγουροι, αλλά ήμασταν επίσης και πολύ προσεκτικοί γιατί ήταν πολύ σπάνιο ο «νικητής» μιας γενιάς να κατάφερνε να κρατήσει αυτή του τη θέση και στην επόμενη γενιά. Υπήρχε μεγάλος φόβος για το να μην παρασυρθούμε από την προηγούμενη μας επιτυχία και να επαναπαυθούμε σε αυτήν. Έπρεπε να βεβαιωθούμε ότι θα διπλασιάζαμε τις προσπάθειές μας πηγαίνοντας στην επόμενη γενιά».
Και αυτό ακριβώς έκανε η Sony. Η μετέπειτα επιτυχία του Playstation 2, γνωστού και ως PS2, βασίστηκε σε ένα τρίπτυχο το οποίο είχε αποφασίσει η ιαπωνική εταιρία ότι θα έφερνε εκ νέου την επιτυχία στη νέα της κονσόλα όπως αυτό είχε γίνει και στη προηγούμενη γενιά κονσολών. Έτσι, αποφασίστηκε πρώτον να χρησιμοποιηθεί η ορμή που είχε αποκτήσει το brand του PlayStation από την επιτυχία του PS1, να τονιστεί αυτό από πλευράς μάρκετινγκ και να χρησιμοποιηθεί η βάση των χρηστών και η βιβλιοθήκη του, για να στηρίξει το επόμενο βήμα της εταιρίας. Δεύτερον, το PlayStation 2 είχε πλήρες backwards compatibility με τον προκάτοχό του. Έτσι, όλα τα παιχνίδια του PS1 έπαιζαν και στο PS2, ενώ και τα περιφερειακά του PS1 (μοχλοί, κάρτες μνήμης), μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και στο PS2, για να παίξει κάποιος του παλιότερους τίτλους της τεράστιας βιβλιοθήκης του PS1.
Τρίτον, η Sony είχε αποφασίσει να προσθέσει στο PlayStation 2 ένα DVD player, δίνοντας έτσι στους χρήστες του τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν την κονσόλα και για την αναπαραγωγή DVD ταινιών, κάτι που για την εποχή ήταν πρωτοποριακό και συνέφερε οικονομικά τους καταναλωτές, μιας και με την αγορά ενός PS2 συνδύαζε κανείς τόσο το gaming όσο και τη δυνατότητα αναπαραγωγής DVD. Όλα αυτά με τιμή αγοράς όταν κυκλοφόρησε η κονσόλα της Sony τα 299$, μια τιμή αρκετά χαμηλή για όσα πρόσφερε το μηχάνημα εκείνη την εποχή.
Τον Μάρτιο του 1999 πάνω από 1.500 δημοσιογράφοι είχαν συγκεντρωθεί στο Διεθνές Φόρουμ του Τόκιο για μια παρουσίαση γεμάτη μεγαλοπρέπεια και επιβλητικότητα. Παρόλο που κατά τη διάρκεια της παρουσίασης δεν εμφανίστηκε καμία κονσόλα και δεν δόθηκαν πολλές λεπτομέρειες για αυτήν, ούτε καν το όνομά της, η Sony μέσα από μια σειρά από εντυπωσιακά –και όπως καταλάβαμε μετέπειτα, ελαφρώς παραπλανητικά– tech demos έδωσε μια πρώτη γεύση, σε δημοσιογράφους και κοινό, για το τι θα έπρεπε να περιμένουν με τη νέα της κονσόλα, που θα ερχόταν σύντομα.
Λίγο μετά στη σκηνή ανέβηκε και ο πρόεδρος της Sony, o Norio Ohga, για να μιλήσει για την περηφάνια που έδωσε στην εταιρεία και στον ίδιο η μεγάλη επιτυχία του πρώτου PlayStation. Ολοκληρώνοντας έτσι έναν κύκλο, ο οποίος είχε ξεκινήσει χρόνια πριν με τη δική του απόφαση να δώσει στον Ken Kutaragi, τον πατέρα του PlayStation, το πράσινο φως για την ανάπτυξη της πρώτης gaming κονσόλας της Sony. O κύκλος της διστακτικότητας, του φόβου για αποτυχία, του ρίσκου μιας νέας προσπάθειας είχε κλείσει και ένα νέο κεφάλαιο άνοιγε για την εταιρεία, με την κυκλοφορία του PlayStation 2.
Τον Σεπτέμβριο του 1999, κατά τη διάρκεια του Tokyo Game Show 1999, ο Ken Kutaragi, ο βασικός υπεύθυνος και για τη νέα κονσόλα της Sony, ανέβηκε στη σκηνή και αποκάλυψε το PlayStation 2, με το μονολιθικό του σχήμα, τις απότομες γωνίες και όλα τα φημολογούμενα χαρακτηριστικά του. To PlayStation 2, το οποίο τυπικά ανήκει στην έκτη γενιά gaming κονσολών, είχε ένα ενσωματωμένο επεξεργαστή (τον Emotion Engine) στα 294.912 MHz, καθώς και μνήμη 32 MB RDRAM. Υποστήριζε ήχο PCM 2 καναλιών στα 48KHz, Dolby Digital 5.1 και DTS 5.1. Είχε το μεγάλο του ατού: ένα DVD player, το οποίο είχε τη δυνατότητα να αναπαράγει DVD και CD-ROM, δύο θύρες USB, ενώ τέλος μπορούσε να «δεχτεί» κάρτες μνήμης των 8MB.
Η δεύτερη κονσόλα της Sony κυκλοφόρησε στις 4 Μαρτίου 2000 στην Ιαπωνία, στις 26 Οκτωβρίου του 2000 στη Βόρειο Αμερική, στις 24 Νοεμβρίου 2000 στην Ευρώπη και στις 30 Νοεμβρίου του 2000 στην Αυστραλία. Η επίσημη διάθεση της κονσόλας κράτησε για δεκατρία χρόνια, από το 2000 μέχρι το 2013, ενώ οι συνολικές πωλήσεις PlayStation 2 έφτασαν τον απίστευτο αριθμό των 155 εκατομμύριων τεμαχίων, καθιστώντας έτσι το PS2 την πιο επιτυχημένη εμπορικά οικιακή κονσόλα στην ιστορία του gaming μέχρι σήμερα.
Σημαντικό κομμάτι του λανσαρίσματος και της στρατηγικής που ακολούθησε η Sony για τη προώθηση του PlayStation 2, ήταν και η μάρκετινγκ καμπάνια που ακολούθησε η εταιρία, η οποία βασίστηκε σε μία σειρά από διαφημιστικά που μερικά εκ των οποίων είχαν την υπογραφή του David Lynch. H όλη καμπάνια προώθησης της κονσόλας είχε ως στόχο να καταστήσει το PlayStation 2 πιο θελκτικό και σε ένα πιο ενήλικο κοινό. ΄Με τον τρόπο αυτό πέρασε το PS2 στη συνείδηση του κοινού σαν μια κονσόλα όχι μόνο για παιδιά, εφήβους ή οικογένειες, όπως ο βασικός αντίπαλός του, η Nintendo, αλλά μία κονσόλα για όλες τις ηλικίες, ακόμα και τις μεγαλύτερες, μεγαλώνοντας έτσι και το κοινό στο οποίο απευθυνόταν, άρα και τις πιθανές πωλήσεις της κονσόλας.
Κατά τη διάρκεια της «ζωής» του PlayStation 2 κυκλοφόρησαν πάνω από 3.800 τίτλοι παιχνιδιών, με πάνω από 1,5 δισεκατομμύρια πωλήσεις στο σύνολό τους. Στη γενιά του PS2 γνωρίσαμε στην πλατφόρμα της Sony μερικά από τα γνωστότερα, εμβληματικότερα αλλά και πιο αγαπημένα παιχνίδια της gaming βιομηχανίας.
Παιχνίδια όπως τα: Tony Hawk’s Pro Skater 3, Grand Theft Auto III, Resident Evil 4, Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, Grand Theft Auto: San Andreas, Grand Theft Auto: Vice City, Gran Turismo 3: A-Spec, Madden NFL 2003, Devil May Cry, God of War I & II, Virtua Fighter IV, Burnout 3: Takedown, SSX, Okami, PES 6, SoulCalibur II, Prince of Persia: The Sands of Time, Final Fantasy X & XII, Guitar Hero, Twisted Metal: Black, Silent Hill II, ICO, Ratchet & Clank, Pro Evolution Soccer, Kingdom Hearts, Tekken 3, αλλά και δεκάδες άλλα.
Ας πάμε να δούμε μια λίστα με τα πιο επιτυχημένα –από εμπορικής σκοπιάς, βάσει πωλήσεων– παιχνίδια του PlayStation 2, τους τίτλους με τις μεγαλύτερες πωλήσεις κατά τη διάρκεια της κυκλοφορίας της δεύτερης κονσόλας της Sony, της πιο εμπορικής gaming κονσόλας όλων των εποχών.
10 – Kingdom Hearts
Το Kingdom Hearts ήταν ένας action role-playing τίτλος που αναπτύχθηκε από την Square. Ήταν το πρώτο παιχνίδι της σειράς Kingdom Hearts και ήταν το αποτέλεσμα μιας συνεργασίας μεταξύ της Square και της Walt Disney Company. Ο τίτλος συνδυάζει χαρακτήρες από τα κινούμενα σχέδια του κόσμου της Disney με εκείνα της σειράς Final Fantasy της Square, σε συνδυασμό βέβαια με πρωτότυπους χαρακτήρες και κόσμους που δημιουργήθηκαν για τον τίτλο.
Το Kingdom Hearts ακολουθεί τις περιπέτειες του Sora, ενός χαρούμενου εφήβου που παλεύει ενάντια στις δυνάμεις του σκότους μαζί με τον Donald Duck, τον Goofy και άλλους χαρακτήρες της Disney. Γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία, ενώ επαινέθηκε και για τον ασυνήθιστο συνδυασμό δράσης και role playing στοιχείων, την απροσδόκητα αρμονική συνύπαρξη στοιχείων από τους κόσμους της Square και της Disney και βέβαια για τη μουσική του Shimomura.
Ημερομηνία έκδοσης: 28 Μαρτίου 2002
Εταιρία Ανάπτυξης: Square
Εκδότρια Εταιρία: Square / Sony Computer Entertainment / Electronic Arts
Πωλήσεις ≈ 5,900,000
Metacritic Score: 85
9 – Final Fantasy XII
Το δωδέκατο (βασικό) κεφάλαιο της RPG σειράς Final Fantasy. Ο τίτλος διαδραματίζεται στον κόσμο της Ivalice, όπου οι αυτοκρατορίες της Archadia και της Rozarria διεξάγουν έναν ατελείωτο πόλεμο. Η Dalmasca, ένα μικρό βασίλειο, βρίσκεται παγιδευμένο ανάμεσα στα δύο αντιμαχόμενα έθνη. Όταν η Dalmasca προσαρτάται από την Archadia, η πριγκίπισσά της, η Ashe, δημιουργεί ένα κίνημα αντίστασης. Κατά τη διάρκεια του αγώνα γνωρίζει τον Vaan, έναν νεαρό τυχοδιώκτη που ονειρεύεται να γίνει πειρατής του ουρανού. Γρήγορα ενώνονται με μια ομάδα συμμάχων και συσπειρώνονται ενάντια στην τυραννία της Archadia.
Ο τίτλος εισήγαγε αρκετές καινοτομίες στη σειρά: ανοιχτό κόσμο, απρόσκοπτο σύστημα μάχης, ελεγχόμενη κάμερα, το σύστημα “gambit”, το οποίο επιτρέπει στον παίκτη να ελέγχει την τεχνητή νοημοσύνη (AI) των χαρακτήρων στη μάχη, καθώς και ένα σύστημα το οποίο καθορίζει ποιες ικανότητες και εξοπλισμό μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους χαρακτήρες. Επίσης, πρόσθεσε κυνηγετικές παράπλευρες αποστολές, που επιτρέπουν στον παίκτη να βρει και να νικήσει όλο και πιο δύσκολα τέρατα στον ανοιχτό κόσμο του τίτλου.
Ημερομηνία έκδοσης: 16 Μαρτίου 2006
Εταιρία Ανάπτυξης: Square Enix
Εκδότρια Εταιρία: Square Enix
Πωλήσεις ≈ 6,000,000
Metacritic Score: 92
8 – Tekken 5
Είναι ο πέμπτος, κύριος τίτλος της γνωστής fighting σειράς Tekken, που σηματοδοτούσε τότε και τη δέκατη επέτειο της σειράς. Ήταν βελτιωμένο σε όλους τους τομείς από τον προκάτοχο του, το Tekken 4, ενώ είχε ως στόχο την επιστροφή της σειράς σε πιο γρήγορο gameplay, όπως αυτό των παλαίοτερων τίτλων.
Είναι επίσης ο πρώτος τίτλος της σειράς που διαθέτει τη δυνατότητα παραμετροποίησης των χαρακτήρων με αξεσουάρ, ρούχα και άλλα αντικείμενα που αγοράζονται με νόμισμα εντός του παιχνιδιού. Στη διάθεση των παικτών υπάρχουν 32 χαρακτήρες για να διαλέξουν, συμπεριλαμβανομένων και των επτά νέων χαρακτήρων που προστέθηκαν στη σειρά.
Ημερομηνία έκδοσης: 31 Μαρτίου 2005
Εταιρία Ανάπτυξης: Namco
Εκδότρια Εταιρία: Namco / Sony Computer Entertainment
Πωλήσεις ≈ 6,000,000
Metacritic Score: 88
7 – Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
Ο τίτλος ήταν μια άμεση συνέχεια του αρχικού Metal Gear Solid, σε παραγωγή, σενάριο και σκηνοθεσία του Hideo Kojima. Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από το Big Shell, μια τεράστια, υπεράκτια εγκατάσταση καθαρισμού που έχει καταληφθεί από μια ομάδα τρομοκρατών που αυτοαποκαλούνται “Sons of Liberty”. Αυτοί ζητούν τεράστια λύτρα σε αντάλλαγμα για τη ζωή του Προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών και απειλούν να καταστρέψουν την εγκατάσταση και να δημιουργήσουν μια κατακλυσμιαία περιβαλλοντική καταστροφή εάν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.
Τα κίνητρα και οι ταυτότητες πολλών από τους ανταγωνιστές και τους συμμάχους αλλάζουν κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, καθώς οι πρωταγωνιστές ανακαλύπτουν μια συγκλονιστική συνωμοσία που κατασκευάστηκε από μια ισχυρή οργάνωση γνωστή ως “Patriots”.
Ο Hideo Kojima, μέσα από τον τίτλο του, εξερευνά θέματα όπως η Εποχή της Πληροφορίας, οι πολιτικές συνωμοσίες, η λογοκρισία, η τεχνητή νοημοσύνη, ο υπαρξισμός, ο μεταμοντερνισμός, τα fake news, η εικονική πραγματικότητα και η εσωτερική πάλη της πολιτικής ελευθερίας και της ελευθερίας της σκέψης. Κάτι το οποίο αν και αρχικά δίχασε τους κριτικούς της εποχής, εν τέλει, δεν εμπόδισε τον τίτλο να είναι μια τεράστια εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία και δικαίως θεωρείται ένα από τα σπουδαιότερα βιντεοπαιχνίδια όλων των εποχών, ένα κορυφαίο παράδειγμα καλλιτεχνικής έκφρασης.
Ημερομηνία έκδοσης: 12 Νοεμβρίου 2001
Εταιρία Ανάπτυξης: Konami
Εκδότρια Εταιρία: Konami
Πωλήσεις ≈ 7,000,000
Metacritic Score: 96
6 – Grand Theft Auto III
Είναι ο τρίτος τίτλος της σειρά Grand Theft Auto, ακολουθώντας το Grand Theft Auto 2 του 1999. Διαδραματίζεται στη φανταστική πόλη Liberty City (εμπνευσμένη από την πόλη της Νέας Υόρκης). Η ιστορία ακολουθεί τον Claude, έναν σιωπηλό πρωταγωνιστή που, αφού προδοθεί και αφέθηκε νεκρός από τη φίλη του κατά τη διάρκεια μιας ληστείας, ξεκινά μια αναζήτηση εκδίκησης που τον οδηγεί σε έναν κόσμο εγκλήματος, ναρκωτικών, πολέμου συμμοριών και διαφθοράς. Το παιχνίδι παίζεται από προοπτική τρίτου και ο παίκτης μπορεί να μετακινηθεί στον ανοιχτό κόσμο του παιχνιδιού με οχήματα ή με τα πόδια. Ο ανοιχτός κόσμος του τίτλου επιτρέπει στους παίκτες να περιπλανηθούν ελεύθερα στη Liberty City, που αποτελεί τη μια από τις συνολικά τρεις κύριες περιοχές του παιχνιδιού.
Το GTA III θεωρείται από πολλούς κριτικούς ως ένας από τους πιο σημαντικούς τίτλους της έκτης γενιάς βιντεοπαιχνιδιών και ένα παιχνίδι ορόσημο στην κατηγορία των παιχνιδιών ανοιχτού κόσμου.
Ημερομηνία έκδοσης: 22 Οκτωβρίου 2001
Εταιρία Ανάπτυξης: Rockstar North Limited (πρώην DMA Design Limited)
Εκδότρια Εταιρία: Rockstar Games
Πωλήσεις ≈ 8,300,000
Metacritic Score: 97
5 – Final Fantasy X
Ο τίτλος διαδραματίζεται στον φανταστικό κόσμο της Spira, έναν κόσμο εμπευσμένο από τον Νότιο Ειρηνικό, την Ταϊλάνδη και την Ιαπωνία. Η βασική ιστορία του παιχνιδιού περιστρέφεται γύρω από μια ομάδα και την προσπάθειά της να νικήσει ένα μανιασμένο τέρας γνωστό ως Sin. Ο βασικός χαρακτήρας του παίκτη είναι ο Tidus, ένας σταρ αθλητής στο φανταστικό άθλημα του blitzball, ο οποίος βρίσκεται στη Spira μετά την καταστρογή της γενέτειρας του πόλης Zanarkand από το Sin. Λίγο μετά την άφιξή του στη Spira, ο Tidus γίνεται προστάτης της Yuna και μαζί έχουν σκοπό να καταστρέψουν το Sin.
Το Final Fantasy X σηματοδοτεί τη μετάβαση της σειράς Final Fantasy από τα pre-rendered γραφικά σε πλήρως τρισδιάστατες περιοχές (αν και ορισμένες περιοχές εξακολουθούσαν να είναι pre-rendered), και είναι επίσης ο πρώτος τίτλος της σειράς με voice overs. Το Final Fantasy X αντικαθιστά το σύστημα Active Time Battle (ATB) με το σύστημα “Conditional Turn-Based Battle” (CTB) , ενώ εισάγει και ένα νέο leveling system, το “Sphere Grid”.
Ημερομηνία έκδοσης: 19 Ιουλίου 2001
Εταιρία Ανάπτυξης: Square
Εκδότρια Εταιρία: Square / Sony Computer Entertainment / Electronic Arts
Πωλήσεις ≈ 8,500,000
Metacritic Score: 92
4 – Grand Theft Auto: Vice City
Ο τίτλος διαδραματίζεται το 1986 στη φανταστική πόλη Vice City (βασισμένη στο Μαϊάμι και το Μαϊάμι Μπιτς). Η κεντρική ιστορία ακολουθεί την άνοδο του μαφιόζου Tommy Vercetti στην εξουσία αφού απελευθερώθηκε από τη φυλακή μετά τη σύλληψή του κατά τη διάρκεια μίας ενέδρας σε μια αγοραπωλησία ναρκωτικών. Ο Tommy αναζητά τους υπεύθυνους της σύλληψής του και χτίζει σιγά σιγά μια εγκληματική αυτοκρατορία, κατακτώντας την εξουσία από άλλες εγκληματικές ομάδες της πόλης.
Η πλοκή του Grand Theft Auto: Vice City βασίζεται σε αρκετά υπαρκτά πρόσωπα και γεγονότα της εποχής των ‘80’s που έλαβαν χώρα στο Μαϊάμι, όπως Κουβανούς, Αϊτινούς και συμμορίες ποδηλατών, την επιδημία κρακ της δεκαετίας του 1980, τους μαφιόζους βαρόνους ναρκωτικών της πόλης του Μαϊάμι και την κυριαρχία του glam metal. Το παιχνίδι επηρεάστηκε επίσης από τις ταινίες και την τηλεόραση της εποχής της δεκαετίας του ‘80, κυρίως το Scarface και το Miami Vice.
Ημερομηνία έκδοσης: 27 Οκτωβρίου 2002
Εταιρία Ανάπτυξης: Rockstar North
Εκδότρια Εταιρία: Rockstar Games
Πωλήσεις ≈ 10,2500,000
Metacritic Score: 95
3 – Gran Turismo 4
Ο τέταρτος αριθμημένος (βασικός) τίτλος της σειράς των Gran Turismo, αν και αρχικά ήταν να εκδοθεί το 2003, εν τέλει, καθυστέρησε για περισσότερο από ενάμιση χρόνο από την Polyphony Digital, ενώ το online mode που ήταν προγραμματισμένο για τον τίτλο αφαιρέθηκε από την τελική του έκδοση.
Το GT4 περιλαμβάνει πάνω από 721 αυτοκίνητα από 80 κατασκευαστές, με αυτοκίνητα του μακρινού παρελθόντος, όπως το Daimler Motor Carriage του 1886, αλλά και αυτοκίνητα από το μέλλον του τότε, με concept αυτοκινήτων που θα κυκλφορούσαν το 2022. Περιλαμβάνει επίσης 51 αγωνιστικές πίστες, πολλές από τις οποίες είναι είτε νέες είτε τροποποιημένες εκδόσεις παλαιότερων διαδρομών από προηγούμενα Gran Turismo.
Ημερομηνία έκδοσης: 28 Δεκεμβρίου 2004
Εταιρία Ανάπτυξης: Polyphony Digital
Εκδότρια Εταιρία: Sony Computer Entertainment
Πωλήσεις ≈ 11,760,000
Metacritic Score: 89
2 – Gran Turismo 3: A-Spec
Αν και ο αρχικός τίτλος του παιχνιδιού κατά τις παρουσιάσεις του στις E3 2000 και E3 2001 ήταν Gran Turismo 2000, ο τελικός τίτλος με τον οποίο εκδόθηκε ήταν Gran Turismo 3: A-Spec. Γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία και αγαπήθηκε από κοινό και κριτικούς.
Το GT3 διέθετε 19 πίστες αγώνων, 14 εκ των οποίων έχουν και την κλασική, «ανάποδη» χάραξη, καθώς και τέσσερις χωμάτινες διαδρομές. Οι περισσότερες από αυτές τις πίστες βρίσκονται σε φανταστικές τοποθεσίες, εκτός από την πίστα Laguna Seca Raceway της Καλιφόρνια και τη Côte d’Azur (η οποία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην πίστα Grand Prix του Μονακό). Οι βασικές αλλαγές του τίτλου από τους προκατόχους του ήταν η αφαίρεση της δυνατότητας “race modify” ή προσθήκη downforce στα αυτοκίνητα παραγωγής καθώς και η αφαίρεση ζημιάς στην ανάρτηση των αυτοκινήτων. Για πρώτη φορά επίσης κάνουν την εμφάνισή τους σε παιχνίδι της σειράς Gran Turismo, αυτοκίνητα της Formula 1.
Ημερομηνία έκδοσης: 28 Απριλίου 2001
Εταιρία Ανάπτυξης: Polyphony Digital
Εκδότρια Εταιρία: Sony Computer Entertainment
Πωλήσεις ≈ 14,890,000
Metacritic Score: 95
1 – Grand Theft Auto: San Andreas
Ένας εκ των εμβληματικότερων τίτλων της gaming βιομηχανίας, όχι μόνο για το PS2 αλλά και για επόμενες γενιές. Με τεράστια εμπορική επιτυχία η οποία κράτησε για πάρα πολλά χρόνια.
Το παιχνίδι περιέχει αναφορές σε πολλά αληθινά στοιχεία, όπως οι πόλεις, οι περιοχές και τα ορόσημα, με την πλοκή του να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε πολλά γεγονότα της πραγματικής ζωής στο Λος Άντζελες από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, συμπεριλαμβανομένης της αντιπαλότητας μεταξύ πραγματικών συμμοριών της περιοχής του L.A., την επιδημία κρακ της δεκαετίας του 1980 και των αρχών της δεκαετίας του 1990, το σκάνδαλο διαφθοράς της αστυνομίας της περιοχής στη δεκαετία του ‘90 και τις ταραχές του Λος Άντζελες του 1992.
Η ιστορία του GTA San Andreas ακολουθεί τον πρώην γκάνγκστερ Carl “CJ” Johnson, ο οποίος επιστρέφει στο σπίτι μετά τη δολοφονία της μητέρας του και επανασυνδέεται με την πρώην συμμορία του και μια εγκληματική ζωή ενώ ταυτόχρονα συγκρούεται με διεφθαρμένες αρχές και ισχυρούς εγκληματίες της περιοχής. Το ταξίδι του Carl τον οδηγεί στη φανταστική πολιτεία San Andreas των ΗΠΑ, η οποία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην Καλιφόρνια και τη Νεβάδα και περιλαμβάνει τρεις μεγάλες πόλεις, τις Los Santos (εμπνευσμένη από το Λος Άντζελες), San Fierro (εμπνευσμένη από το Σαν Φρανσίσκο) και Las Venturas (βασισμένη στο Λας Βέγκας).
Ημερομηνία έκδοσης: 26 Οκτωβρίου 2004
Εταιρία Ανάπτυξης: Rockstar North
Εκδότρια Εταιρία: Rockstar Games
Πωλήσεις ≈ 17,330,000
Metacritic Score: 95
Bonus
1 – God of War
Ο πρώτος τίτλος (αν και χρονικά τρίτος) της εμβληματικής σειράς God of War της Sony. Το παιχνίδι διαδραματίζεται στην αρχαία Ελλάδα και έχει ως κεντρικό μοτίβο της ιστορίας του την εκδίκηση. Ο παίκτης ελέγχει τον Kratos, έναν Σπαρτιάτη πολεμιστή που υπηρετεί τους Ολύμπιους Θεούς. Η θεά Αθηνά αναθέτει στον Kratos να σκοτώσει τον Άρη, τον Θεό του Πολέμου και πρώην μέντορα του, ο οποίος ξεγέλασε τον Kratos στο να σκοτώσει τη γυναίκα και την κόρη του. Καθώς ο Άρης πολιορκεί την πόλη της Αθήνας από μίσος για την θεά Αθηνά, ο Kratos ξεκινά μια αναζήτηση για να βρει το μοναδικό αντικείμενο που μπορεί να σταματήσει τον θεό μια για πάντα: Το Κουτί της Πανδώρας.
Το gameplay του God of War επικεντρώνεται σε μάχες βασισμένες σε συνδυασμούς χτυπημάτων, που επιτυγχάνονται μέσω του κύριου όπλου του παίκτη – των Blades of Chaos – και ενός δευτερεύοντος όπλου που ο πρωταγωνιστής βρίσκει αργότερα στο παιχνίδι ενώ διαθέτει πολλά QTE’s καθώς και puzzles και κάποια στοιχεία platforming.
Ημερομηνία έκδοσης: 22 Μαρτίου 2005
Εταιρία Ανάπτυξης: Santa Monica Studio
Εκδότρια Εταιρία: Sony Computer Entertainment
Πωλήσεις ≈ 4,610,000
Metacritic Score: 94
2 – Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King
Αν και ήταν η όγδοη συνέχεια της σειράς Dragon Quest, ήταν η πρώτη αγγλόφωνη έκδοση που δεν περιέχει στον τίτλο της το όνομα “Dragon Warrior”. Ήταν ένα role playing παιχνίδι, που αναπτύχθηκε από τη Level-5 για λογαριασμό της Square Enix.
Το Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King διατηρεί τα περισσότερα από τα στοιχεία της σειράς, όπως η μάχη με το turn-based και το level system. Το Dragon Quest VIII ακολουθεί τον σιωπηλό πρωταγωνιστή και την ομάδα των συμμάχων του καθώς ταξιδεύουν προς τον στόχο να νικήσουν τον Dhoulmagus, ο οποίος καταράστηκε το βασίλειο του Trodain και τον λαό του.
Ημερομηνία έκδοσης: 27 Νοεμβρίου 2004
Εταιρία Ανάπτυξης: Level-5
Εκδότρια Εταιρία: Square Enix
Πωλήσεις ≈ 4,880,000
Metacritic Score: 89
3 – Jak and Daxter: The Precursor Legacy
Το πρώτο παιχνίδι της σειράς Jak and Daxter, το οποίο είχε αναπτύξει η Naughty Dog για λογαριασμό της Sony. Προσφέρει μια μεγάλη γκάμα αποστολών, συλλεκτικών αντικειμένων και στόχων -συχνά με τη μορφή mini-games.
Η βασική ιστορία του τίτλου ακολουθεί τον πρωταγωνιστή, ένα νεαρό αγόρι που ονομάζεται Jak, καθώς προσπαθεί να βοηθήσει τον φίλο του Daxter, αφού μεταμορφώνεται σε ότσελ, ένα φανταστικό υβρίδιο βίδρας και νυφίτσας. Με τη βοήθεια του Samos, ενός δασκάλου της μυστηριώδους ενέργειας που ονομάζεται «Eco», η οποία δημιουργήθηκε από μια αρχαία φυλή γνωστή ως Πρόδρομοι, το δίδυμο των φίλων μαθαίνει ότι πρέπει να σώσουν τον κόσμο τους από τους κακούς σοφούς Gol και Maia Acheron, που σχεδιάζουν να πλημμυρίσουν τον κόσμο με το «Dark Eco», μια μυστηριώδη ουσία που διαφθείρει όλα όσα αγγίζει.
Ημερομηνία έκδοσης: 3 Δεκεμβρίου 2001
Εταιρία Ανάπτυξης: Naughty Dog
Εκδότρια Εταιρία: Sony Computer Entertainment
Πωλήσεις ≈ 4,200,000
Metacritic Score: 90
4 – Silent Hill 2
Είναι το δεύτερο κεφάλαιο της σειράς Silent Hill και ένας survival horror τίτλος. Το Silent Hill 2 επικεντρώνεται στον James Sunderland, έναν χήρο που ταξιδεύει στην πόλη Silent Hill λίγο αφού έχει λάβει ένα γράμμα από τη νεκρή σύζυγό του, η οποία τον ενημερώνει ότι τον περιμένει εκεί.
Η ανάπτυξη του Silent Hill 2 ξεκίνησε τον Ιούνιο του 1999, αμέσως μετά την ολοκλήρωση του πρώτου Silent Hill. Ο τίτλος αντλεί έμπενυση από το ρωσικό μυθιστόρημα Crime and Punishment του 1866 από τον Fyodor Dostoevsky ενώ άλλες επιρροές κυρίως στο καλλιτεχνικό στυλ του παιχνιδιού αντλούνται από έργα των σκηνοθετών David Cronenberg, David Fincher, David Lynch και Alfred Hitchcock.
Ημερομηνία έκδοσης: 24 Σεπτεμβρίου 2001
Εταιρία Ανάπτυξης: Konami Computer Entertainment Tokyo (Team Silent)
Εκδότρια Εταιρία: Konami
Πωλήσεις ≈ 1,000,000
Metacritic Score: 89
5 – Ratchet & Clank
Το Ratchet & Clank είναι ένα 3D platformer που αναπτύχθηκε από την Insomniac Games και εκδόθηκε από τη Sony Computer Entertainment για το PlayStation 2 το 2002. Το Ratchet & Clank είναι το πρώτο παιχνίδι της πολυαγαπημένης σειράς του PlayStation και ακολουθεί ένα Lombax, τον Ratchet, που συναντά το ρομπότ Clank στον πλανήτη του, τον Veldin. Ο Clank ανακαλύπτει ότι ο κακός Πρόεδρος Drek της φυλής Blarg σχεδιάζει να δημιουργήσει έναν νέο πλανήτη για το είδος του, καταστρέφοντας ταυτόχρονα άλλους πλανήτες στη διαδικασία αυτή. Ο Clank πείθει τον Ratchet να τον βοηθήσει στην αποστολή του να εξασφαλίσει τη βοήθεια του διάσημου ήρωα του σύμπαντος, του Captain Qwark.
Το παιχνίδι προσφέρει ένα ευρύ φάσμα όπλων και gadget που πρέπει να χρησιμοποιήσουν οι ήρωες μας για να κατατροπώσουν τους εχθρούς τους καθώς ο παίκτης θα κληθεί να λύσει γρίφους σε μια ποικιλία διαφορετικών πλανητών στον φανταστικό γαλαξία “Solana”. Το Ratchet & Clank περιλαμβάνει επίσης πολλά μίνι παιχνίδια, όπως αγώνες ταχύτητας κ.α.
Ημερομηνία έκδοσης: 4 Νοεμβρίου 2002
Εταιρία Ανάπτυξης: Insomniac Games
Εκδότρια Εταιρία: Sony Computer Entertainment
Πωλήσεις ≈ 3,710,000
Metacritic Score: 88